Waarom pas met zes mnd bijvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door bunchy, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Wie kan het in paar zinnen samenvatten? Onze meid is vijf mnd en lijkt te smachten..

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    ik denk dat dat meer een richtlijn is. als jou beeb eraan toe lijkt te zijn zou ik het gewoon proberen!

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Waar het om gaat,is dat de babydarmpjes tijd nodig hebben om te rijpen,en klaar te zijn om vast voedsel te verteren.Dit proces duurt zo'n 6 maanden.Het is dus puur lichamelijk. Iets eerder beginnen is heus geen probleem,maar het WHO-advies is nog steeds 6 maanden

4. sheep82

sheep82 Actief lid

12 jun 2012
    152
    0
    0
    Ook vanwege een glutenallergie (coeliakie), maar ze weten nog steeds niet of je daar misschien toch al voor de 6 maanden met beetjes mee moet beginnen....

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Twee redenen:
    Jouw borsten
    Je kinds gestel

Met zes maanden is je productie stabieler waardoor je bij introductie van vast voedsel minder kans hebt op een dip.
    Je kind is met zes maanden zowel motorisch als fysiek beter toegerust om met vast voedsel om te gaan.

6. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als je 6 maanden exclusief borstvoeding geeft zou je kind mogelijk minder kans op allergieën hebben. Als je kunstvoeding geeft gaat die vlieger niet op. BIj ons op het cb wordt bij kunstvoeding aangeraden om met 4 maanden te beginnen met bijvoeden. Zelf vind ik dat heel erg vroeg; bij het kind van mijn schoonzus was het elke keer een worsteling, dat kind was gewoon niet toe aan eten van een lepel. Maar je hebt waarschijnlijk ook kinderen die er met 4 maanden wél aan toe zijn, en dan lijkt het me geen kwaad kunnen.

Deel Deze Pagina