Omdat ik even niet wist waar het zou horen toch maar even hier. Nu even last van een groot irritatie punt. Zoonlief van 6 zit op voetbal bij de mini's , wedstrijden gaan prima en dat vindt hij fantastisch . Maar op de trainingen zit hij nog te lanterfanten, hij heeft juist een uitdaging nodig. Nu is het clubje erg groot geworden en willen ze gaan splitsen. Nu halen ze precies zijn vrienden eruit om door te gaan naar de F, ook de jongens die bij hem in de klas zitten. En hij moet weer achterblijven. Dit is namelijk al de 2de keer dat dit gebeurt, vorig jaar had ik er nog begrip voor ivm de leeftijd. maar nu denk ik nee, dit gaat niet weer gebeuren. Ik ben heel erg voor het sporten, en doe alles om hem te motiveren. Maar als ik dit aan hem vertel ben ik bang dat hij wil stoppen. Mijn man is zelf leider van het huidige team en ik denk zelf dat ze hem misschien laten zitten omdat ze anders weer een nieuwe leider moeten zoeken. Ik vind het niet helemaal fair overkomen van het jeugdbestuur en ben echt een beetje boos. Is dit een gevalletje als moeder zijnde neem je het altijd voor je zoon op en zie ik het verkeerd of zal ik toch maar het gesprek even aangaan met ze.
Kun je niet beiden doen? Met die mensen in gesprek gaan waarin je het opneemt voor je zoon? Overigens ben ik het ook met je eens; je laat niet zomaar iemand achter. Ik ken dat gevoel en dat zou mij ook demotiveren. Dus ik vind jouw reactie gegrond.
Is natuurlijk niet te beoordelen door ons. Maar waarom leg je niet gewoon de vraag neer bij de commissie/trainers die besloten hebben dat hij niet doorgaat. Enerzijds zou ik er op basis van wat je omschrijft wel begrip voor hebben dat hij 'moet' blijven als hij lanterfantert tijdens de trainingen en anderen bijv niet (zij gaan door, hij is daar misschien dus nog niet aan toe), aan de andere kant is het misschien inderdaad zo dat ze hem laten zitten doordat zijn vader de trainer is of dat hij juist beter zijn best gaat doen in een hoger team. Daarom: praten.. En zou zelf wel proberen dat zoveel mogelijk zonder 'mijn kind kan dat ook etc, het is niet eerlijk' te doen, maar gewoon onderbouwen waarom wel (hij is onderdeel van de groep, blijft alleen achter/proberen in de andere groep verstoort hij het daar door te lanterfanteren dan terug of iets).
Het is er ook wel 1 met een gebruiksaanwijzing. Zoonlief vind training saai omdat ze dan alleen maar stomme oefeningen doen. Er zit nog niets bij waarbij hij ook moet gaan nadenken. Dus gaat hij de clown maar uithangen. op het veld is er niks aan de hand ,en trapt hij een lekker balletje mee. Ik wil ook niet gelijk de zeur moeder zijn , die gelijk komt piepen als het om haar zoon gaat.
Het is absoluut niet lullig bedoeld, laat ik dat vooropstellen. Maar ik snap het wel dat hij niet doormag naar de F. Als hij tijdens de training niet echt meedoet, de clown uithangt etc is dat ook heel lastig voor de trainer en de andere spelers. Nu is jouw man mog trainer, maar wat als hij een andere trainer krijgt? Zal hij dan juist wel mee gaan doen met de training of weer de clown uithangen? Mijn man is ook trainer (niet bij de F maar de D) en daar zijn ze er wel redelijk streng op. Als kinderen geen zin hebben om te trainen mogen ze niet meedoen met een wedstrijd. Als ze meerdere trainingen niet meedoen komt er natuurlijk een gesprek met de ouders en als het dan nog steeds doorgaat mogen ze helemaal niet meer meedoen. Bij de F lijkt me dat dit wel wat soepeler is omdat ze een stuk jonger zijn maar ik snap dat ze wel wat serieuzer willen trainen vanaf de F en misschien denken ze dat je zoontje dat niet gaat doen/daar nog niet klaar voor is. Een gesprek aanvragen kan nooit kwaad maar vraag jezelf dan wel af in hoeverre je zoontje graag naar voetbal toegaat. Als hij het niet zo geweldig vind is het zonde om te proberen hem naar de F te krijgen lijkt me. Maar als hij het echt leuk vind en ook echt bereid is om beter mee te doen, dan zou ik dat wel aangeven.
