wie heeft er hier een stofzuigrobot? en zo ja: welk merk en type, en hoe bevalt ie?? Ik zit eraan te denken om er eentje aan te schaffen, maar vind ze wel heel erg duur... maar nu het mannetje mobieler begint te worden vind ik het toch vervelend dat ik niet elke dag de puf en tijd kan vinden om te stofzuigen.
Is dat zn ultra anti allergisch water stoom ding? Sorry haha weet niet hoe ze heten maar vrienden hebben zn ding met water. Volgens eigen zeggen is alles dan superschoon. Helaas merk ik er weinig van als ik daar ben. Mn sokken worden nog steeds zo zwart als aarde daar.
Wij hebben er eentje gehad van Vileda volgens mij. Vond het niet echt bijzonder goed werken eerlijk gezegd! Hij miste heel veel plekken had moeite met de poten van meubels.
Nee, dat is weer wat anders. Een stofzuigrobot is een soort rond, plat stofzuigertje die de kamer doorrijdt en stofzuigt zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen. Sommige gaan zelfs terug naar hun oplader als de stroom bijna op is Je schijnt er geen omkijken meer naar te hebben
Ik heb er eentje van Nooit meer stofzuigen, werkt prima mits je geen drempels / losse snoeren hebt liggen. Of meubels hebt net net niet hoog genoeg zijn waar hij zich op vast kan rijden. Helaas is de sensor kapot op het moment dus werkt hij niet optimaal (moet ik eigenlijk nog opsturen) maar al met al was ik er wel tevreden over. Wel is/was hij voor erbij, dus nog wel met de gewone stofzuiger "normaal" stofzuigen.
Wij hebben een roomba. Een van de meest simpele, zonder timer. Als mijn huis nu altijd netjes zou zijn, zou ik er wel één met timer nemen en hem elke dag een rondje laten doen. Maar mijn huis is absoluut niet altijd netjes. Ik gebruik hem 1 à 2 keer per week en dan haal ik al het speelgoed van de grond en zet de eetkamer stoelen op de tafel. Ik ben ongeveer net zo veel tijd kwijt met het vrijmaken van de vloer als met even om het speelgoed heen swifferen Dus daarom wissel ik het af. Laatst heb ik weer even normaal gezogen en ik moet zeggen: ik zet liever even wat speelgoed omhoog dan dat ik stofzuig. De vloer wordt prima schoon (wij hebben tegels, ik wete niet wat ie doet op vloerbedekking) Ik vind het heerlijk om thuis weg te gaan als de wasmachine, vaatwasser en roomba aanstaan. Ik zet hem alleen aan als ik weg ga. Soms dweil ik daarna nog even: het stof is dan vast weg, de vloer is nog vrij dus in 1 moeite door. Ik ben er al met al wel blij mee.
Wij hebben er ook heen (een Agait) en het is erg handig voor het 'bijhouden' (kruimels en stof en zo). De zuigkracht haalt het bij lange na niet bij een gewone stofzuiger, dus wij moeten nog steeds 1 if 2 keer in de week stofzuigen. Maar voor een dagelijks rondje bijhouden is hij ideaal
Er zijn ook tegels die af blijven geven. Mijn ouders hadden leisteen en ondanks goed dweilen gaf het nog steeds zwart af...
Wij hebben ook een roomba. Ik ben er wel tevreden over. Bij ons kan hij onder de bank door en daar ligt nu toch een stuk minder stof zonder dat ik de hele bank moet verschuiven. Daar wil ik best wat losse dingen voor oprapen ik laat hem zeker 2x in de week een rondje rijden.
Hier ook een Irobot roomba. Eentje met timer en die niet van randjes afkiepert, dus hij zal de trap niet afrijden. Is geloof de meest uitgebreide versie. Ik was er eerst niet voor maar met 3 katten en zwarte stenen is het echt heerlijk, scheelt ontzettend in de katten haren. Hier loopt hij elke ochtend voordat we opstaan, mocht deze kapot gaan zou ik zo weer een nieuwe aanschaffen! We stofzuigen wel een keer per week het gehele huis want hij komt natuurlijk niet in de hoekjes waar hij niet tussen past.
