Ik ben op zoek naar een mooie ring als herinnering aan mijn overleden kindje. Het liefst waar we zijn as in kunnen verwerken. Maar waar koop je zoiets? Ik heb een paar sites gezien. Maar om nou zo'n persoonlijk sieraad via internet te bestellen vind ik geen fijn idee. Waar zou ik terecht kunnen? Met Google kwam ik niet veel verder. Naar een juwelier stappen een ontwerp te laten maken wil ik ook niet meteen. We willen graag oriënteren wat er is enzo. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor een urntje. Want ook dat hebben we nog niet.
Toen wij zochten naar een herinneringssieraad ben ik bij verschillende juweliers geweest... waarbij een aantal dus ook assieraden hebben liggen. Dus je kunt alvast rond kijken, orierenteren en dan bedenken wat je wilt. Ik heb meerdere mensen met zeer positieve ervaringen met online bestellen hoor. Wij zelf hebben een set relatieringen gekocht waarin de naam en datum van onze Y* is gegraveerd.
Bij onze uitvaartondernemer hebben ze ook een uitgebreide uitvaartwinkel. Daar heb ik mijn ring uitgezocht en ze hebben hem daar meteen gevuld ook. De sieraden gaan wel via een juwelier maar dat is allemaal geregeld door de uitvaartwinkel. Ik heb zelfs geen idee welke juwelier daarachter zit.
Ik vond de standaard herinneringssieraden lelijk, te duur en niets voor mij. Dus ik heb een ring ( ik wilde graag een ring) laten maken bij een goudsmid in Amsterdam, daar konden we aangeven wat we mooi vonden en ze hadden goede tips en adviezen. Volgens mij staat er een foto van de ring in Sam zijn fotoalbum bij mijn foto's. Ik kan je het adres per pb sturen als je wil. Qua prijs was ik hier net zo duur uit als de standaard sieraden, maar had ik echt iets moois. Het is een witgouden ring met een diamant in een hoger zetkastje. Onder de diamant zit de as. Ernaast zit een bloemetje, een vergeet mij nietje. Ik heb ook een hangertje laten maken van de afdruk van Sam zijn voetjes, die hangt nog steeds continue om mijn nek. Voor een urntje kan ik je een adres geven van iemand die hele mooie keramieken urnen maakt. Wij hebben er eentje laten maken, geheel naar ons ontwerp. Ik zal kijken of ik een foto kan plaatsen.
Krijg het niet heel mooi op de foto doordat het nog zo donker is.. Het beestje bovenop is een kraanvogeltje, ons symbool voor Sam.
Ik ben naar de plaatselijke juwelier gegaan, zij hadden een collectie assieraden (minimaal) andere soorten vielen wel te bestellen. Via internet bestellen gaf mij ook geen fijn gevoel. Ik heb gekozen voor een ashanger, ik draag hem nu nog altijd om mijn nek en dat zal denk ik voor altijd zo blijven. Via deze site is mijn ashanger besteld, de juwelier hier had er connecties mee Witgouden infinity ashanger 1410W Dit is tevens ook mijn ashanger.
Ik heb een ketting van Sassie Design - babysieraden, kindersieraden en jongenssieraden Ze hebben daar geen ringen en het is online, maar wie weet zie je er toch iets tussen staan wat je mooi vindt
Dankjulliewel voor de tips en ideeen! Ik wist helemaal niet dat niet alle juweliers met as mogen werken. De uitvaartonderneming bij ons gaf aan dat we bij het crematorium konden kijken. Maar dat vonden wij geen mooie sieraden. Sowieso vind ik veel op internet niet mooi. Ik speur nog weer even verder en kijk ook op de hier genoemde sites. Ashangers hadden ze bij de juwelier hier wel. Maar ik draag geen kettingen, wil dus daarom graag een ring. @Madelein wat een mooi urntje!!
Ik heb een ashanger bij de plaatselijke Goudsmit laten maken, ik heb verteld wat ik zocht en toen heeft ze vrijblijvend wat ontwerpen gemaakt. De urn heb ik zoals de rouwkaart laten maken bij de kneedbare steen Ben over beide super tevreden
Weet niet of je inmiddels ben voorzien maar mijn vriendin maakt as sieraden in glas helemaal naar eigen smaak. Het kan in een ring een holle kraal of een massieve kraal. Ook kan er met een plukje haar worden gewerkt. Ze heeft een fb pagina bij intresse. Veel sterkte.
Ik heb van mijn vrouw een zilveren asarmband, heel mooi, niemand ziet het, alleen ik weet het. Via het ashuis.nl, via internet dus voor mij. Armbanden doen ze precies niet meer, maar ik was héél tevreden over hun service. Heel netjes, snel antwoord op mijn vragen, etc.