Ik vind het op zich wel logisch, tijdens trainen moet hij gewoon ook goed mee komen. Hoe hoger ze gaan spelen des te serieuzer het word. Het draait niet alleen om wedstrijden. Ik ben daar overigens heel streng in met onze kinderen. Tijdens trainingen behoren ze zich te gedragen, goed op te letten en mee te doen Ook ten behoeve van de andere team genoten. Mijn zoon speelt op hoog niveau basketbal nu en daar is het gewoon dat ze geen wedstrijden mogen spelen als ze er met de pet naar gooien tijdens trainingen.
Laten we voorop stellen dat mijn zoon voetballen fantastisch vind. maar wel echt voetballen en niet meer als oefening vliegtuigje spelen op de training. Dit is ook op school, hij heeft uitdaging nodig. Mijn mn is overigens op zaterdag leider op woensdag is er iemand anders trainer. Heb net toch maar even de coördinator gebeld en het probleem is dat als mijn zoon doorgaat naar de F dat er bij de mini's te kort aan spelers is begrijp ik er nu uit. En hij zit er net tussen in. Zodra er 2 nieuwe mini's bijkomen kan mijn zoon wel door naar zijn vrienden. lastige is dat ze de teams al ingeschreven hebben terwijl die dus niet compleet zijn en ze nu niet terug kunnen. Alleen de kinds die ze nu door willen zetten zijn allemaal vriendjes van elkaar. en dat clubje wordt uit elkaar gehaald.
Ik snap het ook wel, mijn zoontje voetbalt ook bij de F-ers en daar zit ook eentje vaak te lanterfanten, maar dat is gewoon heel vervelend voor andere kindjes die wel serieus meedoen. Aan de andere kant, hier zij ook vaak leiders tekort, dus dat zal misschien ook wel meespelen. Even vragen kan natuurlijk sowieso nooit kwaad lijkt mij.
Houdt er wel rekening mee dat een F-team max 10 inschrijvingen per team mag doen bij de KNVB. Ik weet niet hoe groot het team is waar hij graag wil is, maar als dit er al 10 zijn zou ik hem nog niets vertellen. Jammer dat de club zo weinig mini's telt, een team hoeft maar uit 4 te bestaan.
Coördinator gesproken, het hing tussen mijn zoon en een ander jongetje. Mijn zoon is soms te speels en het andere jongetje mist nog een beetje body ( is ook 1.5 kop kleiner dan de rest ). Was het met me eens dat we dit mijn zoon niet nog een keer aan kunnen doen, omdat we dan de hele motivatie weg halen. Andere jongetje zit ook nog niet zo lang op voetbal. Wanneer er dan weer 2 mini's erbij komen ( ze zitten op 2 kids te wachten die wel op woensdag trainen maar op zaterdag nog zwemmen) dan komt het andere jongetje ook door naar de F. Ben blij dat ik toch gebeld heb, wil gewoon niet het zeurtje zijn. Heb ook aangegeven dat ik begrijp dat ze ergens een beslissing moeten maken. Maar er is ook geen overleg geweest met de leiders en alleen met de trainers. Als ze dat hadden gedaan hadden ze ook geweten dat er meerdere dingen mee kunnen spelen die belangrijk zijn om mee te wegen. Mijn man heeft voordat hij de mini's ging leideren 12 jaar lang verschillende jeugd teams getraind en geleiderd. Zit ook al ze hele leven lang bij deze club. Was dus ook niet echt blij dat er niet eens even om zijn mening was gevraagd. Terwijl mijn man er toch wel echt een is die niet zijn zoon zou voortrekken. Sterker nog als hij echt had gedacht dat deze stap te hoog zou zijn voor zoon had hij zelf geadviseerd om zoonlief in de mini's te laten.