Ha allen, we weten nog niet of het een jongen of meisje is, maar we kunnen nog wel wat inspiratie gebruiken. We zitten niet helemaal op 1 lijn qua namen. Mijn partner houdt vooral van bijzondere en Scandinavisch achtige namen. Ik ben wat meer van de hockeynamen. We hebben nu de volgende wensen: - redelijk korte naam, 3, 4 of 5 letters - geen betekenis is een andere taal (Jet, Floor, Fieke, etc vallen af) - ivm achternaam niet eindigend op -n - leuk als het past bij grote zus Cato Namen die we beiden op zich wel leuk vinden op dit moment: - Siem - Tobe - Loewe - Ode - Moos (vind ik leuk voor meisje, partner voor jongen haha) - June - Luce (mijn favoriet, partner prefereert schrijfwijze Luus, dat vind ik dan weer niks). Mijn benieuwd naar jullie suggesties!
Realiseer me nu dat Moos in het Engels waarschijnlijk uitgesproken wordt als Moose, dus die valt ook af
Ibe Axel Midas Jules (zjuul) Brent Seb Borre Yves (iev) Benja Lude Ebbe Lex Fie Ise Eve Fauve (foov) Bodil Brinn Moïse (moo-IEZ / moo-WIEZ) Nouk Lore Fem
Luce zou voor mij afvallen naast Cato (Luus past wel, maar vind ik niet mooi, zou er dan eerder Loes van maken) en June zou naast Cato voor mij alleen een optie zijn als je het uit wil spreken als ‘junuh’. Oftewel: voor mij ‘hoort’ er een naam met Nederlandse uitspraak/uitspraak zoals je het schrijft bij. Ik vind Evi of Saar heel mooi erbij. En een naam als Maud of Lena ook. Suze of Linde ook leuk. Voor een jongen bv. Hugo, Gijs, Noud, Luuk of Bas.