Kleine wasjes, grote wasjes...

Discussie in 'De lounge' gestart door toch3, 12 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    En waar laat je de wasjes?

Ik heb nu de badkamer beneden, daarin staan ook wasmachine en droger. Dus wasmanden vieze was ook. Naast de badkamer heb ik een speel/waskamer dus dan gaat het daar op rekken. Opvouwen doe ik dan in de keuken.

Maar straks heb ik de badkamer op de 1e verdieping. Aansluiting wasmachine zit beneden bij de achterdeur. Daar is geen plek voor een rek oid. Beneden kan het eigenlijk alleen in de keuken/kamer maar dat vind ik niks. Maar wat dan? Op de 1e verdieping ook niet echt plek. Dus dan op de 2e verdieping en elke keer* wasmanden natte was sjouwen? En waar ga in dan vouwen, ook boven?

Kortom, hoe doen jullie dat :)

*tenzij het naar buiten kan maar we blijven in Nl dus dat kan vaker niet dan wel:cry:

2. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.570
    113
    Dan zou ik inderdaad met de wasmanden natte was sjouwen. Moet ik zelf ook als ik de was buiten wil hangen. Wasmachine staat op de 1e verdieping, dus die moet ik dan naar beneden dragen. In de winter is dit niet het geval en hang ik de was op in de kamer waar ook de wasmachine staat.

3. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Hier badkamer op de 1e verdieping, hier verzamel ik vieze was en neem dat mee naar zolder. Wasmachine op de 2e verdieping(zolder) Daar heb ik waslijnen en eventueel een droger.

Butchke vindt dit leuk.
  4. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Hier heb ik wel een droger, maar onze badkamer is boven (eerste verdieping) en de wasmachine/droger staan in de bijkeuken. Boven verzamelen, beneden wassen en dan in de slaapkamer boven opvouwen. Zo doe ik het.

Was er geen droger, dan hadden wij ook voor een oplossing moeten kijken om op zolder te kunnen drogen (tweede verdieping) dus dan zouden wij ook met natte was sjouwen.

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Wij hadden een kamertje over en hebben de aansluiting naar daar laten leggen, zodat we daar wasmachine en droger kwijt konden en ruimte hadden voor wasmanden en een plank gemaakt om direct te kunnen vouwen. Maar dat is natuurlijk dikke luxe. In ons oude huis klein badkamertje met wasmanden en dan op de gang/bijkeukentje wasmachine droger.

Als je t niet kan verplaatsen zou ik ook alle was in de badkamer verzamelen en dan met die mand richting de wasmachine en daarna naar zolder.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Wij hadden in ons vorige huis de wasmachine en later ook droger in de schuur, maar ik nam het altijd in een wasmand mee naar zolder, daar was plek om het rustig op te hangen, eventueel strijken en op te vouwen.
    in ons huidige huis heb ik op zolder een "was hok" waar ik de wasmachine, droger en wasrek heb staan, ik kan daar ook strijken en vouwen, dat is ideaal. maar het naar boven lopen met de was heeft me nooit heel erg gestoord, je moet toch ook de vieze was ergens naartoe brengen en de gevouwen was moet ook weer in de kasten terecht komen. dus je bent hoe dan ook altijd met alles aan het lopen.

7. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Mijn wasmachine en droger staan in de schuur (huurhuis, daar zit nou eenmaal de aansluiting). Wasmanden staan in de slaapkamer van mn zoon en badkamer op de 1e verdieping. Dus daar verzamel ik. Dan naar de schuur voor wassen, eventueel in de droger en anders heb ik een heel klein wasrekje aan de deur in de schuur, maar dat droogt echt beroerd haha.
    En dan beneden in de keuken vouwen en dan weer naar boven wegleggen.

8. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Als er geen nieuwe wasmachine aansluiting op de 2e verdieping gemaakt kan worden dan zou ik in jouw geval de natte was naar de 2e verdieping sjouwen en daar dan ook opvouwen idd.

