Wat moet ik doen? Ik ben nu 5 weken ongepland zwanger van de 3e. Ik heb al 2 kinderen van 6 en 7 jaar oude (tegen die tijd dat deze geboren wordt, zijn ze al 7 en 8 jaar oud). Ik heb alles verkocht en zit eigenlijk niet meer te wachten op een kleintje. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb gestemt op houden. Ik persoonlijk zou nooit zomaar een kindje weghalen alleen omdat de andere kids ouder zijn. Wat vind je man/vriend ervan? Ik zou ff de tijd nemen als ik jou was om er goed over na te denken. Daarbij, als je het ECHT ECHT ECHT niet wilt, waarom straks niet laten adopteren door een stel die zo graag een kindje wil, maar het niet zelf kan krijgen? Dan haal jij het kindje niet weg en geef je het toch een kans op een mooi leven!
Beetje raar dat je hier een poll over begint, het gaat wel over het leven van je kindje hoor. Maar goed, ik zou zeggen...praat er met je arts over en gebruik de volgende keer anti-conceptie of let beter op het gebruik ervan.
Zeker raar een poll... Anyway, ik zou niet zomaar aannemen dat ze geen anticonceptie heeft gebruikt....
ik heb ook gedaan houden. ik vind als je het gewoon een goed thuis kan bieden dat ht niet uitmaakt of de andere kids iets ouder zijn. mijn schoonzus is nu zwanger van de tweede haar dochter is 6 zij is alleen jaren bezig geweest voor een tweede ivm een ziekte. haar dochter vind het helemaal geweldig, wie weet vinden jou kids het ook super.
oef,dit is een moeilijke vraag zeg ik ga hier niet over,maar jullie zelf en beslissen op een ander mans antwoorden,kan je niet doen,lijkt me in elk geval sterkte met jullie beslissing
Omarm het leven hoe het komt, meid. Bij twee kindjes kan er toch nog wel eentje bij? Gaat het alleen om de spulletjes? Lang leve marktplaats.... Onderschat het effect van een abortus niet. Een vriendin van me heeft het ±25 jaar geleden ondergaan en kan er nog steeds om huilen als we het er heel soms over hebben... Ik gun dat niemand.
Zou je zo'n poll ook kunnen houden over andere belangrijke zaken haha lekker makkelijk als iemand anders voor je beslist. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen lichaam en leven dus als je ongewenst zwanger bent geraakt ben je hier altijd nog zelf bij, ik vind de redenen die jij opnoemt geen reden voor een abortus (abortus is geen verlate morning afterpill, zo makkelijk laat je het klinken) Als je wel abortus laat plegen zou ik zeker wel je anti conceptie na laten kijken want deze werkt dan duidelijk niet naar behoren, als je echt zo stellig geen kindje meer wilt zou ik voor een definitievere vorm hiervan kiezen want abortus bestaat (vind ik) niet voor deze omstandigheden. Ik ben wel pro keuze maar vind niet dat je zomaar een abortus kan laten plegen omdat het "effe" slecht uitkomt dan had je maar betere voorzorgsmaatregelen moeten nemen.
het is jullie beslissing, maar ik heb gestemd voor houden. wij hadden ook al oudere kinderen, maar er was geen twijfel over mogelijk dat onze jongste net zo welkom was ,als de oudste 2! sterkte met jullie beslissing. groetjes diana
@IMD, AMEN! Daarbij begrijp ik vaak niet waarom mensen abortus doen hoor, laat je kindje leven en adopteren door mensen die graag wel een kindje willen maar het zelf niet kunnen krijgen!
en alleen hiervoor meld je jezelf helemaal aan op een zwangerschapspagina waar veel mensen graag zwanger willen worden ! en blijven.... of sommige met veel moeite zwanger kunnen worden, en dan kom jij even melden het komt niet uit. Wat zal ik doen? Sorry denk je nou echt dat wij hierover kunnen beslissen? En hoe komt het dat je zwanger bent? Anticonceptie? wel eens van gehoord neem ik aan. EN dan nog even niet uitkomt waarom niet? Slechte relatie? geen geld? spulletjes kan je zo weer kopen. Ik begrijp het niet helemaal, maar zal wel aan mij liggen
Sorry hoor, maar t lijkt wel of je het over een paar schoenen hebt die je in de aanbieding gezien hebt..wel of niet doen? Belachelijke vraag! Heb er ook totaal geen begrip voor, sorry.
