Monteur weigert schoenen uit in woning

Discussie in 'De lounge' gestart door kimsenna, 4 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Natuurlijk staat ts niet in haar recht. Wat een gemiep over notabene een laminaatvloer.... Als de vloer nou van hout of goud was geweest had ik heeeel misschien de commotie nog wel begrepen...maar goed ik heb niks met laminaat dat moge duidelijk wezen. Mijn persoonlijke mening..
    Verder vind ik dat er in een huis geleefd moet kunnen worden en daar horen gebruikssporen bij....

2. Dat weet ik zo net niet. De zzp-er heeft recht op een veilige werkomgeving. Dat klopt, bescherming valt daar onder. Maar of een gemiddeld huis een veilige werkomgeving is, weet ik niet. Feit is wel, dat er is aangeboden om kussens en dergelijke neer te leggen. Deze ZZP-er is dus gewoon asociaal en niet fatsoenlijk.

3. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja en als je als zzper ergens komt werken en men zou vragen of ze ook nog even je verzekeringspapieren mogen zien... nou geld of niet, ik rende weg! Hallo het zijn bouwvakkers (positief bedoeld) denk je nou echt dat die naar een paar mensen gaan zitten luisteren over het krassen van de vloer en verzekeringen. Ze hebben wel iets beters te doen.
    Oh ja hij staat volledig in zijn recht door zijn schoenen niet uit te doen. En wat mijn persoonlijke mening betreft (gewild of niet;)) groot gelijk dat hij weg is gelopen

4. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Zo'n stomme vraag aan de monteur is het niet.
    Je kan zoiets toch wel vragen? Nee heb je ja kun je krijgen

In dit geval wilde de momteur het niet, had hij ook gewoon kunnen zeggen ipv weglopen. Tevens met van alles op zijn tenen laten vallen, het ging toch alleen om een plintje zetten? Zoveel zwaar gereedschap zal je er toch niet bij nodig hebben dat hij zijn tenen kan breken.
    Misschien schaamde hij zich wel voor de geur die er vanaf zou komen :D

Toen wij net in ons huis kwamen wonen, hebben wij de trap opnieuw bekleed. (ecru kleur) de monteur van de gasleiding was bezig in het kruipluik enmoest vervolgens naar zolder. Heeft na de vraag van mijn moeder toch netjes zn schoenen uitgedaan toen hij naar boven moest.

Verder mag je overal in huis met schoenen maar liever niet met modderpoten naar boven, anders moet ik weer boenen om te zien of het eruit gaat van die trap. (jaja spijt van die lichte kleur ;))

Je kan het altijd vragen, is niet verboden. En als ts nou gewoon zuinig is met haar spullen..

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wij hebben ook een houtenvloer, en geloof me die van ons ziet er ook behoorlijk bekrast uit.
    Tsja met een hond een spelend kind krijg je dat gewoon.
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de vloer nu mooier vindt met wat krassen dan toen hij er nieuw in lag, omdat ik vindt dat er in een huis geleefd moet worden.

Als wij bij vrienden op bezoek gaan moeten wij ook altijd onze schoenen uit doen. Je zal daar geen kruimeltje zien liggen.
    Kom je daar met een kindje, en dan hebben ze alles ook nog hoogglans pffff we gaan daar altijd met tegenzin heen hoor.
    En je hebt dan iedere keer het idee dat je je kind moet vastbinden.

6. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Dat mogen ze weigeren ja... Idd voor de verzekering... En als je het zo erg vind ga dan maar badstof slofjes voor over z'n schoenen knutselen... Geen krassen en verzekerd

7. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Dekens op de grond leggen? Dat is nog veel gevaarlijker.
    Hoe breek je je nek, je glijd toch uit.

8. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik nen het met de dames eens! De monteur staat volledig in zijn.recht.en ik snap dat hij is weg gelopen! Het is een laminaatvloer! Dat is vele malen sterker als hout of parket!

En dat hij zijn schoenen.niet uittrekt is logisch, hij zal moeten zagen, en ook een zaag kan vallen! Je moet gewoon nooit ht risico nemen, hoe klein de kansen ook.zijn dat er iets fout gaat, je zult net zien.. En dan gaan jullie de schade niet betalen lijkt me, als je al zo miept over het eventueel beschadigen van een paar plankjes van de vloer! Want laminaat kun je zo weer vervangen!

Sorry, maar ik geef de monteur groot gelijk! Dat gemiep terwijl hij alleen een plintje komt doen!

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

#129 LittleMonsters, 5 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2012
    omdat hij zichzelf niet in gevaar wil brengen is het meteen aso etc etc

kom op zeg.. als hij uitglijd en zijn poot breekt ga jij hem dan betalen 6 weken lang????

zal straks nog wat worden met kindje.. als die gaat spelen op de vloer...