Hier kan ik de was veel buiten hangen op de droogmolen, als het niet buiten kan heb ik 2 van die droogtorens in de logeerkamer. Daar staat ook de strijkplank en vouw ik op. De wasmachine zit op dezelfde verdieping in een apart hokje in de extra badkamer dus dat is ideaal. De slaapkamers en de badkamer die we zelf gebruiken zijn alleen op een andere verdieping dus moet wel altijd alle vuile was naar de andere verdieping slepen.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Ik heb wel een droger maar wil niet alle kleren er in doen.
    Alleen de 60gradenwas gaat er standaard in, rest zoveel mogelijk ophangen

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Ja dat lopen heb ik nu dus nauwelijks aangezien wasmachine in de badkamer is, droogruimte er naast.

Straks us het dan van 1 naar 0 met vieze was en dan met natte was van 0 naar 2 om vervolgens met opgevouwen was weer naar 1 te gaan vrees ik.

11. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.439
    372
    83
    in een huis
    Ik verzamel ook was op de 1e verdieping. Wasmachine staat beneden. Dus daarna weer met natte was naar boven om het op te hangen moet zeggen, het stoort mij niet hoor.

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Man zegt waarom app je X niet even of dat mogelijk is.
    Onder de cv zit dus gewoon een afvoer en wateraansluiting dus waarschijnlijk kan de wasmachine naar boven:thumup:

elsie89, Syane en Bloempjelief vinden dit leuk.
  13. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.383
    1.324
    113
    Vrouw
    Boven waar we slapen en waar de badkamer is heb ik een wasmand staan op de badkamer voor vuile was. Alles wat gewassen moet worden hop daarin. Als die vol zit dan neem ik die mee naar beneden. Naast de keuken hebben we een bergruimte waar de wasmachine en droogkast staat. Daar sorteer ik de vuile was tot ik een vol machine heb. Beddenlakens trek ik iedere week af en neem ik gewoon mee naar beneden.

14. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Wij hebben alles op de voorzolder, nou ja de wasmachine dan, heb geen droger. Naast onze slaapkamer. Wasmanden staan daar ook, 4 stuks zodat het meteen gesorteerd wordt. Boven het trapgat zit een zelf-gefabriceerde waslijn/wasrek. En heb nog 2 torens. (Klinkt nu alsof de voorzolder groot is, maar dat valt mee, als er 2 wastorens uit staan is het erg krap).
    Opvouwen doe ik tegenwoordig in de kastenkamer als ik thuis werk, dan moet ik de droge was 1 trap af tillen maar kan ik het wel meteen in de kast leggen. Voorheen vouwde ik het op ons bed op.

15. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Iedereen heeft een eigen wasmand op de kamer waar ik de vuile was ophaal. Dan heb ik de wasmachine en droger beneden in de bijkeuken. Alles wat niet in de droger kan loop ik nat weer naar boven waar ik ruimte heb voor een droogrek. Behalve in de zomer natuurlijk. Dan gaat het hele spul direct naar buiten op de lijn. Was vouwen doe ik heerlijk op mijn gemak aan de eettafel terwijl ik op mijn laptop een documantaire oid aan het kijken ben.

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier wasmachine op zolder. In de zomer betekent dat dus 2 trappen op en neer om de was buiten te hangen. Goed voor de conditie denk ik dan maar.

17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Mij voorkeur is echt om alles boven te hebben. Is er geen mogelijkheid om op zolder een aansluiting te maken? Vaak zit die er ook al als de CV daar hangt.
    Hier dus alles op zolder, dus ik breng elke de vuile was van de badkamer de trap op naar zolder en daar doe ik de rest. Komt het dus gevouwen/gestreken weer naar beneden.

18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Voor mij dus wel een reden om niet buiten te drogen. Vind dat echt een gedoe.

19. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Onze wasmachine staat op zolder. De wasmanden staan ernaast. De was hangt aan een rek in het trapgat of beneden (het liefst buiten) op een rek. Man vouwt de was beneden op wanneer de kinderen in bed liggen. Volgens mij gebruikt hij de bank hiervoor ;)

20. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Hier staat het rek ofwel in de badkamer, ofwel in de woonkamer.
    Het meeste gaat in de droger of buiten als het kan, gewoon omdat ik het anders ook zo in de weg vind staan.
    We hebben sinds vorige week in onze berging wel een ikea boaxel systeem met een kleine hangroede. Daar hangen nu ook wel wat dingen te drogen zodat ik daarvoor niet speciaal weer het rek moet opzetten. De wasbak er onder gebruiken we niet superveel dus niet erg als er iets boven hangt te drogen.

Bijgevoegde bestanden:

owly en ClaireDeLune vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina