Zelf niet 'om aan te zien?' Vind je dat niet wat overdreven? Stoor je je dan ook aan miniscule zwembroekjes waar billen uit piepen of aan hangbuiken van mannen? Je ziet op het strand echt veeeel meer dan een paar blote borsten. Is het dan geen idee gewoon niet naar het strand te gaan?
Vroeger waren er ook mensen met minder goede bedoelingen die zich ergens verschansten. Het grote verschil is nu dat iedereen zomaar ongevraagd foto's en filmpjes kan maken.
Wat dan? Komt die naar buiten rennen om die kinderen te grijpen? Dat bedoel je natuurlijk niet, begrijp ik ook wel. En social media mag dan nieuw zijn, pedofielen zijn er altijd geweest. Verder zit de wereld ook vol met perverselingen die weet ik veel wat denken. Daar doe je niks aan. Van wat iemand denkt heb ik geen last, dus ik ga me er ook niet druk om maken.
Ja dat vind ik ook niet om aan te zien. Dat mag toch? Waarom zou ik niet gaan? Ik zeg er niks van en kijk dan gewoon de andere kant op. Ook prima toch.
Omdat je zegt dat als iemand topless wil zonnen, ze maar naar het naaktstrand moet gaan. Dat is niet echt in het kamer van 'ik kijk de andere kant op'. Vind het best apart dat er zo heftig gereageerd wordt op een paar blote borsten.
Ik denk niet dat de “enge man in bosjes”-theorie erg realistisch is. Het meeste kindermisbruik vindt plaats door een bekende van het kind. Volgens mij is de kans dat iemand met pedoseksuele gevoelens die toevallig net voorbij jouw huis komt gefietst op het moment dat je dochter in haar onderbroek de deur uitsneakt verwaarloosbaar. Daarbij denk ik dat het voor een persoon met dergelijke gevoelens niet uitmaakt of je dochter dan een jurk of alleen een onderbroek (of zwembroek) draagt. Hier in de buurt lopen de kinderen op warme dagen ook wel eens allemaal in hun zwemkleding omdat ze op het speelveld een watergevecht houden. Ik zie daar geen kwaad in.