Urineverlies na bevallingen, kan geen rensporten meer doen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Hansje123, 9 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik heb nu drie bevallingen gehad en de allereerste was de zwaarste en niet geheel goed verlopen. Daarna had ik urineverlies bij hardlopen, springen, niezen en hoesten. Ik ben hiervoor naar de bekkenfysio geweest.
    Daarna nog twee kinderen gekregen. Deze bevallingen waren zonder problemen. Ik blijf mij klachten houden ook na de fysio. Het helpt wel een beetje, zoals niezen en hoesten heb ik redelijk onder controle, maar ik kan echt geen rensporten of springen meer doen.
    Zijn er vrouwen die hier ook laat van hebben ? Of ,ensen met ervaringen?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik weet dat een van de moeders van de zwangerschaps yoga aan urineverlies geopereerd is, ze is er vrij open over geweest op Facebook na haar operatie en is er dolblij mee; ze kan weer rennen, niezen en springen.

3. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Helaas ervaring mee...
    Je moet mij echt niet op een trampoline zetten:)
    Ook bij niezen loop ik gevaar, ik heb wel oefeningen gehad maar krijg het niet 100% onder controle.
    Nu is mijn bekken ook dusdanig ontzet geweest dat ik niet meer kan paardrijden (en ik heb een eigen paard.....), het is heel moeilijk te accepteren dat iets wat je altijd zo graag deed niet meer kan. Mijn paard is zodanig qua bouw en bewegingen dat ik dat niet meer kan opvangen, te pijnlijk.

4. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Bedankt Voor jullie reactie. Het is toch stiekem ook wel eens fijn te horen dat je niet de enige bent. Wellicht zal ik ook eens informeren over een operatie. Wel een enge gedachten, maar als het helpt. Ik ben per slot van rekening nog maar 37

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Maak gewoon een afspraak bij de gyn, zij kan je onderzoeken en je veel vertellen over de mogelijkheden.

Bij mij was de blaas verzakt maar ook mijn baarmoeder, ik was heel erg incontinent. Ik ben hieraan geopereerd en heb nu nergens last meer van.

6. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb zelf geen ervaring, maar ken iemand die dat ook had.
    Idd ook een operatie en het gaat supergoed.
    Ze is heel blij met het resultaat! Idd eens bij de gyn vragen?

7. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Ik dacht dat ik er geen last van had, tot de kinderen een trampoline kregen en ik hem ook even ging uitproberen... :(

8. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Haha! Ik durf ook niet meer op de trampoline :D Verder geen problemen eigenlijk, maar dat gespring is iets teveel van het goede...

9. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Hier ook een trampoline, gelukkig stond ik er in m'n eentje op en stonden de kids net naar hun vader te kijken. Kon ik snel naar boven voor een schone onderbroek:cool:
    Heb na de drie bevallingen elke keer postnatale oefeningen gedaan in groepsverband. Na de derde een flinke verzakking, maar goed omhoog gekregen. Helaas is de trampoline een sprong te ver:p

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Oh ik moet ook echt zorgen dat mn blaas leeg is voor ik ga rennen of springen (zeker een trampoline). Dan is het goed te houden, dus ik hoef er voorlopig niks mee, maar irritant is het wel!

Deel Deze Pagina