slechte schoenen en raar gaan lopen

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by nicolioo, Feb 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nicolioo

nicolioo Bekend lid

Dec 1, 2008
    901
    0
    0
    Ahhh net het hele verhaal getypt en is het weg door een verkeerd knopje.

Even heel kort nog een keer dan;

De zoon van 11 van mijn vriend die heeft een moeder die altijd te grote schoenen koopt (ze zijn al bijna 8 jaar uit elkaar) en dan niet 1 maat te groot maar de laatste keer was het 3 cm te groot. En de schoen zijn van plastic, nooit van leer. Ze koopt ze ook zonder dat hij erbij is om te passen en hij heeft er niets over te zeggen.
    Wij hebben toen schoenen voor hem gekocht (eerste keer toen hij 3 was) en die meegegeven maar die schoenen verdwenen steeds (lekker bij schoenen van 80 euro....)
    Nu kwam hij dus een paar maannden terug met die 3 cm te grote gympen aan (ook veelst te breed (1 cm speling) waarop wij hem vertelden dat hij maar weer de schoenen die hij hier had mee moest nemen omdat anders zijn voeten raar kunnen gaan groeien en hij rugklachten kan krijgen. Nou daar was hij het wel mee eens.
    Nu blijkt dat hij die schoenen bijna nooit aanheeft want zijn moeder vindt het maar onzin. Ze geeft als reden op dat hij toch elke keer na een paar maanden uit zijn schoenen groeit en ze dan elke keer nieuwe moet kopen (ja ja schoenen van 20 euro meer geeft ze er niet aan uit...) En dat ze door dat commentaar het idee krijgt dat ze niet goed voor hem zorgt en dat dat haar heel verdrietig maakt. Dus de zoon van mijn vriend stond dat hier met tranen in zijn ogen te vertellen toen we vroegen waar z'n schoenen waren.
    Ik heb ook voorgesteld dat ik de schoenen hier houd en dat hij met maar weer een paar nieuwe schoenen die kant op gaat maar dan is hij echt heeeel erg angstig voor zijn moeder, die gaat dan ook boos op hem worden.
    Dus nu maar weer naar de winkel voor nieuwe schoenen want we wilden een heel stuk gaan wandelen en dat gaat echt niet oke op die schuiten.
    Nu loopt hij al een tijdje erg vreemd. Zij bovenbenen vallen tegen elkaar aan en zijn onderbenen zwabberen er naar buiten onder echt heel vreemd en zorgwekkend.....

Ik weet gewoon niet meer wat we hier mee moeten, we kunnen toch niet toezien dat door zeer slecht schoeisel een puber raar op z'n voeten gaat staan en dat dat nooit meer goedkomt? Hij zal wel aanleg hebben om doorgezakte voeten o.i.d te ontwikkelen maar zo gaat hij zeker aan de steunzolen voor de rest van zijn leven.

WAT MOET IK DOEN?????? RADELOOS EN WOEDEND WORD IK ERVAN.

Oh ja ik ben trouwens niet de reden dat ze uit elkaar zijn, ik kwam pas 2 jaar later in beeld, maar lieve ex wil niets met me te maken hebben, ik ven nog steeds de vriendin en Simon het halfbroertje van haar zoon is nog steeds de baby.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik denk dat paps en mams hiermee misschien eens om tafel moeten? Zeker als die ex verder niks met jou te maken wil hebben.
    Ik weet niet hoe het verder financieel geregeld is. Maar als het mogelijk is, kun je misschien afspreken dat jullie voor schoenen zorgen voor hem. Misschien tegen een verlaging van een andere bijdrage die papa doet.

Ik zou proberen dit zoveel mogelijk om het jochie heen te regelen. Ik denk dat de ouders dit samen even moeten "uitvechten"..

Succes ermee!

3. nicolioo

nicolioo Bekend lid

Dec 1, 2008
    901
    0
    0
    Ja lastig hoor. Rationeel zou ik het ook zo willen oplossen, helaas in de verstandhouding tussen de paps en de mams erg slecht geworden in de jaren. Mams heeft ons gewoon echt financieel een poot uitgedraais. (ze heeft in haar eentje meer inkomen gehad dan wij samen .... de laatse 3 jaar) Dit is inmiddels door een duizenden euro's dure rechtzaak rechtgezet , helaas kun je dan fluiten naar het geld wat je al die jaren volgens de rechter teveel hebt betaald.

