Familie verplichtingen

Discussion in 'De lounge' started by Yaisa, Oct 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    Eens kijken hoe jullie hier over denken, maak ik me druk om niets, heb ik een beetje gelijk... En ik wil gewoon even m'n verhaal kwijt.

Manlief z'n ouders zijn gescheiden, z'n vader is opnieuw getrouwd en z'n moeder is al een aantal jaar ernstig ziek (wordt niet meer beter, eigenlijk is het een wonder dat ze nog bij ons is). Een aantal jaar geleden kregen we te horen dat ze heel ziek is en dat ze nog maar een paar jaar zou hebben. Sindsdien vieren we eigenlijk alle feestdagen met haar alsof het de laatsten zouden zijn. Nou bestaan veel feesten uit 2 dagen (kerst, Pasen). Een dag vieren we bij haar, de andere of bij mijn ouders of bij de vader van m'n man of ik moet werken (ik werk in de horeca). Mijn ouders vinden het leuk als we komen, maar we moeten ons niet verplicht voelen, ze snappen dat we druk zat zijn, een eigen gezinnetje hebben en dat ik ook moet werken. Voor de vader van mijn man geldt min of meer hetzelfde.
    Alleen m'n schoonmoeder... Ik heb echt het gevoel dat ze ons claimt. En elk jaar lijkt ze daar eerder mee te beginnen. Ze wil nu dus afspraken maken voor Sinterklaas. Gezellig, maar ik weet nog niet hoe/wat met mijn werk, omdat tegen die tijd m'n zwangerschapsverlof is afgelopen. Gezegd dat het me leuk lijkt en dat we nog kijken hoe of wat.
    Er moeten altijd lootjes getrokken worden en een gedicht gemaakt worden. Ik heb daar echt een hekel aan. Vind de gezelligheid leuk, maar de rest eromheen hoeft van mij niet. Nou vind ik gedichten maken ook echt verschrikkelijk. Ik kan het gewoon niet en ben er uren mee bezig om er iets van te maken (van internet plukken vind ik ook zo onpersoonlijk). Nou hadden we vorig jaar al afgesproken om het zonder gedicht te doen, maar natuurlijk bevatte alle kadootje voor mij een gedicht. Vond ik ontzettend flauw. Het is trouwens niet zo dat op deze manier Sinterklaas vieren bij hun altijd traditie was, eerder vierden ze het niet eens. Die kadootjes enzo hoeven van mij niet eens. Gewoon lekker samen zijn, wat eten, warme choco, pepernoten...
    Nu hebben we net een kindje gekregen, dus natuurlijk gaan we Sinterklaas vieren. Nou krijgen we een uitnodiging van schoonmoeder om "baby z'n eerste Sinterklaas" te vieren. Heel leuk natuurlijk, maar mijn ouders zijn niet uitgenodigd... Dit doet mij wel een beetje pijn. Andere jaren waren zij er ook niet bij, maar nu het er zo dik bovenop wordt gelegd dat dit de eerste Sinterklaas is voor ons ik kindje vind ik dat zij er ook bij horen. Jarenlang vieren we al elke kerst, Sinterklaas enz bij m'n schoonmoeder en nu vind ik dat mijn eigen ouders ook wel eens aan de beurt mogen komen. En ik vind ook dat we m'n schoonvader moeten uitnodigen (band tussen schoonvader en schoonmoeder is gelukkig goed).
    Ik heb ook al een paar keer gezegd dat ik er anders voor zorg dat we heel december op vakantie zijn omdat ik gek word van het getrek. Of gewoon zeggen dat we de feestdagen thuis vieren nu we zelf een gezin zijn en dat als ze langs willen komen ze van harte welkom zijn. Manlief laat het aan mij over, maar hij heeft wel al tegen z'n moeder gezegd dat ik het leuk zou vinden als mijn ouders er ook bij zijn... Pfff nu kerst nog...

Het is een beetje een lang (en soms misschien ook warrig) verhaal geworden. Ik ben in ieder geval m'n frustraties kwijt (misschien zijn het de hormonen nog...)

2. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,282
    0
    0
    Limburg
    Waarom niet bij jullie vieren en ze allemaal uitnodigen. Of kan schoonmoeder niet uit huis.

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    ja, dat zou ik ook doen!
    kan je kleintje gewoon in eigen bedje slapen, jullie je gezelligheidjes met de hele familie. ik vind sinterklaas zelf niet zo leuk, maar t is een kinderfeest, en daar horen, vind ik, alle oma's en opa's bij! of je moet t 2x doen, maar dat neemt weer zo veel tijd in beslag

4. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Dit dus, feestdagen zijn meestal al verschrikkelijk druk.
    Waarom dan je kindje niet lekker in zijn/haar eigen bed neer kunnen leggen in het vaste ritme.
    De baby krijgt er zelf weinig van mee (van de gezelligheid dan), waarschijnlijk eerder van de drukte.

5. Ezria

Ezria Bekend lid

Mar 6, 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    Zoals eerder gezegd, is het geen mogelijkheid dat jullie (als je het toch wil vieren) het niet vanuit jullie huis vieren? Kunnen jij en je man iedereen uitnodigen die je er bij wil hebben (dus ook jou ouders) en vier je toch ook met je schoonouders sinterklaas.

