Eerste hapjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Mississippi, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ben sinds vorige week gestart met groente, dit gaat prima. Zelfs zo goed dat mevrouw een heel potje groente weg eet :D doe steeds 2/3 dagen hetzelfde en ze heeft nu dus broccoli, bloemkool een peentjes gehad dit gaat er met smaak in. Er is mij door het cb verteld dat je mag geven zoveel als je baby wil eten, dus nu komt ze op een potje per dag uit. Daarnaast heeft ze nog 4 flessen van 180+6, de laatste met 2 scheppen rijstebloem. Doe ik het zo goed qua hapjes? Wanneer kan ik starten met fruit? En geef je dan als je ook fruit introduceert sochtends fruit en dan smiddags groente? Of doe je als je fruit geeft dan beter geen groente die dag? Ik hoor het graag!

Edit: de discussie waarom ik al begonnen ben met groente laat ik graag achterwege :)

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik denk wel dat dat goed is ja!
    Ik ben begonnen met fruit, nadat ze de gp goed at en verschillende groenten heeft geproefd.. Dit was ongeveer 2,5 week na de introductie van gp
    Ik geef 's middags gp en namiddag fp..

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ok top dankje!

4. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Als groenten goed gaan, zou ik het gewoon eens proberen met fruit! Wanneer je het geeft, is denk ik net wat jou het beste uitkomt. Hier doen we tussen fles 2 en 3 (meestal rond lunch) fruit en tussen fles 3 en 4 (rond het avondeten) groenten.

5. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik ben ook 3 weken na groente begonnen met fruit.

Heb er zelf eigenlijk ook nog geen vast tijdstip voor.

Groente krijgt ze als wij ook warm eten. Savonds is ze ook vaak wat langer wakker.
    Ik heb porties van ongeveer 100 gram en die gaan bijna helemaal op.

Fruit geef ik soms smorgens, soms smiddags en soms niet. Net hoe het uitkomt met haar slaapjes. Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen dit doen!
    Ze eet rustig een hele peer of een halve mango. ( gepureerd met staafmixer)

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Thanks meiden! Ok dus fruit kan ik eind volgende week ergens ook proberen? Ik krijg die groente niet zo goed gepureerd dat het helemaal glad is dus vandaar de potjes (ben een beetje bang voor 'stukjes') maar fruit is dus wel goed te doen gepureerd? Wordt het dan ook echt helemaal glad? Ik denk dat voor ons het beste is dat ze groente einde vd middag krijgt en de fruit einde vd ochtend (tussen fles 3 en 4 groente en tussen fles 1 en 2 fruit)

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als je er voldoende water en wat olie bijdoet, krijg je het toch best glad? Niet zo lopend als een potje, maar dat is ook extreem vloeibaar. Daarmee raakt je baby ook veel moeilijker verzadigd, omdat het vooral water en rijstebloem is.

Fruit glad krijgen vond ik net moeilijker. Appel sowieso even stomen vooraf, dat is makkelijker.

8. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Shart ik heb een stoom blender ideaal en dan krijg jè het hel glad je groenten en fruit.leuk hè dat ze steeds meer verschillende Dingentjes mogen eten.

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik heb ook een babycook, is ideaal, gp en fp is altijd mooi glad.

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb bij mn oudste 2 de hapjes nooit helemaal glad gepureerd, als het maar zacht is. Ik heb altijd zoveel mogelijk vers gemaakt, maar ze kregen bij mn schoonouders regelmatig een potje toen ze wat meer aten. Al vrij snel aten ze met de pot mee (wel aangepast qua structuur, kruiden en hoeveelheid natuurlijk).

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier begonnen met groente en toen dat goed ging na een week of 2-3 ook fruit bij gaan geven, hij was toen 's morgens ook wat langer wakker, waardoor ik er tijd voor 'over hield'.
    Hier gaf ik wel fruit en groente tegelijk op een dag, maar ik zorgde er dan wel voor dat hij groente kreeg die hij al meer op had, waar hij geen reactie op had gehad. Zodat mocht hij reageren op fruit, je ook zeker weet dat het daarvan komt.
    Hier probeerde ik ook zoveel mogelijk vers te maken, vond het met de staafmixer best prima glad te krijgen hoor. Groente bevat veel vocht en als het nodig was voegde ik wat extra kookvocht toe.

12. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik vind groente makkelijker te pureren dan fruit.
    Groente even koken i n een klein laagje water of stomen in een zeef en dan met de staafmixer glad maken.
    evt wat extra water toevoegen als je het niet glad krijgt.

Maar zoals ik al zei, met fruit ben ik zelf ook nog een beetje zoekende.
    Voor appel pak ik nog een potje. Peer, banaan en mango vers pureren.

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nou heb het geprobeerd met zelf pureren maar er blijven stukjes in zitten en mevrouw gaat ervan kokhalzen :( gisteren hapje met banaan en peer gemaakt (uit potje ging beide goed) maar zelfgemaakt vindt ze dus echt smerig. Vandaag opnieuw aangeboden en hetzelfde verhaal. Gisteravond maar weer potje gepakt bruine bonen vond ze vorige week heerlijk en nu ging ze daar ook ineens van kokhalzen. Ga vanaf nu maar weer gewoon alleen potjes aanbieden en over een maandje weer proberen zelfgemaakt te geven...

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je kind aan vast voedsel toe is hoeft het helemaal niet glad of vloeibaar te zijn hoor. Dan is prakken genoeg. Prak gewoon eens een aardappeltje of zoete aardappel. Die zijn zonder pureren heel goed fijn te prakken. Gaat ook goed met peen en pompoen.

Fruit moet je pas geven als 4 groentes zonder problemen gegeten worden. Liefste begin je een week of 4 na de introductie van groente met fruit.

15. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Goh, ik dacht al waar blijf je...

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Kokhalzen is,al lijkt het vervelend,heel normaal.
    De reflex zit bij kindjes voorin het mondje.
    Je zal merken dat deze reflex langzaam naar achter schuift.
    Dat heeft wat tijd en oefening nodig.

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Prima tips,wat valt er te klagen?

18. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nee hoor ik bedoel meer het stukje: ALS kindjes eraan toe zijn... lees vaker reacties van dirksmama waarin ze nogal duidelijk is in wat zij vindt van het bijvoeden voor de 6 maanden en het hele rapley gebeuren. Dus vandaar.

Door het kokhalzen lijkt het idd alsof ze het heel smerig vindt en ben ik geneigd om het niet te geven. Maar jij bedoeld dus dat ik het moet blijven aanbieden met de stukjes (dus zelfgemaakt) en dat het dan steeds beter zal gaan? Dus niet even wachten ermee en over een weekje weer proberen? Uit potjes eet ze namelijk alle groenten en vindt ze het heerlijk, dus vandaar dat mijn gevoel dan zegt om potjes te blijven geven :)

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De kokhalsreflex betekent niet dat ze het smerig vinden hoor! Kijk maar naar het gezichtje...vaak vinden ze de smaak lekker! Het is een natuurlijke reflex die er voor zorgt dat ze dingen die ze nog niet aankunnen naar buiten werken i.p.v. inslikken. Is een kwestie van wennen en oefenen.

20. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ok bedankt! Na t weekend ga ik weer zelf met de blender pureetjes maken, ben benieuwd!

Deel Deze Pagina