Ik ben bijna 40 en heb genen waardoor ik al aardig grijs word. Waren het her en der nog grijze haren langzaam worden het strengetjes. Ik heb lang haar met slag / Krul erin en ben zuinig op m’n haren. Laatste jaren doe ik er regelmatig high en lowlights of weer een toner in maar resultaat vind ik allemaal kort en vooral iedere keer duur. Zijn er meer dames die besloten hebben mooi grijs te worden en hebben jullie tips of deel je ervaringen met andere kleur kleding of make up. Ik zit niet te wachten op reacties als lelijk , toch verven , het lijkt oud of het is onverzorgd. Ik ga regelmatig naar de krullen kapper zo ook as week weer. Ik douche , draag leuke kleding, make up mits ik daar zin in heb en word bovendien meestal nog jonger dan 40 geschat dus graag zulke reacties bij jezelf houden. meer dames die leuk hip en mooi grijs besluiten te worden ?
Hier ook! Jarenlang mijn haren geverfd maar nu enkele jaren geleden hiermee gestopt en dit bevalt meer dan prima. Ik krijg alleen maar positieve reacties overigens. De trent dat hele volkstammen hun haren grijs wilden verven heb ik gewoon natuurlijk gekregen. Grijs haar vind ik dan ook niet onverzorgd of een iemand ouder maken. Het is natuurlijk. Ik vind geverfd haar juist vaak onnatuurlijk overkomen en onverzorgder ogen zodra de uitgroei begint. (helemaal wanneer je grijs begint te worden) Ik wordt ook liever grijs dan kaal! (Kan je ook niks tegen doen wanneer dit zo is maar als ik kiezen mag....) Ik ben dan ook echt blij met mijn grijs wordende krullenkop
Ik laat mijn haar ook gewoon grijs worden. Ik laat het elke 6 weken bij de kapper bijknippen en dan doet ze een speciaal masker voor grijs haar. Hier frist het erg van op. Verder was ik met een goede zilvershampoo van de kapper. Dit doe ik 1x in de 10 dagen. Verder gewone shampoo. Ik heb mooi zilvergrijs haar.
Bij mij begint het vooraan en bij mijn oren steeds grijzer te worden. Ach ik ben alweer 46, dus geen rare leeftijd daarvoor toch? Ik ben van mijzelf (donker)blond en gebruik er nog geen speciale shampoo voor. Ik ga gewoon regelmatig naar de kapper en laat mijn haar in een bob knippen. Makeup heb ik nog nooit gebruikt, maar ik kleed me gewoon netjes en leuk (volgens mij...) Ik laat het dus gewoon gebeuren. Haar verven heb ik nog nooit gedaan. Gewoon verzorgd eruitzien wil toch eigenlijk iedereen, daar doet een haarkleur niet aan af.
Leuk om te horen dames , fijn dat jullie ook positieve reacties krijgen. Ik ondervind zelf ook geen negativiteit en zelfs de vrienden van mijn oudste dochter zeggen altijd jou moeder is echt een lekker ding niet dat het me daarom gaat overigens maar bedoel maar grijs zegt niks over er niet leuk of verzorgd uit kunnen zien
klopt zeker maar heb eerder hier vernomen dat grijs haar oud maakt en onverzorgd over komt en je dus niets om je uiterlijk geeft. Ik zeg en vind niks dat iemand z’n haren tot z’n 80 ste kleurt. Werk in de zorg en doe met liefde kleur shampoo in iemand dr haren.
Het ligt enorm aan de tint van je huid en je oorspronkelijke haarkleur. Mijn moeder van 70 verft nog steeds, zij ziet zo bleek als ze het grijs laat worden en ik denk dat ik hetzelfde zal hebben. Maar ik heb heel donker haar van mijzelf, dus het is een groot verschil. Maar ik zie genoeg vrouwen bij wie het wel heel mooi staat.
En de rest van je gezicht. Er zijn genoeg mensen die er ineens 10 jaar ouder uitzien als ze grijs zijn. En sommigen niet.
Jou mening mbt grijs haar is me bekend ik vraag niet of je dr ouder of jonger dan je bent hoeft uit te zien. Dat was niet de insteek dus vh topic
Het is ook wat je er mee uitstraalt toch. Als je je ongemakkelijk of oud voelt met grijs haar ga je dat ook uitstralen. Dus: own it, wees er trots op. Dan straal je dat ook uit. Ik ben 33 en het grijs is goed zichtbaar, moeder van een van mijn vriendin die vindt dat dus super mooi omdat het karakter toont. Sind ze dat zei ben ik er trots op.
Ja dat heb ik hier ook gelezen. Mij doet dat niks, maar een ander kan er wel onzeker door worden. En idd als iemand zijn haar wel wil verven? No problem, lekker doen!
Oh dat geloof ik, maar ik voel er ook niet veel voor om door de vrienden van mijn kinderen een lekker ding genoemd te worden Dus daarin snap ik @toch3 wel.
Hier ook een behoorlijke landingsbaan als ik niet bijverf. Ik wordt bijna 48 dus het mag. Ik ben nu op een punt gekomen dat ik twijfel of ik het nog wil verven. Misschien ga ik wel highlights zetten en niet meer verven. Ik verf nu mijn uitgroei zelf lichtbruin en 1 keer per jaar hihglights bij de kapper. Wat is jullie eigen kleur?
Team grijs hier. Tot ruim ren jaar geleden verfde ik het rood. Oorspronkelijk ben ik donkerbruin. En nu dus steeds meer grijs ertussen. De uitgroei vind ik nog wel vervelend, maar bij de volgende knipbeurt is dat wel weg.
Ik ken best veel (jonge) vrouwen die hun haar niet verven en jong grijs aan het worden zijn. Als je echt tips wilt over wat bij jou mooi zal staan qua make up en kleding is denk ik de enige optie om een foto te posten. Het ene grijze haar is het andere niet... er zijn wel 50 tinten grijs En het ligt ook weer aan je huidskleur wat mooi staat qua kleding en make up. Ik denk eigenlijk dat dat bepalender is dan de haarkleur. Hoe wil je van geverfd naar je natuurlijke haarkleur gaan? Uit laten groeien van de highlights?