Hoi! Wie van jullie kids hebben ook een mongolenvlek? Nana heeft namelijk een mongolenvlek op haar kont en ik krijg vaak de vraag of ik haar soms billenkoek heb gegeven . Vind dat namelijk altijd naar als dat gevraagd word, helemaal als een vriendin dat vraagt. Gisteren was ik Nana aan het verschonen en stond me zus er bij en die vroeg dus hetzelfde, toen schoot ik dus uit m'n slof. Voel me er nu best wel lullig over,maar aan de andere kant vind ik het belachelijk dat ze me van zoiets verdenken en je ziet duidelijk dat het geen blauwe plek is en dan zou het wel een hele grote blauwe plek zijn! Hebben jullie ook wel eens die vraag gehad en hoe gingen jullie daarmee om? Groetjes Liset
als ik heel eerlijk ben heb ik nog nooit van een mongolenvlek gehoord. wel van een ooievaarsbeet,maar die zit meestal in het nekje. groetjes diana
het is een soort van moedervlek op de kont of onderrug van het kindje. Komt meestal voor bij donkere of aziatische kinderen.
Ons meisje heeft ook een mongolenvlek, maar wij hebben daar nog nooit reacties op gehad. Vind het juist wel mooi zo'n vlek. Kan iedereen zien dat ze indisch bloed heeft en dus een kindje van mij is!
min meisje heeft ook zo'n vlek, trekt ook wel weg zei de kraamhulp in de loop der jaren! alleen kom ik gewoon uit nederland, ben wel iets donkerder, en mijn vriend is echt een blanke haha... groetjes sandy
Hier ook 1! Op zijn kont, bovenaan, net boven t stuitje.. Lijkt een beetje op een grote blauwe plek.. Bij de eerste controle op t CB, vroeg de arts meteen of papa misschien gekleurd/getint was... Jep, dat is dus zo! Verder geen nare reacties gelukkig.. Meestal vertel ik t zelf wel, als ik aan t verschonen ben en er is een vriendin of visite bij.. Dan draait ie zich nl om, op t kussen, en dan zie je de plek..
Mijn Dochter (nu 10 jr) had ook een mongolenvlek en ik heb die vraag ook vaak gehoort. Heb me dr eigenlijk nooit echt druk om gemaakt. en t trekt vanzelf weg, mijn dochter heeft m niet meer sinds een jaar of 2... Maar Dewi had m meer op dr onderrug, waar dr billen beginnen ongeveer in het holletje wat daar zit. Vind t ook een domme vraag, maar ja...ik had altijd zoiets van ik weet wel beter...laat maar...
hi, dank voor deze posting. ik had nog nooit van een mongolenvlek gehoord, maar nathan heeft er ook eentje boven zijn stuit. hij is niet heel erg donker, maar het viel me altijd wel op dat er een verkleuring zat, waar ik me dan weer geen zorgen over maakte om de een of andere reden.
Mijn zoontje heeft het op zijn bips en onderrug. Het wordt nu iets lichter maar het is nog goed zichtbaar.
hai mijn dochter heeft ook een mongolenvlek op haar billen helemaal boven net ietwat op billen en rug ik heb er ook nog nooit van gehoort wij zelf zijn gewoon blanke mensen geen halfbloed ofzo maar we hebbe nwel een getint huidskleur de vlek moet wel vanzelf weer wegtrekken namate ze ouder worden
heyy mijn dochter heeft ook een mongolen vlek.. wat zeg ik 1tje? nee wel 3 minstens, op allebei de billen, helemaal vol. en zelfs op dr arm ze heeft die nog steeds en het cb vertelde dat die langzaam verdwijnen gedurende haar eerste jaar Aziatische kindjes hebben dat vaak
Hier ook, maar ik heb hem zelf! Ben helemaal nederlands, blanke huid en blonde haren maar hem er ook een net boven mijn billen. Hier ook standaard de vraag of ik ben gevallen, gestoten e.d. Ennee.. bij mij is hij dus nooit weggetrokken.. Groetjes!
ik en mijn zoontje hebben er geen last van, maar vroeg me gewoon even af waarom ze het een mongolen vlek noemen :S
Ook Jaslynn heeft er 1 op haar kont De 1e keer dat ik het zag was een paar dagen na haar geboorte. We lagen toen nog in het ziekenhuis en tijdens het verschonen van haar luier viel me dat op. Ik had daar zelf ook nooit van gehoord dus dacht dat de verpleegsters onbedoeld wat hardhandig waren geweest, ze was ook nog zo klein. Vond het eigenlijk niet zo leuk dus wilde al naar ze toe gaan om ze te verzoeken mn kindje wat zachtaardiger te behandelen zodat ze geen blauwe plekken zou krijgen. Toen zei mijn ex dat dat een mongolenvlek was (hij kreeg nog de volle laag want ik dacht aan een scheldwoord ) en dat hij dit als kind ook heeft gehad (hij is moluks en schijnt vaker voor te komen idd).
ach, tis ook nooit goed...mijn moeder beviel 33 jr geleden van mijn zusje, wij zijn van gemengde afkomst maar mijn zusje was wat licht uitgevallen, had blond haar etc. hebben ze in het ziekenhuis eerst een paar dagen heel raar tegen mijn moeder gedaan, en maar hints geven...uiteindelijk hebben ze - buiten medeweten van mijn moeder- mijn zusje binnenstebuiten gekeerd en kwamen triomfantelijk vertellen dat ze 'gelukkig' een vlekje op het stuitje hadden gevonden, en dat ook jubelend aan mijn vader medegedeeld... ...erg beledigend. mijn dochtertje heeft er ook een. er is 1 oma van mijn vriend zijn kant die dat erg interssant vindt. volgens mijn schoonmoeder zegt ze tegen iedereen die haar naar het achterkleinkind vraagt als eerste dat het kind een mongolenvlek heeft, want ze is gekleurd...zucht....
Ik schrok me rot toen ik haar de eerste week verschoonde en haar kontje en onderrug zag. Ik dacht dat ze OF geleden had onder de bevalling, OF dat iemand veel te hardhandig was geweest (GGRRR). Het bloed trok uit mn gezicht weg. Maar ik stuitte vervolgens in een boek op het geruststellende antwoord - mongolenvlekken. Had er eerder nog nooit van gehoord. Ik ben blank, blond, maar mijn man is donker, afrikaans, en dus heeft ons dochtertje een geheel "blauw" kontje en nog 2 vlekken op haar onderrug.