Wat me gewoon erg dwarszit is dat de gezondheid van die jongen op het spel staat...

Vriendlief gaat nu een podoloog inschakelen buiten haar om en hem/haar om advies te vragen en het desnoods via de rechtbank af te dwingen. Erg he dat het zo moet, echt zou het zo graag anders willen, ze is hier altijd welkom geweest maar heeft alleen maar haatgevoelens die ze uitspeelt via haar zoon.....

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat is er vervelend voor het jochie ook.
    Hebben ze wel eens een mediator of iets dergelijks gehad? Al zijn ze misschien daar ook een stap te ver voor. Misschien een gezamelijk vriend, of desnoods haar ouders? Dat de ouders (jij dus niet) en diegene samen om tafel gaan, om te kijken wat ze kunnen doen.

Ik denk dat hier meer achter zit, dan alleen een paar schoenen, als ik het zo lees.

5. nicolioo

nicolioo Bekend lid

Dec 1, 2008
    901
    0
    0
    Ja het is een hopeloze zaak. Ze is Hindoestaans, ouders wonen in de rimboe van Suriname. Haar hele familie is boos op mijn vriend. Het is in de Hindoestaanse cultuur een schande om door je man in de steek gelaten te worden, je hebt je man dan niet goed onder controle gehad.... Dus daar valt geen eer te behalen helaas. Mediator hebben we geprobeerd, een hoop geld aan uitgegeven maar die kon helemaal niets met haar ze was alleen maar boos en daar moeten wij letterlijk voor betalen.
    Tja vervelend maar een "grotemensenzaak" Het wordt erg vervelend als ze dat gaat afreageren op een heel lief in zichzelfgekeerd jongetje wat er alles maar dan ook alles aan doet om zijn moeder maar gelukkig te maken en vooral niet boos te laten worden.

Heel erg maar daar kunnen wij niets aan doen is gebleken....
    Ik baal echt zo van die schoenen, wat kan het haar nou schelen als wij de schoenen kopen en betalen??? Snap het gewoon echt niet.
    Dit soort vrouwen hadden wat mij betreft nooit aan een kind moeten beginnen, je kind komt altijd maar dan ook altijd eerst, je eigen gevoelens moeten daar desnoods als het belangrijk is voor wijken.

Maar inderdaad er zit natuurlijk heel wat achter , anders doet iemand zoiets z'n kind ook niet aan, ze heeft een goed salaris wat met 500 euro per maand aangevuld wordt, gaat elk jaar naar Surimame (tickets zijn al 3000 euro voor hun beiden) en er kan geen paar schoenen, passende kleding en een kappersbezoek vanaf?????? Wie is er hier zoals gewoonlijk de dupe.

En als vader moet je dan gewoon toekijken hoe de vrouw met alles maar dan ook met bijna alles wegkomt.

Inmiddels hebben we dus weer een paar nieuwe schoenen gekocht vanmiddag...

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Lastige situatie zo.. Hopelijk is hier iemand met meer advies..

Want anders zou ik bijna zeggen: kijk of het hele ouderschapsplan herzien wordt, en dat hij bij jullie komt wonen. Mogen ze dat niet op hun 12e zelf kiezen?

7. nicolioo

nicolioo Bekend lid

Dec 1, 2008
    901
    0
    0
    Dat is precies wat we willen en we denken dat hij dat ook wil, maar de tranen komen in zijn ogen bij het idee dat zijn moeder daar ongelukkig van wordt (dat zegt ze nl regelmatig tegen hem, dat ze echt niet zonder hem kan..... lekker dan)

Wij gaan hem niet weghalen daar als hij er helemaal ongelukkig van wordt door haar ongelukkig te maken, hij is niet verantwoordelijk voor het geluk van zijn moeder, zij denkt daar helaas anders over.
    Hij wil erg graag bij zijn broertje zijn en vind het heerlijk bij ons, een echte gezinssituatie die hij bij zijn moeder niet heeft. Ze is en blijft alleen en hij moet gewoon overal mee naar toe, wordt hem nooit wat gevraagd, althans dat is wat wij horen.
    Terwijl hij bij ons zelf ergens naar toe mag, zelf een sleutel heeft, altijd (bijna altijd) mag kiezen of hij mee gaat enz.

