Wij hadden ook een kadootje voor onze oudste, een cars autootje in de wieg van onze jongste gedaan 'kijk eens wat je zusje voor jou heeft meegenomen..' en we hadden samen een kadootje voor zijn zusje 'in de buik' gekocht. En bijna al het kraambezoek was zo attent een kadootje voor hem mee te nemen. En ja, die kraamweken zijn best slopend voor een oudere broer of zus, dus dat kan best z'n uitwerking hebben.
Ja, dat denk ik ook wel, ineens een kraamhulp in huis, een vreemde baby, visite (al zullen we die wel flink spreiden). Dan is een leuke cars auto en mooie heliumballon wel het minste he
Wij hebben geen kado gegeven toen de tweede geboren werd. Wel vlak vantevoren een pop (haar eigen baby). Ze noemt hem ook nog steeds haar baby en niet haar pop. Verder hebben wij alle visite die binnenkwam gevraagd eerst wat aandacht te geven aan de oudste en haar niet straal voorbij te lopen om naar de baby en mama te gaan. Onze oudste is een heeeel gevoelig meisje en daar zag ik voor in de kraamtijd best tegen op, maar het is heel erg goed gegaan.
Ik heb twee cadeautjes klaarliggen: een dvd van sesamstraat (vindt mn zoontje helemaal fantastisch) en een groot voorleesboek van dikkie dik (ook favoriet). Heel bewust deze twee cadeautjes uitgezocht, zo kunnen we in de drukke kraamweek af en toe even de dvd op zetten en (belangrijker nog!) iedere dag of meerdere keren per dag samen een verhaaltje lezen. Dat kan zelfs in het kraambed als ik niet zo mobiel ben. Zoontje is helemaal gek op boekjes, dus ik weet zeker dat hij dat fantastisch vindt en het geeft hem 1-op-1 tijd met mij of papa of zelfs oma. De cadeautjes zullen ingepakt in het bedje van zn broertje liggen. Ik wil binnenkort ook nog een mooi cadeautje voor de baby kopen uit zijn naam.
Mijn dochter was 2,5 toen haar broertje geboren werd en wij hebben het wel heel bewust gedaan, een barbie van k3, gewoon een kleinigheidje. Toen ze binnenkwam hadden we die bij haar broertje neergelegd als in ' cadeautje van je broertje'. Echt begrepen heeft ze het volgens mij niet, want een paar uur later gaf ze de barbie aan hem, en nu is het nog steeds broertjes barbie Denk dat het belangrijker is dat de visite ook aan het oudste kind denkt en dus wat meeneemt voor hem/haar. Bij ons nam vrijwel iedereen een kleinigheidje voor dochter mee (uit zichzelf, had hier niet om gevraagd ), dus dat was geen probleem.
Wij hadden voor Eva een knuffel van Lollifant gekocht, ze was helemaal weg van alles wat met Poeh te maken had en ook de Lollifantenfilm. Toen ze Lisa voor het eerst zag lag het cadeautje bij Lisa en hebben we als eerste het cadeautje aan Eva gegeven en gezegd, kijk eens, de baby heeft een cadeautje voor je meegenomen! Eva was er helemaal blij mee. Na een half jaar wist ze nog steeds van wie ze de knuffel had gekregen (Lisa is geboren toen Eva 2 jaar en 3 maanden was).
Wij hadden voor Milan "een kraammand" gemaakt met daarin (ik geloof) 8 cadeautjes. Ik wist al dat ik zelf ook zo'n mand zou krijgen van mijn schoonouders en zo konden we elke ochtend samen een cadeautje uitpakken. Het eerste cadeau wat hij uit mocht pakken was een pop, zodat hij zelf ook een "baby" had en met alles mee kon helpen (baby voeden, verschonen, omkleden, in bad doen, etc.). En verder zaten er wat kleine dingen in zoals knutselspullen, een dvd'tje en een voorleesboek.
Wij hebben wel een kadootje speelgoed trekker gekocht namens zijn broertje en hij had voor zijn broertje een Nijntje rammelaar. Hij weet het nog steeds als je aan hem vraagt van wie heb je die trekker gekregen zegt hij Lucas.