ha dames, ik heb vanmorgen voor het eerst getest; negatief. had ik wel verwacht, het voelde niet anders ofzo.. het kan natuurlijk zijn dat mijn lichaam van slag is, dus dat ik tussen nu en een half jaar pas ongi wordt. (dat weet je natuurlijk nooit). ik hoop alleen wel dat als ik niet zwanger ben, ik snel ongi wordt, dan weet ik in ieder geval dat de cyclus weer op gang is gekomen.. maar wat is wijsheid? iedere week 1x keer testen totdat ik ongi wordt? (of de test 2 streepjes geeft). [-o< wie heeft hier ervaring mee :
Hai Boukje, Als je aan het ontpillen bent, kan het wel even duren voordat je lijf weer haar eigen regelmaat heeft teruggevonden. Dat wil niet zeggen dat je niet zwanger kan worden (er zijn er zat die snel zwanger zijn, ondanks het ontpillen). Het is alleen een beetje lastig te achterhalen wanneer je eisprong is en dus ook wanneer je menstruatie op gang zou moeten komen. Ik zou de komende tijd inderdaad gewoon af en toe eens testen. Succes! Enneh, ik duim voor je.
hier een met een eerste ronde van 114 dagen, en de maand gaat denk ik ook weer lang worden. verspil niet te veel tetsen, dat maakt je ook gek. wacht deze maand even af en doe een test waarna jij je er goed bij voelt
@ anouk; bedankt! ik dacht zelf ook al aan ontpillen, maar na een nega test wordt ik liever ongi, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben (of is dat raar?) ik duim ook voor jou! wat is rnd? is dat een behandeling ofzo? of bedoel je in totaal 13 ronden met tussentijds 2 mk @ mj24: jeetje zeg! 114 dagen! da's idd lang, het rottige is dat je er niks tegen doet. ik hoop voor je dat je snel een korte/normale cyclus hebt.. met alle gevolgen vandien
Tuurlijk is dat niet raar Boukje34! Je wil weten waar je aan toe bent natuurlijk! Maar ja, je cyclus kan nog erg onregelmatig zijn in de eerste maanden... Ik heb geen last gehad van ontpillen ofzo... mijn cyclus was meteen regelmatig en kort, maar ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een cyclus van 3 maanden. Succes met geduld hebben, hoe moeilijk dat ook is.
thnx Realtjuh, Gelukkig dat alles direct goed op gang kwam bij jou! Ik had voor de pil (18 jr geleden) een cyclus die iedere maand op een half uur na precies klopte! ik hoop dat ik dat snel terug krijg.. maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. wat zien ik? jij moet aan de klus vandaag! (en natuurlijk ook de afgelopen dagen). Ik hoop voor je dat het in de roos is! Ik voor je!
Tnx Boukje... maar helaas klopt de banner-telling bij mij niet... Mijn cyclus is 25 dagen, met op dag 14 mijn eisprong en 11 dagen tussen eisprong en NOD. Deze banners rekenen telkens de eisprong uit op 14 dagen VOOR NOD, wat bij mij dus 11 dagen is. (Ik temp al een aantal maanden, dus ik weet hoe het er ongeveer uitziet bij mij) Wil niet zeggen dat we ons niet suf klussen hoor!
HEH? ik dacht altijd dat je 14 voor je nod de eisprong hebt, no matter what? dus ookal heb je een cyclus van 100 dagen; op dag 86 eisprong..
Nope, dat is niet no matter what, de luteale fase (tussen ei en NOD) kan verschillen tussen de 11 en 16 dagen. Als het korter is, is er iets niet goed, want dan heeft het eitje niet genoeg tijd om in te nestelen. En als het langer is weet ik niet, want daar houd ik me dus in mijn geval niet mee bezig. Ik heb dus een korte luteale fase en het mag niet korter worden, waar ik dus wel een angst voor heb. Ik heb namelijk al een cyclus van 23 en 24 dagen gehad. En omdat ik temp, weet ik zeker dat mijn ei ongeveer 11 dagen voor NOD is en niet 14.
Hier nog eentje! Ik zit ook in mijn eerste ronde. Dag 48 wel te verstaan, en ik heb natuurlijk ook een test gedaan toen ik een week overtijd was. Ondanks het feit dat er totaal geen aanleiding voor was, naast het uitblijven van mijn menstruatie. Helaas nog steeds geen sporen van de duivels! Rustig afwachten dus...