Het is eigenlijk denk ik door zijn opvoeding een beetje een sneu jongetje geworden die niet durft te zeggen wat hij vind altijd probeert een ander te pleasen en meestal helemaal niets zegt, soms bijna een hele dag...... echt zielig.
    (Hij mag zelfs niet naar zijn vader bellen als zij niet thuis is, echt verschrikkelijk vinden we dat, haar reden is dat ze dat gewoon niet wil punt en dat wij ons er niet mee moeten bemoeien)

8. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Heel herkenbaar allemaal,helaas.
    Hier ook een Ex die haar kind in te grote schoen en kleding laat lopen.Soms in te kleine shirts hier laat komen.Alsof het allemaal maar normaal is.
    Maar ook omdat ze zichzelf belangrijker vind afspraken bij instantie omtrend dat meisje af zegt of uitsteld.
    Zo wordt Logopedie al bijna 2 jaar uitgesteld en onderzoeken naar wat dat meisje mankeerd ook gewoon verzet alsof het niks is.
    Wij hebben helaas weinig rechten omtrend die situatie maar ik weet hoe je je moet voelen.
    Je wilt het knulletje helpen maar je wordt gewoon tegen gewerkt zo ook in ons geval omtrend het dametje.
    Ik kan je geen tips geven maar wil je zeggen dat mijn pb-box open staat en jullie sterkte wil wensen met de strijd want dat is het van uit zijn ex der kant.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou dat met schande is niet helemaal waar. Het komt zo vaak voor dat vaders weg gaan bij moeders.

Ja het is wel waar dat surinamers over het al gemeen heel zuinig zijn met geld. En haar ouders in de rimboe beetje kleineerde komt het op mij over.
    Ze sparen idd om vaak naar het land van herkomst te kunnen daar laten ze een hoop voor.

Trouwens mijn zoon krijgt ook schoenen van 20 euro wat is daar mis mee?????????? Dan hoef je nog geen slechte moeder te zijn beetje raar hoor. Ze zijn vaak mensen die kleren schoenen ect op de markt kopen en goedkoop koopjes bewust ect dat licht in hun aard zo zijn ze zelf ook opgevoed, Hij word opgevoed dat hij geen weer woord mag geven aan zijn moeder dat heeft zij ook zo geleerd normen en waarden zijn zo belangrijk voor hindoestanen( Niet dat ik het er altijd mee eens bent)

Dat over bed tijden tja het is een fijt dat ze heel anders over bed tijden denken dan wij. Wij vinden dat ze optijd naar bed moeten daar is het weer anders dat heet cultuur verschil hoop dat je dat gaat inzien.

Hier gaat niemand winnen alleen een iemand verliezen dat kind de zoon van je vriend/man.

En ja het is moeilijk maar laat zijn moeder in zijn ogen in zijn waarde hij weet er niet mee om te gaan hoeft ook nog niet hij is nog maar een kind.

Ik zelf ben een hollandse kaaskop vriend is een hindoestaan en ja hier vaak ook cultuurproblemen laat staat als de ouders niet meer op goede voetstaan met elkaar.

Los laten is mijn advies.

10. nicolioo

nicolioo Bekend lid

Dec 1, 2008
    901
    0
    0
    Ik begrijp je reactie helemaal maar er zijn een paar dingen die ik niet kan loslaten omdat het over het welzijn gaat van die jongen.

Ik heb trouwens nooit kwaadgesproken over zijn moeder, daar kan hij inderdaad niets mee en wordt daar alleen maal ongelukkiger van.

Feit blijft wel dat als wij hier op vrijdag een doodvermoeide jongen krijgen die gemiddeld zo'n 15 uur per etmaal slaapt en dan nog doodmoe is en met zwarte kringen rondloopt ik toch moeite heb met cultuurverschil" dat heet bij mij gewoon niet goed voor je kind zorgen.. Zelfs als school haar aanspreekt omdat hij altijd zo moe is al aan het begin van de week en zijn schoolprestaties eronder lijden.

