Jumbo: alleen babymelkpoeder kopen verboden Jumbo: alleen babymelkpoeder kopen verboden Gepubliceerd: Vandaag 08:06 Update: Vandaag 08:14 Een aantal vestigingen van supermarktketen Jumbo verkopen alleen nog bussen Nutrilon babymelkpoeder aan klanten die voor minimaal 10 tot 25 euro aan andere boodschappen doen. Op die manier hoopt de supermarktketen handelaren te weren die de melkpoeder inslaan om door te verkopen aan Chinezen, zo meldt dagblad Trouw. Nederlandse ouders hebben grote moeite om babyvoeding aan te schaffen doordat handelaren de bussen opkopen. Doordat eerdere maatregelen geen effect hebben voelt de supermarkt zich nu genoodzaakt om verdergaande maatregelen te nemen. Het opkopen van grote hoeveelheden babymelkpoeder begon in 2008. In China werd toen de giftige stof melamine aangetroffen in Chinese babymelkpoeder, waardoor zes babys stierven en zon 300.000 kinderen werden ziek. Sindsdien vertrouwen Chinezen hun eigen merken niet meer en is er een ware run ontstaan op westerse babymelkpoeder.
Da's balen als je echt alleen maar een bus poeder nodig hebt. Moet je dan gelijk maar tig extra euro uitgeven voor het privilege?
Hier bij de plus verkopen ze het alleen aan mensen met kinderen. dat is ook zoiets raars. ben vaste klant dus ze weten wel dat ik een kleine heb maar je kan dus niet zomaar paar pakken voeding halen
Ik vraag me trouwens af of dit in andere landen ook zo'n probleem is? Want er staat westers melkpoeder, zouden al die Chinezen dan niet kunstvoeding in België/Duitsland etc. kopen?
Dat mag niet wat jumbo doet! De plus hier in de stad heeft dat maand of drie geleden ook gedaan. Meisje in kwestie staat onder bewind en kon niet voor 20 extra spullen kopen. Uiteindelijk heeft zij haar gelijk gekregen! Dus degenen die hier mee verder gaan, er valt absoluut winst te behalen! Het mag niet zo zijn dat als je erachter komt dat je voeding op is, je eerst voor 20 aan 'overbodige' producten moet kopen.
Pff wat erg dat het zo ver moet komen. En wat als je alleen voor de babyvoeding bij Jumbo komt? Wij doen onze boodschappen bijvoorbeeld voornamelijk bij Lidl, ben je lekker mee dan. En dat alleen verkopen aan mensen met kinderen wist ik niet. Je zou je man na zijn werk maar even langs de winkel sturen en dat hij 't dan niet mee krijgt :\
En dan vraag ik me ook af: moet je echt bewijzen dat het je eigen kind is of zolang het een kind is, is het goed? Want dan kan een Chinees ook wel even een kind 'lenen' natuurlijk...
Vind echt belachrlijk dat zulke maatregelen nodig zijn. Bij de jumbo bij ons mag je babyvoeding niet contant betalen, je moet persee pinnen. Ik ben al een tijd terug overgestapt op etos eigenmerk om dit soort gedoe en regeltjes te voorkomen. Is altijd op voorraad en kan gewoon meenemen wat ik wil.
hier waren de schappen bij de kruidvat ook leeg er hing een bordje dat ze niet verkopen aan handelaren en dat je bij de verkoopster terecht kon vroeg me toen al af hoe ze dat controleren
Snap eigenlijk niet waarom Nutrilon niet inspeelt op de grote vraag naar babyvoeding. Is toch gek dat er allerlei regels komen zodat ze niet naar China worden geëxporteerd, terwijl er meer op de vraag moeten worden ingespeeld. Of denk ik nu te simpel?
Misschien moet iedereen die Nutrilon eens gaan boycotten. Of de Jumbo voor mij part. Het is echt bezopen. Het lijkt haast de maffia wel, die Nutrilon bedrijven. Wij helpen jou aan levensmiddelen, maar dan moet je er wel wat extra's voor doen. En wij bepalen wat dat is en veranderen onze voorwaarden wanneer wij dat willen. Ik was op de hoogte van de 'borstvoedingsmaffia', maar dat er nu een kunstvoedingsmaffia is, is wel erg apart
Ik kan me de maatregel heel goed voorstellen, voor de supermarkten is dit een groot probleem. De oorzaak ligt niet bij hun. Wel irritant als je alleen even snel daarvoor naar de winkel wilt, maar ja dan maar goed combineren met je andere boodschappen.
Ik vind het schandalig. Net zoals hierboven wordt aangegeven je alleen de melkpoeder koopt bij de Jumbo? Ik snap dat er een probleem is met het melkpoeder, maar dit is toch geen oplossing. Ik ben blij dat ik een ander merk geef, juist om dit soort problemen te voorkomen.
Ik vind het ook zot, wij doen de boodschappen juist zonder kinderen, gaat veel sneller. Die van mij krijgt nog bv maar ik koop af en toe wel nutrilon, voor de oppasdagen... Ik hoorde bij de Etos (waar je er ook altijd naar moet vragen) dat Nutrilon het ook wel verkoopt naar China, maar dat 1 bus dan 26 euro kost, terwijl wij geloof ik 12 (of 16?) betalen. Maar ik vraag me dan af, zijn de verzendkosten niet bijna net zo veel dat je weer op dat bedrag komt? Ze zullen wel in grote aantallen verzenden denk ik... Maar belachelijk is het wel, dat dit niet beter op te lossen is. Je krijgt straks nog dat je een soort ID kaart voor je baby moet aanschaffen waarop de leeftijd staat die je moet tonen om babyvoeding te kopen. Geen ID om alchol te kopen als 16 jarige, maar een ID om babypoeder te kopen als vader/moeder...
Ik heb gehoord dat het ook vaak wordt meegenomen als men familie gaat bezoeken in China. Maar weet niet of dat waar is natuurlijk
Ja ook hier in DL hebben de winkels een bepaald aantal verpakkingen wat je mag kopen per inkoop. Is idd al heel lang zo. Begrijp niet dat de regering niet ingrijpt.
Hier bij de Jan Linders verkopen ze het gewoon niet aan Chinezen. Deze handelaars haal je er zo uit. Ze komen meestal met 3 á 4 man en kopen ieder zo'n pak Nutrilon. Ze weigeren het gewoon. Of het officieel mag, geen idee? Wij stappen nu over op Nutrilon 3 en gelukkig is daar geen run op.
Ik begrijp het eerlijk gezegd niet. Waarom zou je een kind, uit welk land dan ook, voeding weigeren als bedrijf zijnde, want daar komt het heel kort door de bocht gezegd wel op neer. Eigen eerst?! Wat is dat voor een discriminatie? Wij hebben hier genoeg hoor.