Tja een vagina en een piemel zijn ook onderdelen van een lichaam, maar dat hoef ik ook niet te zien van een ander. Alles hoeft ook niet verstopt en vind een bikini prima, maar persoonlijk hoef ik al die blote borsten niet te zien.
Ook van een vagina en piemel wordt ik niet anders. Ik ga ook gewoon naar een sauna en vind dat totaal niet interessant. Maar goed dat zijn geslachts delen....ik kan nog indenken dat mensen dat niet willen zien. Maar borsten.... Borsten zijn schijnbaar gesexualiseerd. Vind je het dan ook vervelend als er in het openbaar borstvoeding wordt gegeven?
Nee, die blote borsten zijn gewoon niet meer van deze tijd. De enkele keren dat ik het de afgelopen weken op het strand gezien heb waren het vrouwen van boven de 40, die zijn blijven hangen in de '90.
Dit vind ik nogal overdreven. Ondanks dat het niet gebruikelijk meer is, mag je dat toch altijd nog zelf weten. En uitdagend? Het zijn maar borsten he.. Volgens mij leven we niet in een islamitisch land...
Nee dat is gewoon je kind voeden en daar heb ik geen problemen mee. Heb zelf ook in het openbaar gevoed. Maar dan wel ergens een beetje in een hoekje, de borst een beetje bedekken etc. Want andere mensen hoeven mijn borsten ook niet te zien. Die hou ik ook liever voor mijzelf.
In het kader van "opinions are like assholes, everybody has one": Ik word zoooo moe van dat preutse gezeur over blote borsten. Of over dat meisjes een bovenstukje zouden moeten dragen en dat kinderen niet in hun blote billen mogen lopen bij het pierenbadje/aan het strand. Wat een onzin. Dat het niet van deze tijd zou zijn? Pfff... ik denk dat ik ook maar naar het naaktstrand ga voortaan.
Nee hoor. Heb ook vaak in het openbaar gevoed. Verschil met voeden en topless zonnen is dat er bij het voeden bijna geen borst te zien is. Ik ken niemand die beide borsten volledig ontbloot om even te voeden. Ik zat vaak in een hoekje en met een baby die aan t drinken is, had niemand überhaupt door dat ik aan t voeden was omdat er niks te zien was.
Ik vind dit zo'n gekke discussie. Toen ik jong was (idd in de jaren 90 ) lag praktisch iedereen topless te zonnen. Niemand die daar van opkeek, was volstrekt normaal. Ik vind de tendens van tegenwoordig een beetje een stap terug ofzo. Geeft verder niet, ik ga heus niet meer met mijn uitgezakte jetsers bloot liggen, en iedereen moet het zelf weten, maar "ik wil geen borsten zien, jakkiebah" vind ik gewoon overdreven en een beetje raar.
Ik leer mijn kinderen dat bepaalde lichaamsdelen privé zijn, dat niemand die hoeft te zien en dat die buitenshuis ook bedekt horen te blijven. Naar mijn idee volstrekt normaal. Ook in de tuin blijven billen bedekt, op een strand of in een zwembad wordt er dus ook niet bloot gebadderd en vind ik het eigenlijk ook vervelend als anderen dat wel doen. Op een naaktstrand heb je daar alle vrijheid toe, een vrijheid waar je dan zelf voor kiest en die je anderen dan niet opdringt.
Zo mee eens! Maar goed ik heb ook geen moeite met naakt zijn of andere mensen naakt zien. Iedereen is naakt geboren, vind er gewoon niks geks aan.
Waarom moet je als je topless wil zonnen, naar een naaktstrand? Je bent toch niet naakt? Ik vind dat preutse gejammer en gedoe over een paar borsten ook erg raar. We leven in 2018, maar qua tolerantie gaan we er duidelijk op achteruit. Als het geen (blote) borsten zijn, is het wel andermans okselhaar, barbecue, gillende kinderen in de tuin, vuurkorf, of weet ik veel wat. Live and let live. We moeten samenleven, dan is het veel prettiger als je gewoon iets kan hebben van een ander en niet meteen met geslepen messen opspringt omdat iemand iets doet 'wat echt niet kan' in jouw ogen.
Blijkbaar moet ik dus twee uur in de auto gaan zitten om naar het naaktstrand te gaan als ik topless wil zonnen. En die kerels mogen wel overal zonder shirt zitten? Echt te gek voor woorden. Ik zeg: met z'n allen topless naar Den Haag!
Vrouwen zijn nu eenmaal altijd de lul, zelfs al hebben ze er geen een. Mannen lopen gerust met ontbloot bovenlijf een supermarkt binnen , dat moet je als vrouw niet proberen. Of dat vrouwen helemaal ingepakt op het strand zitten weg te dampen, terwijl manlief lekker in een short in het water ligt. Dat is een hele andere discussie, maar ik zal dat nooit begrijpen. In mijn ogen zijn mannen en vrouwen gelijk. Herinner me nog heel goed dat ik als 12 jarig meisje gekleed in een korte broek voor hoer werd uitgescholden.
Die vind ik leuk , en verdrietig want het is waar. Omdat het een vrouwenborst is mag het niet gezien worden. Mannenborst = geen probleem!
Het is natuurlijk wel zo dat je een risico neemt als je je kind naakt aan het strand laat lopen, denkend aan pedofielen en sociale media. Maar ik baal er ook stevig van hoor. Mijn dochter zou het liefst de hele dag naakt lopen haha. Pas met die hitte was ze 's avonds laat met een buurjongetje en meisje in hun onderbroek naar buiten gegaan, rennend door de straat haha. Ze vonden het geweldig en riepen ook letterlijk: Nu zijn we vrij!! Ze vraagt nu iedere avond of ze in haar onderbroek naar buiten mag om lekker te rennen. De buren vonden het allemaal enorm vertederend om te zien, die blijdschap en kinderlijke onschuld. Maar eigenlijk is het not done, want stel je voor dat iemand die minder goede intenties heeft dat ziet. Ik vind het ontzettend balen dat we ons zo moeten aanpassen, maar het is nu eenmaal niet anders.
Ik reageerde op haar stukje pff dan ga ik voortaan naar de naaktstrand. Ik zou nooit een opmerking maken als iemand topless aan t zonnen is op t strand, al vind ik het zelf niet om aan te zien.