Die schoenen van 20 euro kunnen best prima schoenen zijn, niets als je ze 3 maten op de groei neemt en er gaten inzitten voor ze passen.... en hij maar 1 paar schoenen heeft en vanaf zijn 4e stinkvoeten omdat de schoenen niet ademen.
    En dat zuinige geld vooral voor haar zoon, zelf kocht ze in de tijd van het huwelijk zonder blikken of blozen een mantelpakje van 1000 euro als het geld op haar rekening stond. (mag natuurlijk zijn ze samen bij maar zuinig....???? ik zet er mijn vraagtekens bij)

Bedenk daarbij dat de alimentatie gebaseerd is op de welvaart tijdens het huwelijk en we maandelijks zo'n 400 euro alleen voor zoonlief die kant op overmaken vind ik dat ze het geld in haar eigen zak steekt en niet aan haar zoon uitgeeft, dat vind ik een kwalijke zaak.
    Ook heeft ze 3 jaar onterecht (nu uitspraak va rechter over) 300 euro voor zichzelf opgestreken. Mijn man kwam daardoor ongeveer op bijstandsniveau terecht met zijn salaris na aftrek van alimentatie.
    Dan doet het zeer dat je kind in te korte broeken, kapotte kleding en te grote schoenen rondloopt.

Ze heeft er zelf trouwens geen enkele moeite mee om haar ex, vader van haar zoon voor slechte vader en leugenaar uit te maken, waar haar eigen zoon bij staat.

Tja en inderdaad wie wordt hier de dupe van , zoonlief en dat is heel erg.
    We laten de meeste dingen los maar niet als het gaat om zijn gezondheid en schoolprestaties en zijn relatie met zijn (half)broertje waar hij dol op is.
    Ze heeft het gepresteerd om het pas na 2 weken bij zijn broertje gelaten en dat terwijl wij gebeld hebben dat we hem konden halen zodat hij meteen in het ziekenhuis bij zijn broertje kon zijn.
    Jammer dat er zoveel haat is na zoveel jaar.

En dat uit de rimboe, daar spreek ik totaal geen waarde over uit, meer om iets te vertellen waar ze zelf vandaan komt (tot haar 24 gewoond) en wat misschien uitmaakt in hoe ze reageert en handelt.
    (ik probeer nog steeds te begrijpen waarom een hoogopgeleide volwassen moeder zo kan handelen , ik begrijp het gewoon echt niet)

11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Hoe gaat het nu?

12. nicolioo

nicolioo Bekend lid

Dec 1, 2008
    901
    0
    0
    Nog steeds net zo erg helaas......

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Hè bah

14. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Wat een triest verhaal zeg :( En wat een onmacht moeten jullie voelen...

Ik ben in ieder geval voor die jongen heel blij dat er zo'n lieve (stief)familie voor hem is. Hopelijk kunnen jullie steeds meer voor hem betekenen.

15. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat een vervelende situatie... de zoon van mijn man komt hier ook vaak en eerder liep hij er ook niet zo verzorgd bij, te kleine kleding en oud... kapotte schoenen en zijn haar veel te lang.. we hebben toen afgesproken dat wij de kleding voor hem hier zelf wel aanschaffen en schoenen enzo... en als hij naar huis gaat dan heeft hij 1 set aan van hier en als hij weer komt heeft hij dat ook weer aan... zo loopt hij er hier goed bij... koop altijd leuke stoere merkkleding van pointer en bad boys enzo.. schoenen zijn ook duur maar wel goed voor zijn voeten... zijn moeder begon toen in te zien dat ze zelf ook eens beter haar best moest doen en nu heeft hij weer leuke nieuwe kleding bij hem thuis.... mijn man heeft het er gewoon eens over gehad en dat hij niet wil dat hun zoon er zo bij loopt... ze krijgt genoeg geld per maand van mijn man dus daar kan het niet aan liggen, + wij kopen zelf alles wat hij nodig heeft voor hem hier.. ook mag hij aantrekken en meenemen naar zijn andere huis wat hij wil.... en zijn moeder vind dat nu ook allemaal prima....

denk dat de enige manier is, PRATEN, en geen ruzie zoeken...

ik heb me er een beetje op de achtergrond gehouden want ik vind dat het een taak is van zijn papa en mama... ik koop de kleding enzo wel en hun moeten samen op 1 lijn komen.,.. is goed gelukt..! en het mooie kereltje loopt er weel leuk bij!

Share This Page