hoi hoi. mijn vraag was een beetje wat hebben jullie ingedachten van jullie geboorte kaartje!? wij wouden eerst een kaart via internet bestellen. ma voor 25 kaarte was ik al 90 euro kwijt. schrok er een beetje van. dus we zijn beetje gaan rond kijken hoe en wat! tot iemand zei waarom maar je niet een voorkant en de binnen kant en breng het na een drukkerij. na gevraagt wat dan de kostens werden. was het zelf duurder. nu ben ik na een doe het zelf winkel gegaan. heb 50 blanke kaartjes en enveloppen voor ma 12 euro. met allemaal verschiersels ben ik ma 27 euro kwijt aan ma 50 kaartjes. begin van me kaartje zijn gemaakt foto staat in me album! xxxx
is op zich een idee, ik zie mezelf alleen niet net na de bevalling de kaartjes printen met de juiste gegevens erop..... Hoe los je dat op?
ziet er erg leuk uit.en een leuk idee en goedkoop idd schrok ook van de prijzen voor het laten drukken.maar hoe wou je het met de tekst gaan doen?zelf schrijven of zo
wij hebben de binnen kant al op de pc staan. hoef aleen de naam en de gewicht enz intevullen. printe is zo gedaan met plakken
ik zet wel in me album de binnen kant hoe we het eigelijk wilden. links een gedichtje.en rechts de persoonlijke dingen van de baby over 1 min staat het erop.
Jep, hier hetzelfde gedaan. Wij hebben zelfs nog het papier zelf gesneden en het zo nog goedkoper gemaakt (pak dik gekleurd papier). Zo kunnen we ook Engelse en Nederlandse kaartjes maken, aangezien we niet in NL wonen. Printen is een eitje, en dat doet manlief na de geboorte gewoon. Kost inderdaad niet zoveel tijd als je het van te voren even hebt uitgeprobeerd. Tip: probeer het uit!! Wij hadden papier gehaald, heel mooi, en na de proefdruk bleek het papier te bobbelig en kwamen de letters er niet mooi op! We hebben nu dus ander papier wat speciaal ook goed door de printer kan en glad genoeg is. Zonde als je daar straks pas achter komt en je versiersels al klaar hebt!!
Tip is zeker handig! ma leg ook uit in een doe het zelf winkel wat je ideetjes zijn! zo dat ze je kunnen helpen. ik wou gewoon lijn gebruikten en hun raden me een soort pen aan waar lijn uit komt . lijkt een beetje op een gel ben. super handig!
Hier eigenlijk hetzelfde, ik heb maar 50 kaartjes nodig (verstuur er zelfs maar 30, maar voor de zekerheid wat meer gerekent) en heb ze zelf ontworpen op de computer in photoshop, de voorkant, de binnenkant en de tekst straks, kan ik allemaal zelf printen. Ik ben voor 11 euro klaar, incl 50 enveloppen Oja trouwens een tip, als je bloemetjes aan de buitenkant van de envelop plakt, dan gaan die er af bij de post, want de post haalt de kaartjes door een machine, en die loopt vast als er dingen aan de buitenkant uitsteken. Wat je beter kunt doen is je envelop versieren met een stempel ofzo, kijk maar eens bij scrapwinkels en stempelwinkels op internet.
super leuk meschien ook leuk om je kaartje hier te showen voor voorbeelde- voor mensen die dit ook willen??? lijk me leuk om jou kaartje ook te zien xxx
Alvast je hele document in word klaar maken, incl naam en geboorte gewicht en datum, en dan als je bevallen bent hoef je alleen het gewicht en datum te wijzigen, maar omdat je het al in word had gemaakt, staat het allemaal al wel op de goede plek, dus hoef je niet te gaan zitten miepen. Daarna alleen een kwestie van uitprinten. Ik heb de kaartjes al voorgesneden en die kunnen bij mij, omdat ik een bovenlader printer heb, zo door de printer, het hoeft geen a4 te zijn bij mijn printer. En wij versturen de kaartjes toch pas na 5-7 dagen, dus tegen die tijd hoop ik mobiel genoeg te zijn, en zo niet, dan sleept mijn vriend de printer en de laptop wel naar het bed, en kan ik vanaf het bed printen!
Goed bedacht Gimena, ik vind geboortekaartjes ook heeeeel erg duur, vooral de drukkosten ik wil iets gaan doen met foto van de kleine straks en dan met stevig karton. Weet nog niet precies wat maar moet ff kijken.
mijn blanke kaartje die ik heb gekocht zijn karton! super handig en lekker stevig! dat kaarten papier heb je in verschillende kleuren! je hoeft het aleen door midden te vouwen handig toch. en heeel goed koop
Oh, en nog een tip. Kijk eens op deze website: stock.xchng - the leading free stock photography site Dit is een website met echt duizenden gratis + legale plaatjes/foto's/tekeningen, die je ook nog zelf kunt aanpassen/bijsnijden. Hier hebben wij dit plaatje vandaan: http://www.sxc.hu/photo/1067610 Wat wij dus op de voorkant hebben (beetje zelf aangepast) met de naam er in. Heel erg leuk ziet het er uit, en je hoeft verder niet te veel te "klooien" met stempels of versiersels! Voor de niet-zo-creatieven onder ons een leuk alternatief om toch zelf iets te maken!