Ik heb dit gedichtje gisteren gekregen ter nagedachtenis van ons dochtertje Lotte* 06-06-2008. Ik wil het met jullie delen. VLINDER Een vlinder vliegt vluchtig over het gras, zij is wat verdrietig, omdat zij ooit een mensje was. zij is bedroeft, en haar hartje doet pijn, zij heeft maar 1 wens, en dat is bij haar papa en mama zijn. Zij vliegt naar een huisje, ver van het veld, daar wonen haar papa en mama, is haar verteld. Zij kijkt door het raampje, ineens word zij blij. Niet meer opgesloten in haar eigen verdriet, maar eindelijk vrij. Zij keek door een raampje, en zag wat zij wilde weten. Haar papa en mama hielden nog van haar, ze zouden haar nooit vergeten. Dan vliegt het vlindertje terug over het gras. Trots en sterk, omdat zij ooit een mensje was.
Ik ken het gedichtje , toen ik het gedichtje voor de eerste keer las , stroomde de tranen over mijn wangen , hij is zo mooi ...... zo krijg ik altijd kippenvel van dit liedje :YouTube - Precious Child - For my daughter
wat een onwijs mooi gedichtje hopen dat mijn meisje ons ook gezien heeft en toen zag dat we haar nooit zouden vergeten en veel van d'r houden mooi gedicht
Prachtig! Doet me denken een een mooie gebeurtenis niet lang terug. Ik heb in Juli een MA gehad en ben gecureteerd. Een weekje terug liep ik met mijn man en zoontje door de stad en toen, midden op de grote markt, kwam er een vlinder aanvliegen die heel rustig op mijn zoontje zijn knie ging zitten. Alsof ons vlindertje letterlijk en figuurlijk even langskwam om hallo te zeggen. Kippevel!