Ik ben 34 en begin ook al aardig grijs te worden. Ik vind het prima en ga het verder niet verven. Wel ga ik regelmatig naar de kapper en gebruik goede verzorgingsproducten zodat het goed verzorgd is en blijft
Ik ben ook al flink grijs aan het worden. Ik verf al jaren mn haren niet meer. Ik gebruik zo natuurlijk mogelijke shampoo bars. En verder vrij weinig. Ik denk dat hoe meer je erin doet, hoe slechter voor je haar. Zeker de bekende merken hebben een hoop troep in hun producten zitten. Qua kleding hoef ik nog niet op te letten. Mn andere haarkleur overheerst nog. Grijs worden, wordt hier nog slecht geaccepteerd. Mijn moeder gaat richting de 70 en verft nog steeds haar haren. En moet natuurlijk regelmatig benoemen dat ik zo grijs wordt. (Ik slik dan maar in dat ik die onnatuurlijke haarkleur heel lelijk vind ) Ik heb er lak aan. Ik lijk wat dat betreft totaal niet op mn moeder en zussen. Ik geef niks om uiterlijk (haar, make up, kleding). En ik loop er echt wel verzorgd bij.
Je hebt een supermooie bos haar. Ik heb altijd gedroomd van mooie krullen, maar helaas heb ik die niet. Een permanent wil ik niet, dus ga door het leven met stijl haar. Ook prima hoor, maar toch... Ach wat is oud? Wat is er oud uitzien? Ik kan totaal geen leeftijden schatten, dus wie weet ziet iedereen er in mijn ogen wel oud uit of juist jong Ik heb een dochter van bijna 24, als ik samen met haar op stap ben hoef ik echt niet te worden aangezien voor haar zus of vriendin. Ik ben er trots op dat ik haar moeder ben, dus dat leeftijdsverschil mag ook gewoon zichtbaar zijn. Veel mensen willen wel oud worden, maar niet oud zijn....
Ik zie niet in wat er verkeerd is aan grijs haar? Ken genoeg mensen waar het prima staat. Laat mensen vooral hun eigen stijl volgen. Sommige stijlen zijn niet mijn ding. Maar zeker in grote steden zie ik echt alles voorbij komen waarvan ik soms echt positief verrast ben. Terwijl ik het zelf niet zou doen. Persoonlijke verzorging is wat mij betreft veel belangrijker. Dus fris gewassen, verzorgd gebit en nagels en leuke kleding passend bij je leeftijd. Misschien wat make up. Hoewel sommige mensen van nature mooi zijn. To als jij krullen hebt zou ik de CG methode aanraden. Volgens mij kan dat prima met grijs haar. En voor krullen is verf juist niet zo goed. Dus waarschijnlijk krijg je zelfs mooier haar door het niet meer te verfen (toch een beschadiging van het haar bij cg).
Sinds ik mijn haar niet meer kleur, komt inderdaad mijn krul weer terug. Alleen nog niet in het geblondeerde gedeelte, maar dat knip ik er toch uiteindelijk wel af
ik ben grijs en vind het persoonlijk wel mooi bij mij staan. Ook nog een kort en pittig kapsel. werd grijs vanaf 21 jaar en ben nu 49. Ik vind mijzelf er nou niet echt erg oud uitzien, ondanks mijn leeftijd. maar smaken verschillen natuurlijk. Ik weet niet waarom de foto op zijn kant staat.
Toen ik op mijn 30e de eerste grijze haren ontdekte, heb ik me gelijk voorgenomen om het niet te verven. Ik heb sowieso een hekel aan verven, elke keer weer die uitgroei bijwerken. 11 jaar verder zijn de grijze haren wel aardig toegenomen, maar blijkbaar zie ik het vooral zelf. Mensen reageren vaak verbaasd als ik zeg al aardig grijs te worden. Ik heb van mezelf al een gemêleerde haarkleur, daardoor valt het niet zo op. Alle vrouwen aan mijn moeders kant werden wit ipv grijs. Ik vind dat eigenlijk wel een leuke kleur, dus hoop dat dat bij mij ook gaat zijn. Als kind was ik hoogblond en dat is langzaamaan steeds iets donkerder geworden naar middenblond. Als ik wit haar zou krijgen, dan ga ik een beetje terug naar de haarkleur die ik had als kind Mijn oudste zus is 10 jaar ouder dan ik en sinds kort ook besloten om het niet meer te verven. Ze heeft donkerder haar dan ik waardoor het iets meer opvalt, maar ik vind het haar oprecht niet verkeerd staan. Mijn moeder verft het sinds een jaar of 2 ook niet meer. Ze heeft er zelf nog wel een beetje moeite mee, ze is gestopt omdat haar haar te kwetsbaar werd. Maar ik vind haar witte haren haar echt prachtig staan!
