Ja de titel zegt het eigenlijk al maar zal het ff toelichten.. Het klinkt misschien heel dom maar het zit zo: We kwamen net terug van het boodschappen doen en Firdaous was zo lief om me even te helpen grrrr ja hoor 4 eieren met een barst erin.. nou was ik van plan morgen een cake te bakken maarja vind het zou zonde om ze alle 4 in de prullenbak te gooien.. dus kan ik die bewaren tot morgen of moet ik nu nog gaan bakken? groetjes Iman
Als de eieren echt kapot zijn, dus er ook eiwit of eigeel uit is gekomen, gelijk gebruiken. Als er alleen een barst inzit, kun je ze volgens gewoon bewaren want in een ei zit ook een vlies dat de inhoud beschermt. Succes met je cake!
Ja als er alleen een barst in zit, zou je ze de in de koelkast tot de volgende dag wel kunnen bewaren.
haha had even gegoogled en ja daar kwam ook uit dat je rauwe eieren een paar weken zelfs kan bewaren... doe ik nooit maar goed ze zijn meestal dezelfde week wel op.. ja ik had gedacht aan dat vlies ja die zit er nog omheen dus de cake wordt vandaag (inmiddels volgende dag) gebakken! bedankt voor de reacties deze mag dicht! groetjes Iman