dagindeling bij een tweede

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missX, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Min zoontje is nu 5 weken en ik heb al een dochertje van 3 rondelopen. Sowieso is het nu een stuk drukker in huis dan toen zij als kleine baby er was, maar ik vroeg me af hoe anderen omgaan met een tweede baby en hoe jullie dagindeling er een beetje uitziet. Leg je de baby al op vaste tijden op bed of laat je m ook gewoon beneden in de box/kinderwagen waar het uiteraard een stuk drukker is (bij mij in ieder geval) met het gevolg dat ie tussendoor wel vaker wakker wordt door een nieuwsgierig broertje/zusje?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nog heel even (zit op met flinke voorweeën ...????) en dan is onze tweede er. Wij hanteren een redelijke strakke routine (niet gelijk maar na een week of 2-3). Dat betekent dus dat de baby inderdaad op vaste tijden naar bed gaat etc etc.
    Het is maar waar je je als ouders prettig bij voelt.

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik wisselde het in het begin een beetje af. Het ene slaapje beneden en het volgende slaapje in haar eigen bedje/kamertje.

Nu de jongste 8 maanden is, slaapt ze al haar slaapjes in haar bedje

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik probeerde in de gaten te houden wanneer de baby moe was en dan legde ik hem in onze kamer in zijn wieg. Toen het wat warmer werd, sliep hij ook regelmatig in de kinderwagen buiten in de tuin. Maar beneden in de kamer hebben we weinig gedaan, hij sliep toch al zo slecht en weinig, en daar was het gewoon te onrustig voor hem.

5. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    hier ook een kleintje van 5 mnd en een zoontje van 3. Ik leg hem inderdaad ook steeds in zn eigen bedje. Niet zozeer op vaste tijden, want hij krijgt borstvoeding en dan wisselt de tijd nog wel eens.....maar als ie moe wordt gaat ie lekker naar bed.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa slaapt in principe in de kinderwagen beneden, maar het komt erop neer dat ze eigenlijk alleen bij mij slaapt, want in de kinderwagen wordt ze meestal meteen wakker (en dat is dan niet door Eva). 's Nachts slaapt ze in de wieg.

7. amarantha

amarantha Lid

23 dec 2007
    69
    0
    0
    electromonteur
    Alkmaar
    Wij hier zijn nog een beetje zoekende.
    De eerste weken heb ik tim gewoon beneden laten slapen en alleen als noa naar bed ging om 12 uur gingen tim en ikzelf erachteraan.
    Nu leg ik tim om 9 uur een uurtje,om 12 uur als noa ook gaat 2 uurtjes(heb ikzelf ook even rust haha) en om een uur of 3 leg ik tim even boven zijn eigen bed.
    Tis even rot en je zit veel aan huis maar ik heb het bj noa ook zo gedaan en we hebben er veel baat bij gehad.
    K leg tim wel weg,of ie nou slaapt of niet dat maakt niet uit.
    Soms ligt hij die tijd alleen maar te mopperen.
    Kan ie ook even alleen zn ei kwijt.

Deel Deze Pagina