Londen, door laten gaan of uitstellen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Dorien87, 17 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Hoi dames,

normaal ben ik op dit vlak een nuchter type maar door reacties van mijn familie en (ik denk) 'het moeder zijn' ben ik toch bezorgd. De zwangerschapshormoontjes helpen natuurlijk ook al niet.

We hebben een uitstap naar Londen gepland met de bus in december. Nu ben ik me toch gaan afvragen of het nog wel verstandig is om dit door te zetten.

Uiteraard kan het overal en altijd gebeuren maar het is dan zo'n drukke periode en dus misschien een uitgelezen kans, zeker gezien de hoge aanwezigheid van toeristen van allerlei nationaliteiten.

Ik wil me ook niet laten kennen en te bang zijn MAAR ga ik het zo niet zoeken...

Ik weet het ook allemaal niet hoor.... Wat denken jullie?

2. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Als je je er niet prettig bij voelt dan zou ik het afzeggen.

Persoonlijk zou ik denk ik wel gaan, mits mijn zoontje mee is. Samen uit samen thuis. Ik moet er niet aan denken om gezien de omstandigheden hem alleen te laten als ik naar bv Londen ga.

3. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Volg je eigen gevoel, voelt het voor jou niet fijn dan moet je niet gaan! Londen is ook leuk in het voorjaar ;)

4. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Persoonlijk zou ik gewoon gaan.
    Denk niet dat je in Nederland veiliger bent dan Londen. Er kan overal wat gebeuren.
    Maar idd, vol je eigen gevoel.

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Gewoon gaan, wij gaan ook!
    Hebben nog niet geboekt, ik wacht nog op een leuke aanbieding:D

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Londen is altijd al een beetje een stad geweest waar je al heel streng gecontroleerd wordt.

Lastige keus...

Ik ben in 2003 op 19 maart naar New York gevlogen...de dag dat Amerika de oorlog verklaarde aan Irak.... vond ik ook erg eng toen...maar daar aangekomen was het zo extreem beveiligd... ( overal militairen et cetera...) een dag later was er toen een grote demonstratie...

Maar ik had toen nog geen kinderen en dus was ik alleen verantwoordelijk voor mezelf...

Londen zou ik denk ik wel doen...wat ik al schreef...die stad is gewend om alles extra in de gaten te houden ( vanuit vroegere aanslagen door IRA)

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Gewoon gaan! Ik zit halverwege december ergens anders in Engeland, maar ga ook een dag naar Londen.
    Daarbij weet ik van de Engelse voetbal wereld dat momenteel de stadions etc extra beveiligd gaan worden, dus ik ga er vanuit dat dit met de toeristische attracties ook zo is.

8. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Gaan! Ik heb net een tripje londen gepland. Ik durf dat juist omdat ik zonder kinderen ga Zigzag :D heb liever een aanslag zonder hen erbij. 1 persoon in veiligheid brengen is makkelijker dan 3, en wat denk je van de trauma's.. Dat werkt dus voor iedereen anders :)
    Maar to volg je gevoel, een trip met stress is ook niet prettig.

9. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Ga op je eigen gevoel af........

10. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik vind het lastig! Persoonlijk zal ik niet gaan, maar vriendlief zegt dat je niet je moet tegen houden door zoiets en het overal kan gebeuren en zal wel gewoon boeken. Luister naar je eigen gevoel.

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Gaan. Zeker omdat de stad extra mooi is rond de kerstperiode.
    Ik ben zelf een heel nuchter typ en ik denk eigenlijk dat het juist nu goed is om te gaan. Alle veiligheidsdiensten staan op scherp, iedereen is extra alert.

12. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Volg je eigen gevoel.
    Persoonlijk zou ik niet gaan.

13. Danielle27

Danielle27 Actief lid

5 feb 2009
    264
    0
    0
    Ik was dit weekend in London, van vrijdag tot maandag en geen enkel moment heb ik me daar onveilig gevoeld! Er was wel duidelijk meer politie op de been, maar ik had absoluut niet het gevoel dat ik me druk moest maken om een eventuele aanslag. Je moet doen waar je je het best bij voelt maar persoonlijk zou ik zo weer teruggaan :D

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gaan! Ik woon in London en moet zeggen dat ze hier heel streng zijn. Er loopt nog meer politie op straat en in de metro's. Voel mij niet onveilig.

Ik zou zelf dan weer niet rond kerst gaan. Vind de kersttijd verschrikkelijk hier.

15. Summer8790

24 aug 2014
    73
    0
    6
    Omgeving Rotterdam
    Ik ben gister terug gekomen.

Waarom zou je niet gaan?

16. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Ik weet het niet.

Op de drukte was ik allesinds voorbereid en ben daar vrij flexibel in... Te druk... Ok dan zoeken we wat rustigers op.
    Heb er altijd van gedroomd om in december Londen te bezoeken.

Waarom ik misschien niet zou gaan? Gezien de verhoogde terreurdreiging... Weet ik niet of het risico nu opeens groter is. Wil me niet laten bang maken natuurlijk maar wil ook geen 'gevaar' opzoeken. Vind het zelf opeens een beetje stom van mezelf ... maar toch. Mijn man zegt dat ie echt wel wilt gaan en zegt dat ie zich niet bang laat maken... Want dan mag ik ook niet meer naar Brussel, Antwerpen of pakweg Eindhoven. Want er is overal risico...

17. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Persoonlijk zou ik ook niet gaan nu, maar ik ben nogal een schijterd en zie overal beren op de weg..

18. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    Lastig!!
    Ik zou denk ik toch wel gaan, maar als je je er echt niet lekker bij voelt niet doen!
    Zelf gaan wij in januari een week naar NYC.

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Er is hier niet meer risico dan in Amsterdam ofzo hoor. Laat je niet tegenhouden door een paar gekken!

20. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Lekker gaan hoor meis!

Wij hebben net vorige week Parijs geboekt voor januari. Tja, is wel even slikken, maar ik ga toch niet thuisblijven.
    In het dagelijks leven woon ik in Rotterdam en werk ik aan dezelfde gang als de burgemeester, die nogal ferme uitspraken over IS gedaan heeft.
    Denk ik dat ik momenteel op mijn werk onveiliger ben dan in Parijs of Londen...

Deel Deze Pagina