Welke product voor krullen (fijn pluisend haar)?

Discussie in 'De lounge' gestart door ImAmommy, 26 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Hoi meiden,

Normaal gesproken styl ik mijn haren alrijd, omdat ik mijn krullen niet kan handlen ;) maar aangezien ik zovaak sport en douche, neemt dat veel tijd in beslag en wil ik leren leven met mijn krullen. Maar hoe houd ik ze mooi? Welke product kan ik het beste aanschaffen/gebruiken?

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Geen conditioner/cremespoeling gebruiken dat maakt je krullen zwaar.

Ik douche s avonds en ik gooi er mousse in speciaal voor krullen. Ik vind die van de etos het fijnst. En s morgens wat water en gel erin. Je hebt ook gum voor je haar maar ik vind dat minder fijn spul om in te brengen.

En af en toe een haarmaskertje er in.

Verder bij de kapper je haar nooit laten uitdunnen!!! Bij mij wordt het rond geknipt en in laagjes. Ik heb een vaste kapper, die nog steeds bij mijn oude woonadres zit, uurtje reizen maar er voor over. Ga toch maar 2 keer per jaar. Ik vind dat niet iedere kapper krullend haar goed knipt. Ik heb al 2 keer een drama gehad door uitdunnen, of midden in een slag knippen etc.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Geen conditioner.
    Ik was mn haar 2x per week. Daarna spuit ik er curl activator in van de kapper. Fohnen met de diffuser. Als het bijna droog is krullengel van kruidvat erin en droog fohnen. De overige dagen maak ik het licht nat en fohn ik het wat op

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik gebruik de producten van John Frieda (frizz ease en dan die voor krullen). Dat werkt erg fijn. Zorgt echt voor minder pluis. En verder je haar alleen nat kammen of borstelen, nooit als het droog is. Beste werkt het om het nat in model te doen en dan op te laten drogen en als het droog is je handen er door halen.
    Ik moet overigens juist wel conditioner gebruiken anders krijg ik echt pluis. Ik heb wel heel veel en dik haar :)

5. Adelaide

Adelaide Actief lid

21 feb 2017
    111
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ik gebruik wel conditioner en dan kneed ik het in mijn haar, ook tijdens het uitspoelen. Zodat je krullen niet uit zakken.
    Daarna meteen handdoek op mijn hoofd en dan op mijn kop cremevoeding van de kruidvat erin. Soms föhn ik het maar meestal laat ik het opdrogen.
    Als mijn haar erg droog en pluizig is nog wat olie erin.

6. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Oh en niet je haren kammen! :D

Edit: Ik doe altijd mijn haar droogkneden. Even met je hoofd naar voren en je haar laten hangen, dan naar boven kneden en mousse erin. Dat werkt wel perfect.

7. Ballon

Ballon Niet meer actief

8. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Heeeeeerlijk spul!

9. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Bedankt voor de tips meiden!

Droogt mousse je haar niet uit? Heb er toevallig nog eentje liggen.

Ik gebruik sowieso geen conditioner, maar een masker. Wordt mijn haar lekker zacht van :)

Heb mn haren laatst toevallig ook in laagjes laten knippen voor het geval ik ze ooit zou gaan krullen :p

Een fohn met diffuser heb ik ook! Morgen na het douchen eens uitproberen. Ben benieuwd ;)

Kammen/borstelen doe ik ook erg weinig. Komt dus goed uit :D

10. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Bedoel je bio silk?

11. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    daar ben ik het niet mee eens! als je je haar kamt als het nat is trek je alle rek er uit. ik kam het juist droog voor ik ga douchen, en dan tijdens en na het douchen niet meer

12. Ballon

Ballon Niet meer actief

Die ja!

13. Sam01

Sam01 Actief lid

4 dec 2015
    423
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ik doe niet kammen, alleen eventueel voor het wassen. Na het wassen een klein beetje (1 pompje) John Frieda Frizz Ease Foam Air Dry Waves erin en aan de lucht laten drogen (zelfs met diffuser op lage stand fohnen wordt ik net een ontplofte poedel ;))

Ook doe ik nog vaker voor het wassen een haarmasker maken van olijfolie of kokosolie.

14. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Dit ga ik eens proberen. Tot nu toe nog niet erg tevreden met wat ik allemaal uitgeprobeerd heb... ;)

Mousse vind ik niks. Hou niet van droog/hard haar.. Nu heb ik een verzorgende creme van loreal en de krulcreme van trekpleister in gedaan en aan de lucht laten drogen. opzich pluist de boel niet, maar ben nog niet helemaal tevreden wat betreft de krullen, dus de boel in een knot gedaan. Ben nog erg aan het zoeken wat nou echt werkt voor mijn krullen. Lastig haar heb ik ook! *zucht*

15. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik gebruik dark and lovely oil moisturizer. In de ochtend mijn haar iets nat maken, spul erin kneden. Verder niks meer aan doen. Vooral niet kammen of borstelen.

16. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Waar haal je dat?

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Bouncecurl, voor elke type krul zijn er eigen producten.
    Wat voor de ene krul werkt, werkt voor een ander niet.
    Anders eens kijken of je in je omgeving een speciale krullen kapper hebt en daar je laten adviseren.

18. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Mijn zoon heeft krullen.

Hij is 5 jaar en ik heb zijn haar nog nooit gekamd of geborsteld.
    Voor echte mooie krullen juist op handdoekdroog haar een beetje conditioner of cremespoeling erin en niet uitspoelen. (Tip van mijn kapster. Zij werkt veel met mensen die krullen/kroeshaar hebben) Krullend haar neemt heel veel vocht op, en ziet er daarom snel droog en pluizig uit.

Succes ermee!

19. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik gebruik ook conditioner. Maar ik heb echt een stevige bos haar en anders kan ik de helft weg knippen. Ik gebruik de conditioner voor de onderste helft van mijn haar.

Ik ben sinds een jaar gestart met minder vaak wassen (ik had bijna popcorn haar). Gemiddeld 1 keer per week. Als het kan in de winter nog iets langer ertussen maar in de zomer ontkom ik er niet aan om het 2 keer per week te doen. De vetbalans is na een tijd redelijk hersteld. Ik mag het sowieso nooit verven want dan krijg ik weer een takkenbos.

Als ik mijn haar los laat doe ik er na het douchen crullencreme van Andrelon in (buitenlaag en onderrand). Dat is ook prettig bij het borstelen zodra ik het weer was. Als ik mijn krullen mooi wil houden mag ik het alleen onder de douche borstelen. Elke dag een beetje antiklit olie van Gliss erin en met de handen kammen.

20. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Echt zo'n gewone conditioner wat voor onder de douche bedoeld is of zo'n leave in conditioner?

Ik zat toevallig ook aan zo'n leave in te denken...

Deel Deze Pagina