Ik weet het maar hun hebben een insteek van dat dat ding dan alles schoon maakt. Zal best als je hem goed gebruikt maar naast zwarte sokken zit er ook een heel plakkaat van kruimels haren en andere troep onder. Geeft niks, niet iedereen is even netjes. ik hou er rekening mee en doe altijd in de auto naar huis weer schone sokken aan. Ik moet er altijd alleen een beetje om lachen dat dat ding 2500 euro was maar er niets is veranderd in huis daar.
Ik heb dan wel geen stofrobot (en ook geen vaatwasser) maar zou dit dus echt niet durven met bv. de wasmachine. Ken iemand die brand in huis kreeg door een droger die ze aan had laten staan toen ze even de deur uit ging...
Je moet trouwens bij de roomba na elk gebruik het bakje leeggooien en de borsteltjes schoonmaken. Denk dus niet dat je niks meer hoeft te doen. Dan moet je gewoon echt een poetshulp nemen met armen en benen. Voordeel daarvan is dat ze ook je trap,kan stofzuigen en je ramen kan lappen.
Ik heb een Neato gehad. Helaas hier de ervaring dat ze snel kapot gaan (binnen garantietermijn 2x gebeurd). Goede service: een nieuwe neato en eenmaal nieuwprijs geld terug waardoor we gewoon een goedkopere hebben gekocht. Hij doet het perfect. Hij kon alleen een bepaalde zware kattenbakkorrel niet opkrijgen..
Ik lees ook even mee. Hier 3 katten en een hondje in huis. Geen tijd om elke dag te stofzuigen. Nu ga ik er om de dag even met een trekker of swiffer doorheen. Maar als de kleine straks gaat kruipen moet ik het wel elke dag schoonhouden. Zo'n robot stofzuiger lijkt me ook ideaal. Maar die zijn inderdaad best duur. Je ziet wel eens goedkopere maar dan vraag ik me af of die niet binnen 3 maanden kapot gaan ofzo. Of gewoon niet zo goed zijn.
Wij hebben een Neato en ik ben er heel tevreden over. Mijn man iets minder, maar die verwacht volgens mij teveel. Je hebt "minder werk", maar dat is niet gelijk aan "geen werk" natuurlijk. Ik gebruik de robot vooral graag op de slaapkamers (daar is zeer weinig voorbereidend werk nodig) omdat hij zo vlot onder de bedden stofzuigt. Terwijl hij de hal en kamers boven stofzuigt, kan ik de badkamer poetsen. En hij wordt ook vaak ingezet in de leefruimte, maar daar ben je dan wel even langer zoet met voorbereiding. Vaak gaan na 't ontbijt de stoelen op de tafel, zet ik de magneetstrip tussen de open keuken alias eetkamer en de salon en dan de robot aan, zodat de ontbijtkruimels weg zijn tegen dat we weer thuiskomen. Tegen dan is hij ook weer opgeladen want hij zoekt zelf zijn laadpunt op, en herneemt daarna eventueel ook terug van waar hij gebleven was, mocht hij nog niet klaar geweest zijn. Je moet dan enkel het bakje nog leegmaken, de filter en de draaiborstel schoonmaken (2min werk), maar de borstel schoonmaken moet je bij de stofzuiger toch ook. We hebben geen huisdieren en geen allergieën, maar de robot zou er wel geschikt voor zijn.
ik heb er eentje die me 37,50 per week kost. Maar die ruimt zelf op, zet de stoelen aan de kant, dweilt en stoft ook nog af. De eerste die ik had "de marianne" had wat mankementjes, dus die heb ik ingeruild voor de "loes", maar die begon steeds naar buiten te lopen en te roken, dus nu heb ik de "mijn moeder" en die doet het buitengewoon zorgvuldig. Echt een aanrader!
Wij hebben ook een Roomba en ik doe het zelfde, wel vaker maar idd speelgoed opruimen en stoelen op tafel. Ik heb er een met timer maar dat is dus door het speelgoed wat er vaak ligt niet handig, dus zet ik hem nog steeds zelf aan. 's nachts zou fijn zijn, maar ik vind dat hij teveel lawaai maakt en ik kan er dan soms niet van slapen (vriendin heeft er een die veel stiller is van LG) Hij doet het wel echt heel goed, elke dag haalt hij heel wat stof weg. wij hebben een houten vloer met kleden en die neemt hij (soms) ook mee. Hij gaat in theorie terug naar zijn dok, maar de helft van de tijd vind ik hem ergens anders. Hier wordt trouwens ook nog 1x keer in de week 'gewoon' gezogen en gedweild.