Hallo allemaal, wij gaan binnenkort met onze 9 maanden oude baby naar turkije en worden met een bus van het vliegveld naar het hotel (half uurtje) gebracht. Mogelijk dat we daar nog een keer de bus nemen om naar een stadje te gaan. We nemen geen maxi cosi mee (omdat hij daar niet meer inpast). Hielden/houden jullie de baby dan gewoon op schoot? groetjes loes1983
Wat leuk, wij gaan volgende week ook naar Turkije. Ook zonder Maxicosi. We nemen de draagdoek mee. Tijdens onze vakantie naar Portugal ging dat goed, toen was ze 11 weken. We kregen toen als tip om (als het kan) achteruit te rijden, als er wat gebeurd wordt je je stoel ingedrukt ipv naar voor gelanceerd. Alvast een fijne vakantie!
Hoi, Ik heb een vraagje. Ik ga in april op vakantie. We nemen een buggy mee. Maar magje ook in de vliegtuig een maxi cosi meenemen? Een baby moet opschoot maar onze jongen slaapt moeilijk op schoot en heel.makkelijk in maxi cosi.
Dat moet je nakijken bij de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt. Dat is maatschappij afhankelijk.
Ik weet bijna zeker dat hij nog in de maxi cosi past. Maar anders moet je hem inderdaad op schoot houden. En iemand vroeg of de maxi cosi het vliegtuig in mag. Bij ons niet want je kan niet met de maxi cosi op schoot zitten en bij het stijgen en landen moeten ze in de riem op je schoot.
Huh, niet meer in de mc passen? Mijn tweede was superlang maar tot een maand of 12 pastte hij toch wel net in de mc. Heb je de verkleiner eruit gehaald? Maar idd, anders gewoon op schoot.
Er zijn bepaalde maxicosi's / autostoelen die goedgekeurd zijn voor in de vliegtuigen. nadeel is dan wel dat je voor je kindje de volle mep voor de stoel moet betalen. Wat betreft de transfers in de bussen in Turkije vanaf t vliegveld naar je accommodatie en evt in de dolmus etc. mijn man sjouwde de buggy mee en ik had onze zoon in de draagzak. ideaal
Maxi cosi in het vliegtuig mag in principe alleen als je een apart ticket (eigen stoel) voor je kindje hebt geboekt. Heb je dat niet, dan mag (uit mijn hoofd) alleen een MC Citi in het vliegtuig omdat die in de bagagebakken past. Wij hebben dat één keer gedaan maar vond het geen aanrader en alleen maar gezeul. Draagzak/doek is veel makkelijker. En in de bus dan maar eventjes op schoot. Hier zitten kinderen in een (stads)bus oid tenslotte ook op schoot, als ze niet in de kinderwagen zitten.