Mooi weer, langer licht, tot hoe laat buiten spelen? (kinderen tot 10 jaar)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door SushiLover123, 22 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Wij zijn meestal pas tegen 18:30/18:45 klaar met eten en dan spelen ze nog in de tuin of kijken nog wat op iPad.
    Tegen 19:30 gaan ze naar bed (bijna 6 en 8 jaar)
    Ze zijn 's ochtends ook tegen 6:30 uur weer wakker en hebben echt hun slaap nodig.

2. lolu

lolu Actief lid

3 apr 2017
    187
    75
    28
    hier gaan ze nu nog gewoon rond 19 uur naar bed alleen vrijdag en zaterdag mag de oudste wel opblijven tot 20 uur 20.30 straks in de vakantie ben ik niet zo moeilijk merk ik dat ze moe zijn gaan ze een keer rond 19 uur en anders gewoon wat later op vakantie straks ook. ze zijn hier 3 en 7

3. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Kids zijn 2,7,9 . Ze liggen er nu met de hitte niet voor 23 uur in . (Spanje) spelen ook Tot 2230 buiten onder toezixht

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zolang het gewoon een schoolweek is komen ze om 5 uur eerst naar binnen om te eten, als ze een beetje dooreten dan mag de oudste van 10 nog tot 19:00u even voor de deur spelen en de jongste van 6 speelt meestal nog even in de tuin of in het geval van afgelopen week speelt hij nog in het zwembad.

tussen 19.00u en 19.30u ligt de jongste op bed ( die is nogal snel moe ;) ) en de oudste ligt meestal om 20.00u. op bed. Nu heeft hij deze week de avond fiets4daagse en is dan rond 19:30/20:00u pas thuis, hij mag dan wel wat later dan normaal naar bed. Maar ik moet er bij zeggen dat ik van hem weet dat hij gewoon weer op tijd wakker zal zijn en hij gewoon zonder te zeuren zijn bed in duikt. Maar over het algemeen dus gewoon vaste tijden.

In het weekend of in vakantie periodes hebben wij geen vaste tijd mits wij de volgende vroeg op moeten voor bijvoorbeeld een dagje weg. Dan spreken we ook tijden af.

5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Met deze hele hete dagen mag mijn zoon van 9 op schooldagen tot 8 uur buiten spelen met een uitschieter naar half 9 1x deze week. Daarna is het meteen snel douchen, tanden poetsen en naar bed (dat duurt dan hooguit 15 minuten).
    Normaal wil ik hem om 8 uur gedouched en wel in bed hebben maar met die warmte kan hij toch niet meteen lekker inslapen dus voor die paar dagen per jaar maak ik een uitzondering.

6. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Dochter van 7 mag na het avondeten niet meer de straat op,....
    Zoon van 4 mag niet alleen buiten spelen.
    's Avonds wordt er nog wel tot 19.30 uur - 20.00 uur in de tuin gespeeld/gezwommen wanneer het mooi weer is.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier net zo met heel warme dagen. En ik woon niet eens in Spanje :rolleyes:. als het 35 graden is buiten, slapen ze bij mij echt niet om 20 uur, dan is het niet te harden. Ik ga met zulke dagen zelf ook pas na 1 uur naar bed of zo.

Met normale temperaturen liggen ze hier tussen 20-20.30 uur in bed doordeweeks. Mijn kinderen zijn 5 en 7.

8. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Zoon van 8 mag tot half 8 op schooldagen. De discussie hierover was heel eenvoudig. Het vriendje met wie hij dan speelt mag ook tot half 8, dus die gaan gelijk op.

Bedtijd is 8 uur. Maar slapen doet hij vaak pas ver na 10. Hij is altijd een slechte slaper geweest. En smorgens is hij toch rond 7 uur altijd alweer wakker.

In het weekend zijn we soepeler. En met voetbalkamp heeft hij de nachtpartijtjes tot 4 uur meegedaan. En uiteindelijk tot 5 uur bij het kampvuur gezeten. Enkele uren later om 9 uur zijn slaapzak uit geschud, en hop naar de ochtendspelletjes. Na de lunch om half 1 opgehaald voor een verjaardagspartijtje, waar hij 7 uur die avond van werd thuisgebracht. Toen was ie "best wel een beetje moe" :roflmao:
    Gelukkig was dit wel echt een grote uitzondering.

Deel Deze Pagina