En als wij allemaal zeggen dat je een abortus moet laten plegen, maak je gelijk een afspraak? Sorry hoor, maar hier ga je toch geen poll over opzetten? Persoonlijk kan ik me voorstellen dat het even goed schrikken is, als je erachter komt, maar daarna zou ik er zelf helemaal voor gaan. Praktische bezwaren zijn er om overkomen te worden. Spullen kun je allemaal wel weer kopen/overnemen van anderen/via marktplaats goedkoop vinden. En wie weet hoe leuk je oudste kinderen het vinden, als ze aan het idee gewend zijn. Ik zou het zelf zien als een onverwacht geschenk, denk ik. Maar het is natuurlijk wel even wennen en weer helemaal omschakelen. Geef jezelf even de tijd, je weet het zelf ook nog maar net en natuurlijk staat je hele leven op z'n kop op dit moment.
Vind het ook ronduit belachelijk om hier een poll over te beginnen. het is wel een nieuw leven hoor waar we over praten!
meiden, ff rustig aan. Ten eerste: ze vraagt om jullie mening, niet om jullie oordeel of veroordeling. Ten tweede: @ wonders: er zijn hier ook mensen die gezellig komen kletsen omdat ze fijn wel gelijk zwanger zijn geworden. En veel mensen die hier hangen omdat ze zwanger zijn en dat best eng vinden! Ik vind het helemaal niet raar dat je zo'n vraag juist neerzet op een forum waar mensen veel bezig zijn met moeder zijn en moeder worden! Dat het voor jou hard aankomt omdat het je niet aan komt waaien, dat snap ik, maar dit is heus niet persoonlijk gericht tegen vrouwen die niet makkelijk zwanger kunnen worden. voor sommige mensen is het wel zwanger zijn net zo moeilijk als het niet zwanger zijn. dat terzijde vind ik ook dat het wel heel erg lijkt dat ze de beslissing bij ons neerlegt en dat de manier van vragen stellen misschien iets te wensen overlaat. Maar goed. Er zijn ongetwijfeld dingen gebeurt die ze niet voorzien heeft, iemand die al 2 kids heeft, weet heus wel hoe je zwanger wordt, of juist hoe je dat voorkomt. Valerie Ik kan hierin geen beslissing voor je nemen, dat mag je helemaal zelf doen. Het is jouw lijf, jouw leven en jouw kind en daar kan ik niet over beslissen. Praat met je partner, praat met je arts, overweeg evt. adoptie als je het kind door omstandigheden echt niet op kunt voeden. Dat is het advies wat ik je kan geven, de rest moet je zelf besluiten. Ik wens je veel sterkte met deze lastige situatie en hoop dat je de tijd en de rust kunt vinden om die beslissing te nemen die voor jou, je kindje en je gezin het beste is. Helemaal los daarvan kan ik me best voorstellen dat er omstandigheden zijn waarin je besluit voor een abortus te kiezen. Niet omdat je het kind het leven niet gunt, maar omdat het zwanger zijn voor sommige mensen net zo onmogelijk kan zijn als het opvoeden van een kind. Maar goed, ik vind dit niet de plaats voor deze discussie. We weten zo goed als niets van deze meid, en kunnen dus niet oordelen over haar keuze of situatie.
Ik heb gekozen voor houden. Waarom? Omdat dit niet zomaar iets is. Het is een nieuw leven. En als je ervoor kan zorgen, vind ik het heel erg als je die keuze maakt.
Ik heb gekozen voor houden. Een kind daar kies je niet voor dat krijg je. Je zal niets hebben aan mijn ongezouten mening en wil je er ook niet mee opzadelen verders. Wel raad ik je er aan om er heel goed over na te denken. Dit is niet zomaar iets. Het is een nieuw leven waar je over praat en gedane zaken nemen geen keer.
Ik heb ook gekozen voor houden.(alhoewel ik die poll ook maar raar vind) De 'redenen' die jij opnoemt, dat je kinderen ouder zijn en alles als hebt weggedaan, vind ik simpelweg geen argumenten voor een abortus.