Zijn er mensen die de opleiding verloskunde volgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Topic titel zegt genoeg.. Ben benieuwd!

2. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, die zijn er wel. Anders zou de opleiding niet bestaan denk ik! Of je bedoelt hier op dit forum?

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Flauw... :p

Ik bedoel inderdaad op dit forum maar dat begreep je vast wel ;)

4. Islah

Islah Niet meer actief

Haha, sorry. Tuurlijk begreep ik dat.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee maar het zit in de planning... Helaas is Nederland fulltime en onbetaalbaar en belgie geeft kleine kans op werk in Nederland :(

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

#6 SDonya, 15 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2013

Ja klopt het kan hier inderdaad alleen fulltime maar het schijnt dat de opleiding in Nederland veel beter is dan die in België omdat je hier ook opgeleid word om zelfstandig een praktijk te openen en daar niet begreep ik?

Voldoe jij ook aan alle toelatings eisen als ik vragen mag? Ik doe nu namelijk nog een mbo4 opleiding en ik heb bepaalde vakken niet in mijn pakket die verplicht zijn. Die moet ik dan als bijles ergens anders volgen en zelf betalen maar ik vroeg mij af het haalbaar is om vanaf beginners niveau op hbo niveau te komen met die vakken binnen anderhalf jaar.

7. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik wilde de opleiding erg graag doen... Ik had me al aangemeld voor de selectie-procedure. Maar ik vind het lastig om zo'n voltijd-studie in te plannen en te bekostigen. Nu heb ik zelf een kindje en is de stap natuurlijk nog groter...
    Maar ik sluit het niet uit. Ik wil ter zijner tijd graag nog de opleiding gaan doen. Ik vind het een prachtig beroep... zeker nu ik zelf een kleine heb en de impact van het groeiende leven in de buik en de bevalling heb mogen ervaren.
    Maar mijn tijd komt nog wel :)... Mijn vriend en overige achterban steunen me hierin, maar ik moet gewoon nog even de kans zien om vier jaar lang achtereen te knallen.

Wellicht als de kindjes groter zijn.

De open dag is trouwens erg raadzaam om naartoe te gaan. Ze hebben dan rondleidingen, informatie-bijeenkomsten, films, en er zijn studenten die je met liefde langs alle attributen willen leiden :D. Ontsluiting en liggen voelen op poppen bijvoorbeeld. Erg interessant!

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dankjewel voor je reactie! De opendag ga ik ook heen! Bedankt voor de tip :)

9. Marieke1983

Ik heb havo zonder bio en scheikunde, hbo en universiteit gedaan dus ik ben toelaatbaar. Hoef volgens mij niet eens meer bio en scheikunde te halen. Het waren mijn beste vakken op de middelbare school maar door invoering van de tweede fase kon ik er geen examen meer in doen. Daardoor ben ik toen ook geen verloskunde studeren, wilde dat eigenlijk wel.

Ik zou gewoon eerst via volwassenen onderwijs die vakken halen, dan kun je ook inschatten of je het niveau aankunt.

10. Marieke1983

Trouwens, België is erg dichtbij voor mij dus misschien ga ik de opleiding wel alsnog daar doen en net over de grens werken. Ga never niet door laten tegenhouden iig. Wil ff wachten tot de kinderen groter zijn.

11. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik zit nu in de toelatingsfase :)

Heb vorig jaar voor het eerst meegedaan en heb toen de 2e ronde gehaald Had de casusopdracht die dag niet goed gedaan. Niet zoals ik ben. Zat toen met zoveel dingen maar ben wel tot de wachtlijst toen geëindigd. Ik kon toen alsnog tot 1 oktober worden aangenomen maar helaas net niet genoeg afvallers vorig jaar.
    Nu heb ik weer de 1e ronde gedaan en zit af te wachtten of ik weer door mag naar de 2e ronde. Ik hoop het zo dan kan ik de casus echt doen zoals ik ben en wil en weet nu wat mij te wachtten staat. Wil dit jaar zoooooo graag de opleiding gaan doen :) Pff nog 1,5 week in zenuwen of ik door ben :p

12. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik ben me er ook in aan t verdiepen...wil t ook heel graag.
    Maar moet sowieso wachten tot de kindjes wat groter zin. Zodat ik er ook echt voor kan gaan.

13. esme66

esme66 Niet meer actief

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn.? Ik speel zelf ook heel serieus met de gedachte om de opleiding verloskunde te gaan volgen, maar ik zie nu nog niet de mogelijkheden, financieel en in combinatie met ons kindje. Maar om nog een paar jaar te wachten, ik vraag me af of ik er dan nog wel aan zal beginnen...

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

@ Marieke, als België toch zo dichtbij is dan zou ik dat ook doen inderdaad! Ik wil de vakken ook op volwassen onderwijs gaan doen maar wel echt in een klas zodat alles goed uitgelegd word in plaats van een thuis studie..

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

@ veronique, spannend!! Hopelijk ben je door! Ik duim met je mee :)

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

@ esme, ik ben 21 :)

17. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ikzelf ben er niet mee bezig, maar mijn schoonzusje zit nu in het derde jaar. Tweede jaar heeft ze twee keer gedaan omdat ze in februari toen zelf was bevallen en ze had wel door gemogen na derde jaar maar dat wilde ze zelf niet. Toen ze met de opleiding begon had ze al een kindje van bijna 3, zelf was ze toen 24. Zoals ik het van haar mee krijg is het allemaal wel goed te doen, mij lijkt het allemaal best pittig :)

18. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik heb zelf al een HBO opleiding maar nadat ik vorig jaar zelf ben bevallen leek het me echt super leuk om die opleiding te volgen. Helemaal omdat we in de planning hebben om over een aantal jaar misschien naar het buitenland te gaan, en dat ik daar eventueel er iets mee kan doen..

Maarja, je moet instellingscollegegeld betalen als je al een HBO opleiding hebt. En met de huidige plannen van het kabinet, wordt dat een dure grap.. dus ik denk dat dat er niet in gaat zitten! Heel erg jammer.. misschien over een paar jaar..

Welke vakken moet je nog volgen dan die nu niet in je pakket zitten, @minaa?

19. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dankjewel. Is spannend :D

@Esme: Ik ben 26. En voor de dames die twijfelen over hun leeftijd: NIET DOEN! Wist je dat er veel vrouwen zijn van zelfs over de 40! die nog aan de opleiding beginnen omdat ze het zo graag willen en achteraf blij zijn dat ze het gedaan hebben :)

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

@poemi, wat knap van je schoonzusje zeg!mijn dochter zal ook 3 zijn als ik kan beginnen.. Hopelijk vind ik het dan ook mee vallen;) een flexibele oppas hebben we in iedergeval al, dat scheelt heel veel lijkt mij!

@ soumayyaah, ik mis de vakken biologie en scheikunde.

Deel Deze Pagina