Monteur weigert schoenen uit in woning

Discussie in 'De lounge' gestart door kimsenna, 4 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dat is toch ook gevaarlijk, deken glijdt alle kanten op...

Vind het een belachelijke eis die je stelt. Een tegelzetter die op zijn sokken werkt of op een deken....

2. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Weet je wat dekens op een houten vloer doen? Dat is net ijs. Die glijden alle kanten op. Logisch dat de ZZP-er niks doet.

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wilde ik net zegen...dat is nog onveiliger...kan ie lekker zn nek breken!

Het is niet zijn verantwoordelijkheid dat er passende bescherming ligt waarop hij veilig kan werken!

4. kimsenna

kimsenna Actief lid

15 feb 2011
    153
    0
    0
    Van mij mag dit topic gesloten worden, want er ontstaat een discussie die ik helemaal niet wilde openen.

Nee, ik vroeg niet om meningen van andere, ik vroeg of iemand wist of wij in onze recht stonden. Dat antwoord heb ik van sommige duidelijk gekregen, of dit in mijn straatje past of niet is niet relevant, dat er andere zijn die ons zeikers vinden, oke maar waarom gelijk zo'n ongezoute mening pff.
    Als je me topic terug lees, vraag ik helemaal niet om een mening?

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Dan had hij toch ook kunnen zeggen dat een deken geen optie is? En wat dan wellicht wel een optie zou zijn? Dat hoort bij je vak.

Dat hij zijn schoenen aan wil houden: helemaal prima en logisch. Wat ik gewoonweg niét vind kunnen is dat je zomaar wegloopt. Hij had ook kunnen zeggen:

"sorry mevrouw, maar ik moet echt mijn schoenen aanhouden, zonder schoenen kan ik helaas het werk niet doen. Als u dat echt perse wilt dat ik mijn schoenen uitdoe, dan kan ik nu helaas niets doen. Wellicht kunt u contact opnemen met de keukenboer te om kijken hoe dit opgelost kan worden. Prettige dag nog!"

Dan bereik je precies hetzelfde, maar het is een stuk fatsoenlijker dan zomaar weg te lopen zonder iets te zeggen...

Maar goed, het is me duidelijk dat ik de enige ben die er zo over denkt ;);)

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Welkom op een forum!

7. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik ga de ZZP-er niet verdedigen, maar alleen de TS weet hoe het in werkelijkheid allemaal is gegaan.
    Misschien heeft hij wel zoiets gezegt, misschien ook niet.

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Precies!

Volgens het verhaal van TS heeft die meneer nu helemaal niets gezegd. Heel het gesprek niet.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze ff lekker haar verhaal kwijt wilde omdat het haar gewoon dwars zit! En dus even lekker aan het spuien was.

9. Fireball

Fireball Actief lid

27 jul 2012
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd dekens is keigevaarlijk. schuiven weg enzo.

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Mee eens.

Wij hebben vorige jaar oktober het parket laten schuren en olieen.
    Toen ze de meubels kwamen brengen waren er 2 mannen/jongens die alles in elkaar kwamen zetten.
    Mijn man had ook gevraagd om de schoenen uit te doen en dat deden ze ook niet. Logische,maar je kunt altijd proberen.

Een meneer had gewoon zijn ijzerwerk uit de punt van de schoenen steken:$
    Hij zat lekker op zijn knieën de deurtjes in elkaar te schroeven:$
    Zie je het al voor je:( mijn vloer was dus OOK bekrast!!
    Meneer vertelde dat de woonsquar daar verzekerd voor was en in bellen naarmate hoofdkantoor om alles te regelen.
    Zo gezegd zo gedaan,hun antwoord:

"nou jullie hebben getekend op de bon voor ontvangst en geen schade erbij vermeld dus dit kunnen we niet achterhalen.
    Echter de monteur heeft zelf doorgegeven dat er wel een krasje gemaakt was maar je hoefde maar naar onze vloer te kijken en dan was hij al bekrast!!:$:(

