Op zich niet erg dat hij op zijn buik gaat slapen maar hij wordt nu elke nacht een paar keer wakker. Soms zelfs 3 X in een uur terwijl hij altijd door sliep. Nu zijn we erachter dat hij doorrolt naar zijn buik en dan na een tijdje wakker wordt en dan gaat brullen. Door de slaapzak komt hij dan niet meer terug en gaat hij rechtop zitten waardoor hij klaarwakker is. En dit gaat bijna de hele nacht zo door totdat hij in een hele diepe slaap weer valt. Maatbeker nacht 3 uur slaap breekt op dus wie heeft er tips hoe ik hem op zijn rug kan houden? Geen slaapzak is geen optie in ieder geval. Omdat hij 10 mnd is houdt weinig hem ook tegen zoals een handdoek oprollen ofzo.
Wij zitten met datzelfde punt, ook hier met slaapzak komt ze op haar buik en kan ze niet meer terug. Hier heeft ze ineens bedacht dat buikslapen ook heel lekker is, dus ze blijft dan wel zo liggen.... maar als ze an uit bed wil dan is het wel krijsen. Ik heb ook van alles geprobeerd, maar zolang ze nog redelijk lange nachten maakt maak ik me niet zo terug
Het enige wat ik kan bedenken is klitteband? Dat je dat op zijn slaapzak naait? Weet niet of dat plakt aan het onderlaken en denk dat de slaapzak absoluut niet te groot mag zijn... Ik vind het zelf ook een raar idee hoor, maar lijkt me wel een oplossing.
Ligt hij met die slaapzak toevallig ook nog onder een deken? Dit zou hem kunnen belemmeren in het terugrollen misschien? Als dit zo is zou je het deken weg kunnen halen en hem alleen in een warme slaapzak kunnen leggen. Of een warmere pyama en een dunnere slaapzak, zodat hij de meest mogelijke bewegingsvrijheid heeft om zelf terug te rollen..
Ook dit is een fase en daar moet je even doorheen. Je kunt overdag even oefenen met rollen in de slaapzak, zodat hij leert daar ook mee te kunnen draaien.
Laten gaan, is een fase. Volgens onze fysiotherapeute kunnen ze in bed moeilijker terug rollen, ook al hebben ze een hele soepele slaapzak maar na een week of iets langer kunnen ze het ineens wel. Ze moeten die knik even maken. Dus gewoon laten gaan en even volhouden
Zoals de twee post boven mij.. en GEEN klitteband of andere fixeer middelen gebruiken... even je tanden op elkaar!
Bedankt dames. Op zich kan hij gewoon rollen met de zak maar terug rollen doet hij gewoon niet. Ook niet zonder zak. Hij gaat gelijk op zijn kont zitten dat eigenwijsje. Meestal ligt hij onder een deken. Maar ook zonder al geprobeerd maar ook geen succes. Misschien toch maar weer zonder deken en een dunnere zak. Op zich is t niet koud in zijn kamer en inderdaad volhouden. Valt vies tegen als je doorslapen gewend bent. Hij is nooit echt heel moeilijk geweest en gaat ook altijd braaf direct slapen als je hem op bed legt.
Probeer het terug rollen dan te oefenen overdag zonder slaapzak. Als hij dat kan kun je het moeilijker maken om met slaapzak te proberen. Sommige fases vragen veel geduld en sommige fases vragen wat meer van je nachtrust. Als ze kunnen staan gaan ze dat ook ineens overal doen, en als ze nog niet terug kunnen dan kun je dus nog 100x terug om ze neer te leggen. Maar aan elke fase komt een eind!
De onze doet dat ook. Wij hebben wel een grote slaapzak gekocht, waardoor hij vrij kan bewegen (eentje voor 2 jaar oud) en dus lekker kan terug rollen. En rond de 10 maanden gebeurde het ook vaker dat hij wakker werd en ging rechtzitten. Maar ik denk dat je dat er gewoon moet bij nemen, kan je vrij weinig aan doen. Na een tijdje zal hij het wel leren om verder te slapen of zich toch terug om te draaien.
Klitteband? For real? Ik snap echt niet dat iemand dat als serieuze optie kan overwegen. Gewoon mee dealen dus, hier ook een poosje gehad. Totdat hij het terugrollen snapte.
Wij hebben hetzelfde probleem, heb haar net zelfs maar zonder slaapzak op bed gelegd, kijken of dat helpt...