urine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door esther1984, 31 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik heb een vraag, ik heb al een weekje last van urine verlies, eerst was ik bang dat het vruchtwater was, maar als het opdroogt is het geel (beetje vies praatje)
    maar is dat niet wat vroeg? vanmorgen werd ik wakker, en mijn onderbroek was weer helemaal nat, en het rook naar urine, ik weet dat het vies is, maar weet dat normaal is tijdens de zwangerschap, omdat de kleine tegen mijn blaas duwt.

maar wat kan ik hieraan doen?? inleg kruisje is ook weer niet goed om te dragen, tenminste dat heb ik gelezen, en gehoord van mijn vk.

iemand tips?

2. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    oei, ik weet ook niet wathet kan zijn, maar ik weet datik ook de hele tijd het gevoel heb dat ik moet plassen! de kleine duwt idd op mijn blaas, en dan komt er telkens maar een beetje plas uit :)
    Maar da inlegkruisje mag niet?? hmz ik heb het altijd aan, of in hoe zeg je het ook :) wil ik wel eens weten waarom dat niet goed is!
    succes!

3. Mecha

Mecha Niet meer actief

ja dat kan urine zijn .. door de druk zo ie zo zijn veel vrouwen tijdens de bevalling incontinent van urine.. toch raad ik je aan een maandverbandje te dragen en het op te vangen ,, de verloskundige het te laten zien om uit te sluiten of het geen vruchtwater is want als dat wel zo is dan moet je dnek ik plat op je rug om het nog ff allemaal binnen te houden je bent nog ff te vroeg om te gaan bevallen, als hij breekt moet je bevallen dat wil je niet met 32 weken
    succes

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    heb er ook last van gehad tijdens mn zwangerschap.. is vrij normaal maar begrijp dat het best veel is.. toch even overleggen met je VK denk ik..
    En inlegkruisjes vergroten de kans op infecties down-under... heb ze ook gewoon gedragen tijdens de zwangerschap.. dan gewoon goed opletten voor rare geurtjes

5. Pinkie

Pinkie Actief lid

28 mei 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Als het geel is, is het urine, geen vruchtwater. Vruchtwater droogt kleurloos of lichtroze op. Is normaal hoor, het kindje duwt op je blaas, je kan proberen dagelijks of zelfs meerdere keren per dag bekkenbodemspieroefeningen te doen om het urineverlies te beperken, dat helpt wel. Ik draag al heel m'n zwangerschap inlegkruisjes vanwege veel witverlies en nog geen last van gehad. Ik denk als je je regelmatig ververst en goed in de gaten houdt dat je afscheiding niet van kleur of geur veranderd dat het net zo'n kwaad kan.

6. Mecha

Mecha Niet meer actief

heb van 3 meiden in januari mama's al gelezen dat het bij hun gelig was dus ....dat roze hoeft niet

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik draag hier wel inlegkruisjes ivm veel afscheiding. Normaal heb ik 2x per jaar ofzo een schimmelinfectie maar nu nog nergens last van. Gewoon regelmatig verwisselen en 's avonds en 's nachts doe ik zonder.
    Als het gewoon urineverlies is, zou ik dagelijks wat bekkenbodemspieroefeningen doen.

8. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    bedankt voor de reacties, had dit een 2 weken geleden ook al een keer, ben toen al naar de vk geweest, omdat ik toen ook bang was dat het vruchtwater was, en dat was dus niet, want het was geel opgedroogt, en ze had ook gekeken en zag dat ik erg veel last heb van uitvloeiing, en dat van vanmorgen was duidelijk urine, want en rook ook naar urine, maar inleg kruisjes mag dus wel, moet wel zeggen, heb het overdag niet, alleen als ik s'nachts wakker wordt en heel erg moet plassen, dus denk dat er dan te veel druk op staat.

dus dan zou ik s'nacht een inleg kruisje in kunnen doen, welke inleg kruisjes dragen jullie??

9. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    ik denk ook dat als je je inlegkruisje goed regelmatig vervangt dat dat geen kwaat kan (je verschoont je onderbroek toch ook ni tig x per dag?) ik doe meestal zelf 'sochtens een of twee keer een inlegkruisje in en daarna niets meer. Ik heb ze van libresse geloof ik...
    Misschien zijn slips met een badstoffen stukje bij het kruis een middenweg? (heb er een aantal van, d8 van de hema weet het niet zeker meer)
    Goed uiteinde! groetjes Maaike

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    #10 Lucia, 31 dec 2009
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
    Ik zou voor inlegkruisjes met een katoenen bovenlaagje gaan...ik weet een merk maar dat ben ik nu effe kwijt. *bloos*

Het zijn witte pakken met een rode bloem erop!

Edit; het is Kotex!:)

Alldays en consorten hebben volgens mij een synthetisch bovenlaagje, waardoor je dus meer kans hebt op irritaties...

11. Pinkie

Pinkie Actief lid

28 mei 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Ik gebruik gewoon inlegkruisjes van de Aldi, maar misschien ben je beter met Tena (als jullie die ook kennen in Nederland tenminste), das eerder voor urineverlies ipv witverlies.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vind die van Aldi 't fijnst.

Deel Deze Pagina