Nou,toen viel de bom bij ons en manlief heeft met foto's voor de deur gestaan en gezegd als we niet geholpen werden hij ervoor zou zorgen dat geen klant meer naar binnen kwam.
    5min later werden we geholpen en hadden we 250,- op onze rekening!
    We hadden wel al eerder problemen met een bank die in de verkeerde kleur geleverd was,na 1week kraakte hij al enz enz enz;)

DUS ik zou volgende keer de beste man zijn werk laten doen,MITS zijn werkschoenen fatsoenlijk uitzien!!;)

11. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij moet aan zijn veiligheid denken dus ja, hij staat wel in zijn recht lijkt mij. Ik zou mijn schoenen ook niet uit doen als ik hem was. Puur omdat ik anders namelijk niet verzekerd zou zijn voor evt. letselschade.

12. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kortgezegd dan:. Je staat NIET in je recht.

In alle eerlijkheid, dit had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken.

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wahahaha :D

14. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik geef geen mening waarom hij is weggelopen. Maar je kunt niet verwachten van een monteur dat hij mee gaat denken met een oplossing terwijl hij direct aan de slag wil gaan. Dan had ts vantevoren iets moeten regelen, maar niet op het moment zelf.

Of dat hij later maar een keer terug komt en wie betaald die tijd extra dan ;)?

15. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Praktisch vraagje: hoe denk je dat te doen als je een nieuwe kast, bankstel of weet ik veel laat leveren? Of de keuken moet vervangen?

16. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ik me wel voorstellen. Die man wil in zijn eigen tijd nog service bieden en krijgt een windvlaag van gezeik over schoenen en vloer over zich heen. Met alle respect maar ik was allang weggeweest.

Overigens zijn die lui van het tegelzetbedrijf hartstikke fout geweest want was er iets met hen gebeurd dan waren zij ook niet verzekerd geweest.

Ik vind het allemaal nogal egoistisch gezever om eerlijk te zijn. Je weet als je werkers over devloer krijgt zij ook regels te hanteren hebben. Vraag me af of TS zelf de schoenen had uitgedaan en haar veiligheid in het geding had gebracht.

17. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL

Dekens zijn niet veilig voor een werker, hij kan uitglijden en weet ik veel niet wat.

Bovendien houdt een deken ook eendeuk niet tegen als er iets zwaars valt.

18. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens het verhaal kwam hij al terug in eigen tijd speciaal voor TS.

19. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Die man had dat uurtje allang betaald gekregen hoor ;) Hij had een uurtje extra bij de factuur van de keukenboer laten optellen en dus al via de keukenboer betaald gekregen.

Geen eigen tijd dus, maar gewoon betaalde werktijd ;)

Of die man nou wel of niet wat gezegd heeft of gewoon is weggelopen, inderdaad weet alleen TS dat. Ik ga af op hetgeen TS in haar openingspost verteld en daarin staat dat hij zich omdraaide en wegliep.

Overigens TS, vind ik het wel een beetje jammer dat je er verder niet meer op in gaat. Als je alleen wilde weten of je in je recht stond, dan had je het hele verhaal er om heen toch niet hoeven vertellen? De simpele vraag "mag ik van een monteur verwachten dat hij zijn schoenen uitdoet in mijn huis" was dan toch voldoende geweest? Juist het hele verhaal lokt een discussie uit. Dat is toch prima op een forum?

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Toen ik nog in de thuiszorg werkte moest ik ook wel eens ergens werken waar de schoenen uitmoesten. Maar dan kreeg ik van die mensen altijd slippers of overschoentjes. Dit was trouwens vrijwel altijd uit geloofsovertuiging.

Misschien is dat voor jullie een idee om overschoentjes op voorraad te hebben?

Vroeger moest ik bij mensen thuis ook vaak mijn schoenen uit maar dat vond ik eigenlijk verschrikkelijk... zit je daar met je zweetkakkes ;)

Deel Deze Pagina