Ik snap die memes ook nooit echt. Juist leuk een kort kapsel. Ik heb het jarenlang super kort gehad. Ik associeer het met sportief, vlot, en inderdaad met pittig. In de positieve zin.
Ik zou het zelf nooit kort knippen, want dan krijg ik echt zo'n rattenkoppie met mijn hoofd Maar ik vind het juist altijd leuk als mensen hun eigen stijl volgen. Ook al heb ik er persoonlijk helemaal niks mee, ik vind het dan wel altijd tof bij anderen dat ze gewoon zichzelf durven te zijn. Ik denk trouwens ook niet dat het "kort pittig kapsel" stigma perse iets te maken heeft met de lengte van het haar. In dat stigma is het meer een totaal plaatje, een beetje zoals men iemand een "Karen" kan noemen.
Mijn eigen haarkleur (peper en zout) had ik al jaren niet meer gezien, ik kleur al 30 jaar, ben nu 51 Grijze haren sinds een jaar of 5 Vorig jaar besloten dat ik er klaar mee was, dat verven. Wat zit er onder de verf? Hoe zie ik er uit zonder? De overgang tussen mijn nog gekleurde haar en naturel is wat groot. Dus ik gebruik nu een semi-permanente verf, alleen op de uitgroei Op die manier werk ik langzaam naar beneden totdat alle permanente verf er uit is. Ik heb al zoveel mooie voorbeelden gezien van grijs haar. En hoop uiteraard op die mooie zilver haren. En een goed kapsel laten knippen, is net zo belangrijk Ik moet altijd een beetje lachen om de “je ziet er dan oud uit” opmerkingen. We zijn zo gebrainwashed dat we niet willen zien dat je er niet oud uit ziet maar gewoon naar je leeftijd. Pak een gemiddelde foto van een 55+ stel, hij grijs of grijs wordend. Zij strak blond of bruin. Wat klopt er niet en hoe dik is de dubbele standaard? Overigens vertelde mijn kapper laatst dat de trend afgelopen jaar zilver/grijs was. Allemaal jonge meiden die voor die kleur komen. Ik hoop over een jaar die gratis en voor niks te hebben
Grappig, ik heb het ook zo ervaren Nooit gedacht dat ik zou stoppen. Maar ook veel mooie voorbeelden gezien, ook op insta en fb En toen viel ineens het kwartje
Mooi verwoord. Ik vind een oudere dame met hoogblond geverfd haar juist een enorme mismatch. Wij hadden eens een buurman en die had altijd gitzwart glanzend haar, we maakten daar weleens grapjes over van kijk daar gaat Elvis weer op zijn fiets en op een zekere dag zagen we niet meer Elvis op de fiets maar een man met mooie grijze lokken en alles viel op zijn plaats. Een 60 plusser met een kapsel wat bij zijn leeftijd past en het maakte hem direct zoveel leuker. We vermoedden weleens dat het geverfd haar was maar omdat het al jaren hetzelfde was dachten we er verder ook niet aan dat het uit een potje kwam. Mijn oudste dochter heeft ook van dat zilver/grijze haar en vooral wanneer ze het weer even flink in de paarse shampoo heeft gezet is het echt prachtig. Ik vind de tip van de semi permanente verf op de uitgroei wel een goede tip, ik wil ook van het verven af. Heb van mezelf peper/zout/ koper en met een beetje paarse shampoo ook mooie lichte accenten. Over 2 weken naar de kapper en ga het eens van haar horen wat er mogelijk is. Kost ook gewoon een godsvermogen iedere keer en echt gezond is het ook niet.
Elvis op z’n fiets De man van mijn vriendinnetje, met diep donkerbruin/zwart haar, die zo rond z’n 40e grijs begon te worden. Hij is toen ook aan het verven geslagen en ach het was echt zo onnatuurlijk. Nu is ie daar mee gestopt en wat staat het hem goed! Ik gebruik casting crème gloss van L’Oréal, dus mijn kosten zijn minimaal.