Vergoeding IUI (?)!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by MaaikEmile, Apr 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Hoi allemaal,

ik heb een vraagje. Ik heb veel gelezen op internet over vergoedingen van IUI enzo maar snap er niet zo heel veel van. Ik ben op dit moment niet verzekerd maar dat moet zo snel mogelijk gebeuren natuurlijk. Ik was eerst verzekerd bij Azvio maar daar kan ik niks vinden over vergoedingen van vruchtbaarheidsbehandelingen. Hebben jullie misschien tips of info waar ik me het beste kan verzekeren als ik rekening houd met IUI? Alvast bedankt!

2. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

Aug 25, 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Hoi,

Ik ben zelf verzekerd bij IZZ en daar krijg ik IUI gewoon vergoed. Ik denk eerlijk gezegd dat bijna alle verzekeringen het tegenwoordig wel vergoeden. Zeker met een aanvullend pakket. Het is per ziekenhuis en situatie verschillend of je IUI doet in eigen cyclus, of dat je er hormonen bij gebruikt. Ik spuit zelf Puregon en door mijn verzekering wordt dat dus volledig vergoed. Ik heb echter wel eens gehoord dat iemand de Puregon niet vergoed krijgt. Dit is een duur medicijn, dus het is handig om het even na de vragen voor dat je een verzekering afsluit.
    Je kunt de voorwaarden van een verzekering eigenlijk altijd wel vinden in de polisvoorwaarden. Als je er niet aan uit komt kun je natuurlijk altijd even bellen met een verzekering.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    In ieder geval veel succes in de MMM!

3. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Hoi, hardstikke bedankt voor je duidelijke antwoord! Hier heb ik tenminste wat aan, heb wat afgezocht op het internet hahaha.

Jij ook heel veel succes!

Share This Page