De gelukkige huisvrouw

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Lady26, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Dacht ik even dat het een super leuke film was, nou ik heb een half uur gekeken en toen hem er maar afgezet, als je net sinds 6 weken een kindje heb is het echt geen film om te kijken.

Zo dat wou ik even kwijt :D

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ja idd als je net een kindje hebt of zwanger ben niet zo handig.

Heb zelf 2 kids en derde op komst heb m laatst zitten kijken zelfs mn vriend keek mee (kijkt alleen naar sf of actie normaal) maar we vonden het allebei een hele goede film echt zo goed gemaakt
    T lijkt me zo erg als het je "overkomt" echt vreselijk n je kunt er niks aan doen

3. danip

danip Niet meer actief

Nee, en als je graag zwanger wilt worden ook niet haha. Ik kan echt niet zo bevallen hoor!!

Maar na dat eerste half uur wordt hij wel steeds minder erg hoor. Dus misschien toch nog leuk om hem uit te kijken. De baby/wasbak en doos scene waren het ergst ;)

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oh wat een film.. heeft zoveel indruk op me gemaakt. Maar ik vind het echt goed dat er een film over gemaakt is, er zijn zoveel mensen die zo snel oordelen over dat soort situaties... Ik vind 't een geweldige film.

5. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik vind het echt een super film!!! Ben zelf ook een groot fan van Carice, wat een actrice zeg!

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vond het dus helemaal niet schokkend. Maar ik betrek ook niet alles op mij of mijn gezin, misschien scheelt dat.

7. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    kreeg toch wel flink de rillingen van die film. Vond hem op zich wel goed maar werd toch wel misselijk bij de bad en doos scenes brrrrr

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    vond ik ook. Had verwacht dat het schokkender zou zijn. (of ik denk te realistisch... t is een film...;))

9. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Ik vond het begin niet leuk maar na een half uur ofzo wel!!

10. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Mischien een hele domme vraag maar waar gaat die film dan over?

11. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik heb hem gekeken in mijn zwangerschap, maar ik vond er echt helemaal niks aan.. Veels te overdreven gedoe en nep vond ik het.. En ontzettend langdradig.. Maar goed dat is mijn mening.
    Ik ben zelf ook erg nuchter ingesteld, misschien is het dat ook wel :)

12. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Vond hem tegenvallen, had er meer van verwacht.
    In het begin wel spannend, maar verder langdradig....net als het boek eigenlijk...aan het eind ook te langdradig.

13. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Stel raakt zwanger, ze heeft een "hel" bevalling, krijgt postnatale depressie en komt in een kliniek.

Heel kort gezegd :D

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.831
    9.336
    113
    Gelderland
    Ik heb hem kort na mijn bevalling gekeken en vond het toch wel heftig hoor! Meestal ben ik erg nuchter maar het was toch wel even slikken bij de film. Vooral toen dat baby'tje veel in beeld kwam. Mijn zoontje was toen net zo klein. Wil hem ook graag nog een keer bekijken nu ik niet meer onder invloed van hormonen ben;)

15. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen

Ja misschien was het dat ook wel bij mij die hormonen die er nog zijn. ;)

Ik zal hem over een tijdje eens weer kijken misschien dat ik hem dan leuker ga vinden, want ik vind Carice van houten een goede actrice.

16. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Meer valt er ook niet over te zeggen eigenlijk :D

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

god man, ik heb zelf al een natuurlijke bevalling achter de rug en kan veel hebben, maar de manier waarop het in die film werd gebracht daar werd ik echt heel erg akelig van.

dus wie nog geen bevalling heeft gedaan zelf: niet kijken!

18. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik heb het boek gelezen tijdens mijn zwangerschapsverlof.. Ook geen aanradertje haha ;)

19. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik heb de film twee dagen terug bekeken. Om eerlijk te zijn vond ik het grootste gedeelte van de film tegenvallen. De psychose die ze krijgt na de bevalling was nog wel goed verfilmd, maar hoe ze er dan aan het einde 'plots' overheen is en weer alles goed is omdat ze om haar vader heeft gerouwd. Dat vond ik te simpel en te snel. Een psychose is niet zo direct over, daar gaan maanden/jaren overheen, met een vaak blijvende gevoeligheid ervoor. Ook walsen ze over het schuldgevoel dat een normale moeder zou ontwikkelen na de dingen die ze haar kind heeft aangedaan, heen (bad/doos/niet liefkozen of knuffelen/afwezigheid etc.).

De bevalling vond ik wel erg indrukwekkend gefilmd. Ik heb zelf een ks gehad, maar wel uren weeënstorm daarvoor. Water gebroken, bloed erbij, file voor het zkh., de anesthesist was niet beschikbaar etc.).
    Dat hulpeloze gevoel, je kind(eren) die weg gehaald worden vlak na de geboorte, de uitputting van de pijn (voor mij echt geen 25 uur maar wel uren lang 7 weeën per 10 minuten). Ben ik de enige die het wèl herkenbaar vond, hoe je je voelt tijdens een bevalling? En ik heb geen illusies dat ik het zwaarder heb gehad dan anderen hoor!

Ook het gedeelte van dat de man super blij is en jij totaal uit evenwicht in de kraamweek vond ik herkenbaar. En dat hij je dus niet echt 'ziet' dan, te weinig aandacht voor jouw emoties omdat hij enthousiast is.
    Hier geen psychose of depressie hoor, maar ik vind dat onderdeel van de bevalling en kraamweek zeer herkenbaar.
    En ik wil nog een derde, pffff, ik zie er nu al tegenop! Konden mannen het maar doen..

20. giraf

giraf Niet meer actief

Ik heb de film gezien in de bioscoop, was toen 38 weken zwanger.
    Vond de film eerlijk gezegd een beetje tegenvallen hoor...
    Al kreeg ik wel heel erg veel blikken van bioscoop-gangers vol ongeloof en medelijden dat ik met mijn dikke buik die film kwam kijken ;)

Deel Deze Pagina