Hyperprolactinemie: te veel prolactine

Discussion in 'Zwanger worden' started by Bugsy, Dec 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bugsy

Bugsy Lid

Nov 27, 2009
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik was opzoek naar meiden die ook hyprolactinemie hebben. Bij mij bleven mijn cycli erg lang (kortste 42, langste 82). Ik had niet het idee dat ik een eisprong had. Na een half jaar ben ik naar de huisarts gegaan die me doorstuurde naar de gynaecoloog. Na wat bloedtestjes kwam de diagnose hyperprolactinemie eruit. Teveel van het hormoon prolactine. Bij sommige meiden uit zich dit in melkproductie, zelfs als ze niet zwanger zijn of net bevallen. Bij mij is dit niet het geval. Alleen de lange cycli. Momenteel slik ik hiervoor medicijnen: Cabergoline Sandoz. Nog maar net begonnen, dus ik kan er weinig over zeggen... Vandaar deze topic; ik was opzoek naar meiden die net als ik de diagnose hebben gekregen of het één en ander over weten. Ben bijvoorbeeld benieuwd naar meiden die ondanks dit toch zwanger zijn geworden en hoe lang het heeft geduurd voordat de medicijnen het gewenste effect gaven.
    Naast de medicijnen zal er morgen een MRI-scan van mijn hoofd worden gemaakt om een goedaardige gezwel van mijn hypofyse uit te sluiten.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Bugsy

2. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Hallo Bugsy,

Hier een lotgenootje, en hier een TOPIC
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/145849-eindelijk-duidelijkheid-over-onreglmatige-ongi.html
    we zijn een klein clubje van meiden met Hyperprolactinemie of PCO, en houden elkaar op de hoogte, zeker de laatste pagina's even lezen...
    In dit forum is ook een meisje: Mutzie, zij moet binnenkort ook een scan ondergaan.

Lees mijn handschrift, en je zult zien waar ik mee bezig ben.
    In het kort:
    Nu ruim een jaar gestopt met de pil, en waarschijnlijk sindsdien geen eisprong gehad.
    Heb ook erg lange cyclussen gehad.
    De laatste tijd worden ze door de medicijnen korter, maar nog altijd geen eisprong te bekennen.

Door mijn ondergewicht en lichamelijk zwaar beroep, werkt mijn schildklier te langzaam ( daarvoor neem ik Thyrox ), daardoor heb ik weer te veel Prolactine in mijn bloed ( daarvoor neem ik Bromocriptin ) en daardoor weer geen eisprong. ( daarvoor neem ik de Clomid )
    Ik hoef voorlopig geen scan te ondergaan, omdat de dokter denkt dat het dus met mijn zwaar beroep en ondergewicht te maken heeft.

In Januari, hopen we de Prolactine zover naar beneden te hebben, dat we de Clomid waarschijnlijk kunnen gaan verhogen, en dan hopelijk een eisprong op kunnen wekken.

Ken nog geen vrouwen die met Hyperprolactinemie zwanger zijn geworden, maar het komt hier op het forum ook niet veel voor...
    Maar mijn gyn. verzekert me altijd, dat ik me geen zorgen hoef te maken, het komt allemaal wel in orde...

Ik wens je veel succes, en vind het fijn dat je een topic hebt geopend hierover.
    Hopelijk vinden we snel iemand die ons kan bevestigen dat we echt zwanger kunnen worden hiermee...

Share This Page