Graag jullie advies: Mijn zoon huilt in de namiddag veel (elke dag) Wij hebben het idee dat dat komt omdat zijn ontlasting hem dan dwars zit waardoor hij erge krampjes krijgt. Pas nadat hij rond 19:00 gepoept heeft, is hij weer vrolijk en gaat lekker slapen. Nou weet ik dat krampjes 'normaal' zijn bij baby's, maar elke dag 4 uur huilen vanwege krampjes en dat terwijl hij al speciale lichtverteerbare voeding krijgt, probiotica en 1 fles aangemaakt met venkelthee? We zijn met deze klachten al naar de kinderarts geweest. De kinderarts wilde toen niet verder onderzoeken of er iets met zijn darmen was. Want zo zei hij: als we geen vermoeden van iets hebben, gaan we ook niet onderzoeken, want we weten niet waar we naar moeten zoeken.... Terwijl ik soms écht twijfel of er niet iets mis is met zijn darmen.....wat zouden jullie doen in ons geval?
Hmmm moeilijk hoor... ik weet wel dat rond de 3 maanden de krampjes het heftigst zijn en daarna afzwakken. Als je denkt dat het door zijn ontlasting komt die niet doorzet, misschien wat olie in zijn flesje doen. En venkelthee... ik dacht dat dat werd afgeraden bij baby's. Ik gebruikte rooibosthee. Veel sterkte ermee! Ohja, en cinababy hielp hier heel erg goed!
Cinababy hielp hier letterlijk geen drol! En het gekke is, dat zijn ontlasting niet hard is dus..... Venkelthee is mij juist aangeraden... Misschien de tip van de olie (olijfolie ofzo?) maar eens gaan proberen.
Het voedingscentrum raadt het juist af, ik heb net even gezocht op internet en op diverse sites kom ik tegen dat je het baby's helemaal niet moet geven of heel erg met mate. Dus ik zou er erg voorzichtig mee zijn. Venkel is namelijk nitraatrijk (net als bijv. spinazie). Volgens mij zijn er ook nog andere producten ipc cinababy wat erg goed zou moeten helpen. Wellicht kunnen ze je bij de drogist/apotheek verder helpen want ik heb nooit iets anders dan cinababy hoeven te gebruiken omdat het zo goed hielp.
Eva, wat hier erg hielp is sab simplex door z'n fles. Helaas alleen in duitsland te verkrijgen en bij een internet apotheek in nl. Ik heb nog wat flesjes over, die mag je wel overnemen van me, google maar eens om ervaringen te lezen. Gr. Esther
Thanx esthertje! Sab Simplex bedoelde ik inderdaad... daar heb ik ook veel goede dingen over gehoord! Ik dacht dat dit trouwens ook gewoon in Nederland te koop was?
Naar wat ik weet alleen bij een internetapotheek. Wij hebbem gelukkig duitse kennisen, de hadden ons eeb aardig voorraadje opgestuurd.
Ik heb hier nog een onaagebroken fles sabsimplex staan... Ik ga eerst een paar dagen de venkelthee achterwegen laten...zie ik dan nog geen verschil dan ga ik maar eens de sabsimplex proberen. Tis toch raar dat mijn zoontje ongeveer de 4 uur voordat hij uiteindelijk eens poept, totaal niet slaapt en veel huilt En dat elke dag opnieuw?
Eva, Ik ken die drama's Vreselijk is het. Sab simplex hielp ons goed voor de krampen. En wat het poepen betreft, doe eens wat slaolie op je pink en laat hem sabbelen, standaard 10 cc water extra door de fles. Is zijn poep wel zacht? Tijn had op een gegeven moment echt harde ballen die hij er niet uitkreeg. Die heeft zelfs aan de laxeermiddel gezeten. Arm kind.
Ja dat is het gekke juist, zijn ontlasting is wel zacht, daarom wil ik liever geen olie geven.... 10 cc extra water is ook wel een tip misschien. Wel zitten er soms witte vlokjes/stukjes is zijn ontlasting...heb er maar een foto van gemaakt, kan ik dat aan de arts laten zien, weet hij tenminste wat ik bedoel! Was een tip van iemand van het forum
hier ook hetzelfde.....als hij maar goed kan poepen dan is hij heel tevreden... Wij hebben alles al geprobeerd, sab simblex, cinababy, kindocil van vsm, johannesbroodpitmeel door de fles, extra water in de fles, olie geven....maar niks helpt écht hier.... Vrees toch dat we gewoon even deze periode door moeten.
Ik herinner me ook van Sverre nog dat hij echt uren kon huilen, maar bij hem dan vanaf 19:00 tot de laatste fles. Echt krampjes. En wonder boven wonder was het bij 3 maanden echt van de ene op de andere dag over! Wat ik veel deed was hem op mijn benen leggen, hoofdje bij mijn knieen, en dan fietsen met de beentjes. Af en toe voorzichtig beide beentjes naar zijn kinnetje drukken. En dan liet hij vaak grote scheten! Heel veel sterkte, het is zo sneu voor ze. En doodvermoeiend voor jullie.