Nou kan ik me voorstellen. Zeker in de zomer als je met je blote voeten in ballerina's oid loopt, zou ik idd niet graag mijn schoenen uitdoen ergens anders dan thuis
dekens leggen NADAT ze samen de vloer hebben bekeken? tja sorry hoor dan denk ik ook wat een gemiep. zou ook omkeren als ze daarna ook nog over verzekering gaan lopen bomen...
Ik ook niet hoor! Hahaha! Niet dat ik zulke zweetvoeten, maar heb soms wel oude(re) sokken aan ofzo. En niet dat ik alleen maar oude sokken heb, maar er zitten er wel een paar tussen. Als ik bijv. naar de fysio moet doe ik die echt niet aan! Dan doe ik mn beste sokjes aan! Hahahahaha!
Man heeft aangegeven waarom hij de schoenen niet uit kon doen. Kan me niet voorstellen dat hij zomaar wegloopt, zeker een ZZP-er is afhankelijk van klanten.
Ik heb trouwens ook altijd zweetsokken.. verschrikkelijk als de schoenen uitmoeten.. Thuis lopen we trouwens altijd op onze blote pootjes. (krast ook niet )
Als ik die monteur was had ik mn schoenen ook niet uitgedaan, als er iets op zn voeten valt is het duurder als een paar krasjes op de vloer!
Nee ik denk niet dat je in je recht staat. JIJ wilt dat jou vloer niet beschadigd, dus dan moet jij met een oplossing komen. Leg karton op de vloer, of vraag gewoon of hij niks onder zn schoenen heeft zitten wat de vloer evt zou kunnen beschadigen. zo opgelost. Je snapt toch zelf ook wel dat die man zulke schoenen aan moet ivm veiligheid?
Als ze haar vloer echt mooi glanzend en zonder bobbels wil houden moet ze mij in ieder geval niet vragen om de schoenen uit te doen
Simpel: monteur heeft gelijk! Als hij zich bezeert en heeft zijn schoenen niet aan kan hij niet de ziektewet in of een verzekeringsclaim indienen. Die schoenen zijn voor zijn veiligheid en zijn inkomen bij letsel! Mocht de vloer beschadigd raken is hij hiervoor verzekerd en anders jullie wel! Ik vind dit best wel gemiep! Dan had de keuken eerder moeten komen dan de vloer. Ik snap dat de vorige ervaring vervelend is verlopen, maar om een monteur te verplichten zijn veiligheidsschoenen uit te trekken en boos te zijn als hij het werk dan weigert vind ik behoorlijk egoistisch! Stel nou dat die arme man een tegel op zijn teen krijgt en deze breekt, of wellicht ernstig breekt met operaties van dien... dit enkel om de vloer te sparen? Je wilt niet weten wat voor claim jij dan krijgt! Veel meer als een krasje op je vloer. Wellicht is het al geopperd, maar van die zwembadzakjes om zn schoenen. Jullie meisje gaat straks ook kruipen met haar broeksknoopjes, spelen in het zand, rennen en springen en zal vast ook weleens iets op de grond laten vallen wat een potentieel gevaar zal zijn voor de vloer. Verzekeringen dekken beiden gevallen, zowel de monteur als jullie dochter. Stel nou dat de verzekering van de monteur niet uit wilt keren, dan doet jullie verzekering dat wel.
de politie doet de WERKschoenen wel vaak uit als ze controle aan boord komen doen maar die hebben dan ook geen gereedschap, kunnen hooguit map op de tenen laten vallen of gebeten worden door de kinderen
Een ZZP'er moet zeker voorzichtig zijn, op het moment dat hij zijn tenen breekt doordat er iets opvalt of wat dan ook, betalen jullie ook zijn loon niet door. De oplossing van dekens over de nieuwe vloer lijkt me aannemelijk, maar ik begrijp het standpunt van die man ook wel.
Waaschijnlijk mosterd na de maatijd (of in ieder geval na een hele lange en m.i. onnodige discussie): Ik vind dat je van zowel een aannemersbedrijf als van ZZP'er mag verwachten dat eventueel aangebrachte schade vergoed wordt. Een goede maatstaf hiervoor is een degelijke verzekering (en je mag óók van ZZP'ers verlangen dat ze je inzage in de verzekeringspolis documenten geven). Als er geen verzekering is kun je waarschijnlijk beter met een ander in zee gaan. Je kunt een monteur/bouwvakker niet vragen om op zijn sokken te gaan werken. Wél kun je m.i. bverlangen dat ze eventueel zónder schoenen door je vers getapijte gangetje lopen bijvorbeeld (waarna de schoenen weer aangaan), óf beter nog; Je kunt zelf ook alvast dekens/zeilen op de tere vloerdelen leggen...
want.... Tegenwoordig is het zo dat een zzp'er niet verplicht is om zich te verzekeren tegen arbeidsongevallen. Eigenlijk zijn ze nergens toe verplicht. Conform de veiligheidsvoorschriften mag hij inderdaad zijn werkschoenen niet uitdoen en zijn jullie verplicht om een alternatief aan te bieden. Daarbij is lopen op een deken natuurlijk geen alternatief. Zorg de volgende keer dat je idd van die dekschoentjes in huis hebt. Waarschijnlijk kom je geen steek verder door een klacht in te dienen bij het keukenbedrijf. Hij heeft zich aan de regels gehouden.
Ik zou zijn schoenen controleren de volgende keer, of ze schoon zijn en geen steentjes oid.. En verder kun je miss van dat speciale karton voor in de bouw op de vloer leggen?