Wel een vervelende situatie zo zeg.. Snap dat het rot voor je is! Sterkte.

6. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    Bij ons thuis vieren is denk ik inderdaad de beste oplossing. Ik heb alleen dan een beetje het gevoel alsof ik het m'n schoonmoeder afneem... :(

7. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Sluit me aan bij voorgaande reacties.

8. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Is niet nodig. Als zij het zo graag wil organiseren kan je toch voorstellen dat je heel graag wil dat ze je komt helpen. Als ze daar geen zin in heeft is dat toch een beetje haar probleem. Zo ga ik zelf om met mijn ouders die gescheiden zijn. Zij zijn gescheiden maar blijven wel mijn ouders. Ik ga er dus niet voor boeten dat zij niet meer met elkaar verder willen, en de rest van de aanhang die er later bij is gekomen heeft zich maar helemaal aan te passen.

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou Sint lekker thuis vieren! Je gaat dan echt niet voorbij aan je schoonmoeder hoor!

Mijn schoonmoeder is ook een beetje een dwingeland, maar dan heeft ze aan mij een verkeerde ;)

10. Amare

Amare Niet meer actief

Tuurlijk niet meid, je schoonmoeder is toch ook van harte welkom bij jullie?

11. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Misschien dat je je denkwijze aan kunt passen.

Je neemt je schoonmoeder niks af en ze heeft niet de drukte van alle visite in huis.
    Maar je geeft wel je kind de rust van een vast ritme en eigen bedje.

Plus dat alle ouders kunnen komen.

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    tsja denk dat dat op veel plaatsen speelt. hier altans ook! hij liefst zou ik van 3 dec tot 5 januari op vakantie gaan :D
    ik denk dat je 2 keuzes hebt, of iedereen bij jullie in huis uitnodigen en je sm erbij betrekken extra zodat ze niet het gevoel heeft achtergesteld te zijn.
    of apart vieren en overal een avond/middag naar toe gaan/uitnodigen...

het is het eerste sinterklaas feest voor je kindje maar hij/zij krijgt er nog niks van mee, dus daarvoor hoef je het niet groots aan te pakken vind ik.

misschien kan je je sm ook vertellen dat je het nu te druk hebt met werken en de kleine en geen gedicht maakt, wat een ander doet moet hij zelf weten, jij niet, jammer voor degene waarvan jij het loodje hebt.

13. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Idd bij jou thuis vieren, met sm, sv en jou ouders!

Als je dit niet 'doorzet' neemt sm iets van jou af... Namelijk babys eerste Sinterklaas zoals jullie willen:)

14. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Zeggen dat jullie het dit jaar zelf willen organiseren en met alle grootouders erbij. Je nodigt iedereen uit en doet het op jullie manier.
    Heb je dat al eens voorgesteld aan je sm? Mss heeft ze daar wel helemaal geen probleem mee?

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Gewoon bij je thuis vieren. Je neemt niks af, het is nu jullie tijd hoor! Schoonmoeder heeft al jaren geleden sinterklaas mogen vieren nu zijn jullie het gezin en mag ze blij zij dat ze is uitgenodigd om er deel van te maken.

16. Mireia

Mireia Actief lid

Jan 11, 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook thuis doen en met iedereen die jij erbij wilt hebben. Je reden is dat je dat prettiger vindt omdat beeb dan in eigen bedje kan zijn. En ook dat je het gezellig vind als iedereen die jij erbij wilt hebben ook komen kan. En gedicht geen zin in? Gewoon niet doen. Niet op laten dringen, niets doen wat je niet leuk vindt. Ik zeg dit omdat je aangeeft het tot nu toe best vaak heb gedaan veel rekening houden etc nu mag het ook wel eens andersom. Soms doe je dingen om anderen te pleazen en soms niet moet in evenwicht zijn.

17. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    Thnx allemaal! Ik ga voorstellen om het bij ons te vieren. Schoonmoeder mag helpen met de voorbereidingen.

18. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Goed zo :)
    Jij minder stress, baby kan het eigen ritme houden en schoonmoeder mag helpen.
    Alvast fijne feestdagen :D

19. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Gelijk de eerste Sint werden wij geconfronteerd dat er op 2 plekken Sinterklaas gevierd werd ondanks dat mijn man aangegeven had om dit niet te doen. Sindsdien vieren we de Sinterklaas bij ons voor beide ouders.

Ik zou dus lekker kiezen voor Sinterklaas bij jullie thuis, mooi moment om gelijk de "regels" te veranderen.

20. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Dat is precies de reden dat wij sinterklaas bij ons vieren. Wij zijn de enige met kinderen en dan kunnen we het in een keer vieren. Dat is wek zo fijn aangezien we in het sint weekend ook nog eens 2verjaardagen hebben.

ik geef je groot gelijk dat je het bij jullie wil vieren. Iedereen kan komen en kan gewoon een cadeautje meenemen.
    Jou ouders horen er ook bij en je schoonvader ook.

Share This Page