wassen, zonder parfum? wasverzachter? azijn?

Discussion in 'De babyuitzet' started by anica, Apr 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik heb van mijn zus heel veel kleren gekregen, ze hebben een tijd in de kelder gestaan ze ruiken muf en sommige zijn vies.
    nu wil ik ze eerst wassen en dan uitzoeken.
    maar moet ik nou wasmiddel gebruiken zonder parfum?
    en kan ik wasverzachter gebruiken? ik heb ook wel eens gehoord dat je ook azijn als wasverzachter kan gebruiken.

alvast bedankt voor de antwoorden!

2. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Bij het voorwassen van de babykleertjes heb ik gewoon Robijn wasmiddel gebruikt en een beetje azijn als wasverzachter. Werkte prima en de kleertjes roken niet naar azijn.

3. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    gewoon schoonmaak azijn?

en heb je ze later nog een keer gewassen, omdat je het over voor wassen hebt? of bedoel je wassen voor de kleine het aan krijgt?

4. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb het gewoon met mijn eigen wasmiddel gewassen (Ariel) en als wasverzachter Azijn. Azijn spoelt het laatste sop eruit en zorgt dat de kleuren vast houden.
    Sommige kindjes hebben een hele gevoelige huid en kunnen alleen tegen parfumvrij wasmiddel, maar dat merk je snel genoeg of je kindje er niet tegen kan. Kun je altijd nog parfumvrij aanschaffen.

5. anna123

anna123 Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    2,021
    0
    0
    Neeeee geen schoonmaakazijn!
    Gewone azijn!

6. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    okej thanks, had zo schoonmaak azijn gepakt hihi

7. anna123

anna123 Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    2,021
    0
    0
  8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon wasmiddel en gewoon wasverzachter.... Als kindjes allergisch zijn (wat weinig voorkomt) merk je dat snel genoeg.

9. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Ik heb alle kleertjes toen met neutral gewassen, daarna lekker buiten gehangen,opgevouwen gestreken en in de kast met zwitsal geurzakje...
    en alles rook heerlijk!

10. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Met voorwassen bedoel ik inderdaad het wassen voordat de kleine het aankrijgt.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier ook een doosje neutral aangeschaft. Heb de kleertjes gewassen en ze liggen nu heerlijk fris te zijn in de kast met een zwitsal geurbuiltje :):)

En elke dag kijk ik wel even in de kast om te genieten van al die kleine shirtjes en broekjes aan die mini kleerhangertjes ;););) hihi

xxx Sas

12. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Ik heb van de week alles met neutral gewassen. Als hij het aan gehad heeft ga ik wel ons gewone wasmiddels gebruiken. Maar ik had geen zin om als hij wel allergisch blijkt alles opnieuw te moeten wassen.

13. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hier pcies hetzelfde!

14. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Trouwens azijn is azijn :) alleen is schoonmaakazijn een veel sterkere variant. (was een keer bij de keuringsdienst van de waarde)

15. Trees

Trees Niet meer actief

Hier hetzelfde idee. Ik ga binnenkort beginnen met wassen en dit voor het eerst in mijn leven dat ik zin heb in de was :D.

De zwitsal geurbuiltjes kan ik die gewoon in de supermarkt halen? Klinkt namelijk erg goed!

16. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik heb de kleertjes in Ariel gewassen, wel de Ariel voor gevoelige huid en geen wasverzachter gebruikt. Dit wordt vaak ontraden, dus maar niet gedaan.

Zwitsal geurbuiltjes heb ik ook in de kast hangen en in de commode liggen, ruikt heerlijk! Je kan ze gewoon kopen bij de drogist, Kruidvat, Etos ed., en ook bij Prenatal verkopen ze het. Bij supermarkt wellicht ook wel hoor, maar bij de AH bij ons iig niet.

17. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ben ik te vroeg als ik van de week begin met de kleertjes wassen?:) Mijn geurbuiltjes van Zwitsal staan ook al klaar en heb er zin in! :D Wanneer zijn jullie begonnen met wassen?

18. Trees

Trees Niet meer actief

Dank je wel! Ga ik daar even shoppen.

19. star81

star81 Actief lid

Sep 14, 2008
    418
    0
    0
    tip: bij de aldi hebben ze ook een sensitive wasmiddel, zonder parfum etc. en veel goedkoper dan neutral!

20. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Goede tip!!

Share This Page