Dag dames, ik ben op zoek naar een mamafiets en heb nu mijn oog laten vallen op de Montego Liberty 7. Alleen vroeg ik mij af welk framemaat ik moet hebben. Heb namelijk geen idee. Je hebt ze in 49, 53 en 57cm. Ikzelf ben 1.78m lang. Wie heeft deze fiets ook en kan mij helpen? Er zit bij ons in de buurt namelijk geen dealer dus kan ook niet even gaan passen zeg maar
die heb ik ook en ik ben 1.80m. ik heb framemaat 57 cm. maar het ligt ook aan je verhoudingen. ik heb lange benen en een korter bovenlijf. als jij het andersom hebt zou je weleens een maatje kleiner nodig kunnen hebben.
@Marieke1983, ik heb juist een lang bovenlijf en kortere benen. Kun jij goed bij de grond met 57 cm? En staat je zadel dan op de laagste stand?
Ligt er ook aan hoeveel inch banden er onderzitten. Staat er geen tabel bij welke maat het beste past? Of even meten hoehoog je eigen fiets nu is.
@marieke1983, dus dan zou het misschien wel kunnen een 57cm. @Rnate, maat van de banden staat er niet bij. @Madeliefke, heb jij je zadel hoog staan of niet?
Ik ben rond de 1.75 en krijg binnenkort deze fiets met framemaat 53. Volgens de fietsenmaker kon ik nog een maat groter, maar vind het wel een lekker idee dat met de voeten bij de grond kan als ik beide kids op de fiets heb zitten en ik er straks ook nog met een dikke buik tussen moet. Het zadel kan ook altijd nog iets hoger, mocht het nodig zijn, maar zoals ik gepast heb voldoet 53 prima. Ik heb er dan geloof ik 28'' banden onder zitten.
Ik ben rond de 1.78 en ik heb framemaat 57. Me zadel staat niet ver omhoog. Zo kom ik nog goed bij de grond.
Hier ook 57 en 1.80m. Als je lange benen hebt moet je wel ivm kinderzitje waar je anders tegenaan knalt met je knieƫn. Bij minder lange benen zou ik voor een 53 kiezen, dan het zadel maar ietsje hoger. Weet niet waar je woont, maar misschien kan je bij 1 van ons eens proberen?
Ik heb hem ook. Wij zijn 1.57 en 1.68 en hebben 49 genomen. Die zou ik dus echt niet nemen als ik jou was!
Nou ik heb toch nog een dealer gevonden enigszins in de buurt (uurtje rijden) dus daar gaan we maar even langs. Als je een proefritje maakt weet je toch beter wat nou het lekkerst rijd. Zo heb ik me ook al verkeken op de Gazelle Bloom. Die leek me heel fijn aangezien ik altijd Gazelle heb gehad, maar ik kon er niet mee uit de voeten. Dus we maken er maar even een uitje van met de hele familie.
Bel wel vantevoren of ze die 2 maten hebben staan. Een dealer heeft niet altijd alle maten als showmodel namelijk! (onze dealer alvast niet, die had alleen maatje 49)
hier ook 57, bij 53 kon ik mijn benen niet fatsoenlijk strekken met fietsen en het zadel kon niet hoger, toen de 57 en die past goed, , ik ben (maar) 1,72 zadel staat niet op het laagst.
Wij gaan deze fiets morgen kopen, wel 2e hands maar dat maakt me niks. Ik ben 164 denk dat framemaat 49 wel goed zou zitten toch?
Nou ik heb even een proefritje gemaakt en het wordt toch maat 57. Bij 53 zat ik helemaal in mekaar op de fiets. Nu nog even een goede deal zoeken. Weet iemand waar je de montego 7 tegen een goede prijs kan kopen?