10. Female

Female Niet meer actief

Wat vermoeiend zeg als je zo spastisch moet omgaan met een houten vloertje... Ik zou er knettergek van worden. Geniet toch een beetje van het leven ipv al dat nette, keurige, smetvreesachtige gedoe... Zonde van de tijd zou ik zeggen...

Enne... Sorry hoor, maar een voorstel om in dit geval een pad van dekens te maken.... Die kerel zal zich van binnen toch wel rot gelachen hebben...

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Het gaat niet alleen om gereedschap wat op je voet valt hoor.

Als jij op je sokken door de woonkamer loopt en je glijd uit waardoor er iets breekt vergoed de verzekering dat niet.
    Als jij uit glijd en je komt ongelukkig ten val en je breekt iets keert de verzekering ook niet uit.

Heeft dus verder weinig met gereedschap te maken;)

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Jezus, wat zijn er veel mensen, die maar de helft van het verhaal lezen!

Ja, het is duidelijk dat de monteur een goede reden heeft om de schoenen niet uit te doen. En TS en haar man hadden daar ook begrip voor en probeerden mee te denken. Maar zij stelden ook een doodnormale vraag, namelijk waar ze terecht kunnen als er toch schade komt (of dat nou van de schoenen is, of van een foutje van de zzp'er). Dat de monteur daar geen antwoord op geeft en vervolgens wegloopt, is op z'n minst heel onprofessioneel. Maar dat ie wegloopt, vind ik ook verdacht. Alsof er dáár ook niets voor geregeld is!

Succes TS!

13. Fireball

Fireball Actief lid

27 jul 2012
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik geloof niet dat Jezus er wat mee te maken heeft. en verdacht dat ie wegloopt?;);) die vent dacht gewoon: wijf stik met je vloer. voor zulke onzin heb ik geen tijd

14. Fireball

Fireball Actief lid

27 jul 2012
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind dat trouwens geen doodnormale vraag. als de gasmeterman ,bezoek, de makelaar, de wasmachinebezorger weet ik veel wie binnen komt vraag je toch ook niet of ze verzekerd zijn?

15. springkip

springkip Actief lid

2 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat een werkman zomaar weg loopt... We horen nu maar 1 kant van het verhaal.

Een deken neerleggen heeft geen nut.... want hij schuift 1x over de vloer om wat te pakken en deken is weg.

Of een stucrol kopen en die op je vloer vastplakken..... wat dan ook weer schade op leverd

of die man gewoon zn werk laten doen met zn schoenen aan en als hij op de voordeurmat staat vraag even of hij zn schoenen controleert op steentjes ivm krassen op de vloer (ze zijn dan echt niet moeilijk)

of je zaagt zelf de keukenplint op maat en klaar is kees.

Denk dat er genoeg opties zijn om je keukplint er in te krijgen.

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Joh die man heeft helemaal geen zin in die onzin!

17. springkip

springkip Actief lid

2 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee maar die vraag je toch ook niet zn schoenen uit te doen ;)

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat zijn allemaal geen zzp'ers. Wasmachinebezorger zit ook bij een bedrijf, die verantwoordelijk is voor schade. Dat is allemaal geregeld.
    De overige personen die je noemt, die gaan geen werkzaamheden doen, waarbij de kans op schade groot is. Deze zzp'er geeft aan dat er iets op zijn tenen kan vallen. Dan kan er net zo goed iets op de vloer vallen, waardoor die stuk gaat. Is op zich niet erg, maar dan wil de eigenaar van de vloer wel weten waar hij de claim kan indienen.

Bezoek en andere 'particulieren' hebben daar een WA voor, maar een WA keert niet uit bij een zzp'er die aan het werk was.

De zzp'er (met personeel), die bij ons o.a. de badkamer, wc en vloeren heeft gedaan, heeft zelf aangegeven dat hij bij een maatschap of zo zat, waardoor eventuele schade via dat bedrijf geregeld was, omdat hij zelf failliet zou gaan, als er een grote schade zou ontstaan. En een ongeluk zit in een klein hoekje, dus als een ondernemer of werkkracht zegt dat het niet fout zal gaan bijvoorbeeld omdat het nog nooit eerder fout is gegaan, dan is dat echt een domme uitspraak en dat zou bij mij al wantrouwen wekken.

19. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dus omdat die meneer ook aan zijn eigen veiligheid denkt is die ineens asociaal en niet fantsoelijk ?? Beetje omgekeerde wereld vind je niet ??

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij wel ;)

Deel Deze Pagina