Ik ben 1 van de gelukkige die meteen na de laatste pil ronde zwanger raakte. Dus de eerste ronde. Heb ook elke week een test gedaan. Had totaal geen last van hormonen maar ik geloofde gewoon heel erg dat ik zwager was. Na een x aantal testen be ik naar de ha gestapt. Die vertelde me dat mijn ongi wel 3 maanden kon weg blijven aangezien mijn lijf aan het ontpillen was. Dat was natuurlijk wel even een domper. Ze zou me elke 4 weken terug laten komen voor een zw test net zolang totdat ik ongi was of de test positief uiwees (let wel...dit was in 2001 ) Na de eerste gratis test bij de ha kon het 2 weken later toch niet laten en deed ik zelf toch nog een test. (was test nummer 6 geloof ik en was ondertussen, gerekend vanaf de laatste dag van me menstruatie, 7 weken verder) en ja hoor...hartstikke positief! Was ook meteen 7 weken zwanger. Maar goed....ik zie mezelf dan ook echt iemand met heel veel geluk aan m'n kant...aangezien ik de 2e keer zwanger raakte in de 2e ronde....eindigde helaas met 10 weken in een mk....de derde keer was ik 7 weken na me mk weer 3 en een halve week zwanger....dus weer in de eerste ronde....en nu ben ik alweer zwanger van m'n derde en dat gebeurde in de derde ronde.
Voor ik zwanger was van mijn tweede was mijn cyclus ook een grote puinhoop. Ik werd echt maanden niet ongesteld, toen besloten naar de dokter te gaan.Bij mijn eerste zwangerschap ben ik zwanger geraakt door middel van clomid omdat ik toen geen ei-sprong had en we dachten dat we die weg nu weer moesten afleggen. Dus ik kreeg provera om mijn menstruatie weer op gang te brengen alleen werd ik nog niet ongesteld. Toen toch maar weer een test gedaan en die was hartstikke positief! Dus ondanks dat ik niet menstrueerde ben ik toch zwanger geworden. ( had al heel wat testen gedaan maar waren allemaal negatief ) Dus tja , het kan raar lopen! Hee mn 1400ste bericht Liefs Nies
Hai, Rnd is gewoon een afkorting voor ronde. Je kan maar een beperkt aantal letters kwijt, dus heb ik het afgekort . Met andere woorden: 13e ronde, en 1e ronde na 2e miskraam. Groetjes!
ik leer weer elke dag bij.. je kan dus ook op andere dagen de eisprong hebben dan 14 dagen voor ongi.. en... je kan zwanger worden zonder dat je ongesteld bent (zie Nies) ik begin er steeds meer in te geloven dat wat je ook doet (tempen, ovu test) moeder natuur zelf wel uitmaakt hoe wat wanneer.. zou ik ook op korte termijn (bijv. na een maand of 5) in aanmerking komen voor een onderzoek om te kijken of er uberhaupt wel een ei vrijkomt of id? ik ben 34; of doen ze dat echt pas na 1jr of bij 36? wanneer kan je trouwens aankloppen bij de ha voor een bloedtest? of kan je bij een bloedtest niet positief testen terwijl de urinestest negatief is? (sommige dames testen pas bij 8 wkn positief met een urinetest, toch?)
good for you! weet je tenminste waar je aan toe bent. ik lees op andere forums ook wel over dames die overtijd zijn, zwaar gevoel in de buik hebben, krampen, etc. maar die toch negatief testen. sommigen testen een week later posi. 1 dame heeft al meerdere kinderen en zij heeft nog NOOIT positief getest! (kan dus ook nog).
ik heb net mijn ha gebeld, ze doen nooit bloedtesten. "dat zullen ze dan wel in het ziekenhuis hebben laten doen" was het antwoord. volgens haar moet ik gewoon afwachten, over een week weer eens een test doen (1 dag na NOD gestest, misschien te vroeg) en daarna weer over 3 weken (mocht ik intussen nog niet ongesteld zijn).
Wat zijn ze toch ook altijd lekker behulpzaam, net alsof die testen niets kosten! Succes ermee! Zolang ik geen kenmerken heb probeer ik ook niet te testen. Hoop dat de cyclus snel op gang komt!
hallo, Ik ben nieuw hier en ik ben blij dat ik deze site gevonden heb! Ook ik zit met het probleem... Ik heb 21 augustus mijn laaste menstruatie gehad (dit was mijn stopweek) en vanaf toen ben ik dus niet meer de pil gaan slikken. Maar nu ben ik nog steeds niet ongesteld en ik zit nu dus op dag 46! Ik slik nu 2 weken teunisbloemolie (capsules) en bijna 1 week monnikspeper (druppels). Hopelijk brengt dit de boel een beetje op gang! Nu vraag ik me eigenlijk wel af, kan ik nu wel zwanger raken, aangezien mijn menstruatie uitblijft. Ik bedoel betekent dit ook dat ik deze maand geen eisprong heb gehad. Ik hoor namelijk dat sommigen een cyclus hebben van meer dan 100 dagen. Is de eisprong dan overgeslagen of vindt deze dan gewoon later plaats? Misschien is dit al eens besproken hoor, maar er staan hier ook zo veel berichten in en ik heb ze niet allemaal gelezen! Alvast bedankt!