Monnikspeper ervaringen delen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marjo88, 5 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Ik zie steeds vaker op de forums 'monnikspeper' voorbij komen. Maar op internet is weinig te vinden over de resultaten en ervaringen bij vrouwen.
    Misschien is het fijn en interessant om hier je ervaring te delen.

Ik heb standaard een week van te voren al klachten zoals: chagrijnig, kort lontje, misselijk, buikpijn en pijnlijke borsten.
    Zelf slik ik dit nu twee maanden. De eerste maand voelde ik weinig verschil alleen iets minder chagrijnig en kort lontje.
    De tweede maand is wel even anders.. Op 9dpo hele dag kramp gehad en in de ochtend van 10 dpo. Sinds dien helemaal niet meer..terwijl het normaal continu aanhoud dagen lang.
    Totaal geen kort lontje en chagrijnig. Wel behoorlijk misselijk (erger dan normaal) en donkere tepels en donkere kring om tepelhof.

Mijn LF is ook langer dan normaal. Hij zit nu op dag 13, normaal rond 10 wel ongesteld. Nog even afwachten hoe dit verder verloopt..

Hoe zijn jullie ervaringen?

2. Believe89

Believe89 Actief lid

25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Ik heb überhaupt nooit van monnikspeper gehoord. Waar wordt dit (oorspronkelijk) voor gebruikt? Is het veilig te gebruiken als je zwanger wilt worden?
    Klinkt wel interessant als het de klachten afzwakt..

3. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Monnikspeper - de kuisheidsboom - werd vroeger gebruikt om de lusten van mannelijk monikken te bekogelen, omdat het vol vrouwelijke hormonen schijnt te zitten. Ik zou er voorzichtig mee zijn.

4. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ah, bekogelen moet beteugelen zijn. Autocorrect.

Ik ken wel vrouwen die zweren bij teunisbloemolie tegen pms. Zelf geen ervaring mee. Toen ik het wilde gaan proberen was ik zwanger.

Sterkte in ieder geval

5. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Op aanraden van mijn arts gaan slikken ivm pcos, geen menstruaties. Bij mij deed het echt helemaal niks, dik een jaar geslikt, cyclus werd niet normaal. Toch spontaan zwanger geworden door waarschijnlijk gewoon toevallig op het juiste moment seks rond een ovulatie..

6. Deurstopper

Deurstopper Actief lid

17 nov 2019
    214
    257
    63
    Ik slik het ook en mijn cyclussen zijn korter en wat regelmatiger geworden. Slik ook teunisbloemolie dus ik weet niet welke precies wat doet.

Slik het tot mijn eisprong. En als ik weet dat een bevruchting hem sowieso niet gaat worden slik ik alleen monnikspeper door.
    Ik durf eigenlijk niet meer te stoppen, bang dat ik weer enorme lange cyclussen krijg

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.828
    18.546
    113
    Vrouw
    Baat het niet dan schaadt het niet denk ik maar zo. Je hebt ze natuurlijk in veel verschillende vormen (capsules, druppels etc)
    Ik heb maar 1 maand ervaring hiermee, daarna bleek ik zwanger. Geen idee dus óf het ook echt iets gedaan heeft, kan puur toeval zijn. Maar geloof wel dat het kán helpen, maar wilt niet zeggen dat het ook bij iedereen werkt.
    Gewoon monnikspeper capsules kan niet veel kwaad geloof ik, de dosering is goed afgemeten.

8. Olifantje92

Olifantje92 Fanatiek lid

16 aug 2018
    1.132
    540
    113
    Vrouw
    Ik ben er deze ronde mee begonnen 270mg per dag. Normaal dag 25 positieve ovulatietest, deze ronde al op dag 17, ik was echt verbaasd. Had ook duidelijk meer vruchtbaar slijm, was nu echt doorzichtig en rekbaar. Of het toeval is weet ik niet omdat ik de vorige rondes ook teunisbloem heb geslikt en deze ronde niet, dus zou ook nog kunnen dat de teunisbloem de cyclus juist langer maakte i.p.v. korter. Heb wel het idee dat ik vrolijker ben en lekkerder in mijn vel zit.

9. Believe89

Believe89 Actief lid

25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Hmm ik ben juist blij dat mijn cyclus best regelmatig is (gem. 30 cd) dus denk niet dat ik het aandurf, zou bang zijn dat het ineens juist onregelmatig gaat worden, dan weet ik helemaal niet meer of we goed timen.. (nu eigenlijk altijd rond 17cd mijn ovulatie)

Alleen ja, zou wel fijn zijn als ik de pms klachten ergens mee zou kunnen onderdrukken. (Niet alleen voor mezelf, ook voor mijn man, ik ben echt niet te harden de week voor mijn menstruatie:|)

10. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.340
    1.822
    113
    Vrouw
    Het heet ook wel Vitex agnus. Ik heb het regelmatig gebruikt omdat ik hele korte lf had na mks, je moet het minimaal 3mnd gebruiken voor het effect zou hebben alleen dat haalde ik nooit, werd telkens binnen 2 rondes gebruik zwanger, ondanks korte lf, geen idee of het daardoor kwam.

Deel Deze Pagina