Monteur weigert schoenen uit in woning

Discussion in 'De lounge' started by kimsenna, Aug 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Je had toch gewoon kunnen vragen of hij even wilde controleren of er niets scherps in zijn schoen zit...

2. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,143
    0
    0
    :(Ook ik vind het raar dat je dit vraagt. En natuurlijk doet die monteur zijn werkschoenen niet uit. Mocht hem dan wat op zijn tenen vallen is hij niet verzekerd.

Ik snap je angst voor je vloer wel. Maar ik vind het behoorlijk overdreven. Doet iddereen bij jullie altijd de schoenen uit binnen? En ook zonder schoenen kan er altijd wat gebeuren.

Persoonlijk kom ik niet graag op bezoek bij mensen die zo panisch doen op hun meubels, juist omdat ik bang ben dat ik dan juist iets laat vallen of iets dergelijks door de druk.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het zullen inderdaad veiligheidsschoenen zijn die hij niet uit kan, mag en/of wil doen. En terecht.

4. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dan is TS blij dat de tenen van de monteur de val hebben gebroken van wat er viel inplaats van de vloer te beschadigen.:p

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Logisch, het zijn werkschoenen en voor zijn eigen veiligheid houdt hij ze aan. Zou ik ook doen!
    Controleer de schoenen en zet eventueel hoesjes klaar.

6. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    hahaha ;)

7. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    LOL...hier moest ik wel ff om lachen. Maar monteur heeft gelijk, het is zijn veiligheid. En een huis is om in geleeft te worden, als ik zo zou zijn heb ik geen leven bij mijn zoontje. Hij mag niks kapot maken, maar kleintjes gooien nu eenmaal dingen op de vloer, maken vlekken etc.

8. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ben het in deze toch wel met de monteur eens. Jij bent bang dat je nieuwe vloer naar de knoppen gaat, hij is bang dat er eventueel iets op zijn tenen valt. Vind materiële schade toch echt veel minder belangrijk dan lichamelijke schade. Het eerste kan je nog eventueel vervangen, het tweede gaat wat lastiger.

9. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Hij komt klussen bij jullie, dat doe je doorgaans niet op je sokken.
    Ik lees in je verhaal dat hij zijn best heeft gedaan om jullie tegemoet te komen. Wachten tot tegels staan, uurtje bijboeken om dit voor jullie in orde te maken zonder extra kosten en dan ben jij verontwaardigd dat hij zijn schoenen niet uit wil doen, ondanks zijn uitleg waarom niet.
    Nu ben je dan ook nog in je kont gebeten dat hij dan maar is weg gegaan. Wat voor verhaal ga je willen halen bij het bedrijf? Klagen dat personeel niet op sokken wilt klussen??

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ook ik ben het eens met de monteur.
    Maar zomaar weglopen? Tja...

Je heb een tal van mogelijkheden om je vloer te beschermen, kijk hier eens naar! Vraag de monteur om even zijn schoenen te conroleren op steentjes oid en vraag hem vervolgens of er volgens hem voldoende bescherming op de vloerligt, waarbij hij voldoende werk ruimte heeft. Om vervolgens te vragen of hij dan op de bescherming wil blijven.

11. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Tja wat moet je dan als je daar in de deuropening er niet in mag met schoenen en er een heel verhaal over verzekeringen wordt afgestoken. Je komt plinten zetten, verder niks.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Tja. Misschien heb je gelijk, maar hij had ook iets kunnen bedenken?
    Daarnaast weet alleen ts & de monteur hoe het precies is gegaan.

13. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Pfff, dat had ik niet eens durven vragen haha, hier doet ook iedereen zijn schoenen bij de deur uit, maar ik zou het nooit vragen.
    Dat mag niet eens als ie aan het werk is, dus ik vind het wel raar dat je dat vraagt eerlijk gezegd.
    En ik snap ook wel dat ie pissed is weg gelopen, kan daar ook helemaaal niet tegen dat getrut om een een vloertje

14. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Heb nogal mijn vraagtekens bij monteurs/bouwers etc. die de veiligheidsregels niet in acht nemen, zou het heel erg vinden als ze iets in mijn huis zou overkomen. Dus ik vind je vraag nogal ondoordacht, en geef de monteur groot gelijk.
    Kan me voorstellen dat hij na een vragenvuur over schoenen, verzekering en verantwoordelijkheid zoiets heeft van bekijk het maar. Waarschijnlijk had hij nog meer te doen, bedenk zoiets van tevoren.

15. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Zo niet mee eens.

16. Fireball

Fireball Actief lid

Jul 27, 2012
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    eens. als ik die vent was geweest en je had tegen mij staan mekkeren had ik ook mn kontje naar je toe gekeerd. die gast moet gewoon zijn schoenen aanhouden anders istie niet verzekerd. en denk niet dat jij hem de rest van zijn leven gaat onderhouden als ie zijn poten kwijtraakt?
    maar leg gewoon van die bescherming anders op je vloer. van dat dikke papier. en anders karton of oud stuk vloerbedekking. is niet zo moeilijk denk ik toch?

17. Fireball

Fireball Actief lid

Jul 27, 2012
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    eens:D hij heeft geen problemen maar ts. dus die moet iets bedenken;)

18. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    Mijn man zit ook in de bouw en ik denk niet dat hij zijn schoenen uit mag doen van zijn baas.IVM veiligheid.
    Ook word je daar als klant niet blij van als hij zijn schoenen uitdoet met zijn zweetvoeten.
    Misschien dat hij het uit respect voor de klant zou doen maar liever niet.
    Je kan vragen of hij zijn schoenen na wil kijken op vuil enz..

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    dit mag hij zekr weigeren. waarschijnlijk draagt hij veiligheid schoenen en ja doe moet hij verplicht dragen. slippers of andere schoenen mogen niet. dekens op de grond is niet echt veilig ivm glad etc. wat je kunt doen is afplakken met karton en tape

misschien even vragen of je de schoenzolen mag afdoen met een borsteltje ofzo voro hij naar binnen gaat

20. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    oei jij krijgt het nog zwaar als je dochtertje straks gaat spelen op je mooie vloer. Jij wilt niet weten hoe mijn parket vloer er naar 4 jaar en 3 kdr uit ziet. Ik mag blij zijn dat er uberhaupt nog een vloer op ligt, hahahha op sommige plekken zitten er zulke diepe krassen in, dat ik bijna mijn cementenvloer kan zien:D
    Maar goed mijn dochter moest een spreidbroekje om en zij schuifde op haar kont de kamer door en helaas kon ik aan haar niet vragen of ze die even af kon doen;)

Share This Page