Help... straks naar de tandarts!

Discussion in 'De lounge' started by Minyaweth, Nov 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Pfff... ik heb de stoute schoenen aangetrokken vorige week, en na jaren niet naar de tandarts te zijn geweest door angst, ga ik straks om 11 uur zo flink aan de beurt zijn... :)
    Ik heb een afspraak bij de tandarts!

Gelukkig valt de schade mee: 5 a 6 kleine gaatjes, klein beetje tandsteen en 1 vulling kwijt. De kies waar de vulling uit is, gaat hij straks helemaal schoonmaken dmv een wortelkanaalbehandeling en opnieuw vullen, en ik ben er helemaal niet gerust op :(
    Ik weet dat ik moet gaan, voor mezelf maar ook voor mijn kindjes. Je wilt immers het goede voorbeeld geven, maar oei wat knijp ik 'um!

Wie praat mij moed in? Ik ga mezelf nu maar even afleiden door het huishouden te doen en nog even met Vigo te spelen... *bibber bibber*

2. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    1,106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Ik kan maar 1 ding zeggen: Keiveel respect voor jou!
    Ik ben ook een held op sokken wat betreft de tandarts. Ben ook al een paar jaar niet meer geweest!

3. Mams255

Mams255 Actief lid

Apr 10, 2010
    291
    0
    0
    Overijssel
    Hoi,Minyaweth

Ik vind het heel erg dapper van je dat je nu wel naar de tandarts gaat.
    Ik zelf ben ook erg bang geweest voor de tandarts,dus weet hoe je je voeld.
    Maar kop op je kunt het de eertste stap heb je al gezet door de agfspraak te maken en deze tweede stap zet je ook zeker door;)
    Veel suc6 en hoop dat je na deze bezoek aan de tandarts niet meer zo bang bent.

Liefs

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik hoop ook dat het met mijn angst beter zal gaan vanaf nu... Ik heb me aangemeld bij een nieuwe tandarts op aanraden van een vriendin. Zij werken ook met angstpatienten. Vorige week bij de intake voelde ik me al erg gerustgesteld, maar de zenuwen en de angst beginnen nu toch wel weer flink te komen...

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    hoe laat moet je? ik moet om 10:30 een verstandkies laten trekken en meteen ff een gaatje vullen, kunnen we aan elkaar denken :D

je zal zien het valt gerust mee.
    manlief was 7 jaar niet geweest, met als resultaat dat er 9 kiezen getrokken moesten worden en wat tanden gerepareerd (ik had m heengestuurd omdat t stonk) maar hij is nu blij dat ie heengegaan is en nu zelfs weer pinda's kan eten.

succes en koop erna wat leuks voor jezelf dat heb je verdient.

6. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een goede tandarts die je vertrouwd is inderdaad het halve werk!!

Ik heb jarenlang angst gehad voor de tandarts.. De eerste tandarts van mijn kindertijd was namelijk een sadistische kinderbeul... Voor mijn pubertijd zijn we overgestapt naar een andere tandarts...
    Het heeft een tijd geduurd maar ondertussen is er zo'n vertrouwen dat ik zingend naar de tandarts ga!! :D:D:D
    Enige probleem wat ik nu nog heb is als ik een gaatje heb... ik hou namelijk niet van naalden en daar komt de verdoving nu eenmaal uit.

7. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat ik dus eigenlijk bedoelde te zeggen... goed dat je bent gegaan... en uit ervaring... het komt dan uiteindelijk wel goed... als je braaf blijft gaan

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    @cilla24: om 11.00 uur ben ik aan de beurt...

Het zal ook vast allemaal wel 'meevallen', maar toch...
    Mijn vorige tandarts heeft me gewoon trauma's bezorgt, terwijl dat helemaal nooit nodig was geweest. Echt een horror tandarts is het... Die kies die mijn nieuwe tandarts voor mij wil schoonmaken en opnieuw wil vullen, wou mijn vorige tandarts zonder pardon trekken want dat is beleid in hun praktijk. Hij heeft me al eens eerder onnodig een kies getrokken en ik vind het zooooo jammer. Hij nam mijn angst nooit serieus en geloofde me zelfs niet als ik zei dat de verdoving niet voldoende werkte.

9. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Veel succes Minya!

Moet eigenlijk ook, schijt 7 kleuren...

Vind je stoer! :)

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Heel veel succes!

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Nou, ik ben weer terug.
    Het is me echt 100% meegevallen :) Dat ik me hier zo druk om heb gemaakt zeg! Op naar de volgende afspraak :D

12. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind de verdovings spuiten het ergste eigenlijk.. daarna voel je helemaal niets meer... heb 2x een wortelkanaalbehandeling gehad en daarvoor dus ook een horrortandarts gehad die alles wat gevuld was veel te dicht op mn zenuwen had gezet waardoor ik dus bloedingen binnenin mn tandworstel kreeg met als gevolg dat ik altijd een zeurderige pijn had in een paar kiezen.. toen ik verhuisde hiernaar toe zag mijn huidige tandarts dat direct en heeft in overleg met mij besloten al die kiezen open te halen, wortelkanaal behandeling uit te voeren en ze te ontsmetten en opnieuw te vullen... heb er sinds jaren dus geen last meer van! gelukkig heb ik nooit gaatjes en kan ik elke keer weer met een gerust hart naar huis na een controle :p

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Nou idd... ik vond de verdoving ook het meest vervelend en zelfs dat heb ik nauwelijks gevoeld. Ben nu al superblij met mijn nieuwe tandarts :D

14. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het is meegevallen... geweldig dat je nu al uitkijkt naar de volgende afspraak!!

Wat een verschil he? de ene en de andere tandarts:D

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Nou echt... een wereld van verschil!
    Deze tandarts neemt alle tijd en vooral neemt hij mij serieus.
    Ik hou van mijn nieuwe tandarts :D

16. wendie70

wendie70 Lid

Aug 9, 2010
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ook een dikke schijterd wat tandartsen betreft ben maandag voor het eerst sinds jaren weer geweest en moet 3 kiezen trekken ik krijg daar een sedatiepil voor dat is een kalmeringsmiddel zodat ik rustig ben wat heb ik achteraf spijt dat ik zolang niet geweest ben zeg

17. Milaa

Milaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,310
    0
    0
    Als je elk half jaar naar de tandarts gaat, dan is het veel minder erg om te gaan! Vind ik zelf..
    Want; Zo zijn ze wel eerder bij evt. gaatjes ed.. En zo heb je ws veel minder pijn als je wel een flink gat zou hebben.. Ik ga echt trouw elk half jaar, want ik wil m'n tanden zo lang mogelijk houden :D

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Goed he XD

Wij hadden vandaag een extreem angsitige patient, echt absurt. Trillen, beven, echt abnormaal. Nou, gerust gesteld, muziekje aan, beetje praten, zn hand vastgehouden :') alles gezegd wat we gingen doen , ging erg goed!Kregen toen nog een compliment dat we zo goed team waren en hem zo goed hadden geholpen etc :D Is zo geweldig, blije patienten.

Ik heb gelukkig nog nooit iets gehad, ook geen gaatjes ofzo, en de tandarts heb ik nog nooit problemen mee gehad, ik was al 5 jaar niet gegaan maar nog steeds niets aan de hand :)

19. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    Hier sinds maart weer voor het eerst gegaan! Was ook zo bang .. maar hier ook meegevallen en een leuke tandarts!

Fijn dat je angst iets is afgenomen!!

20. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

Nov 22, 2010
    549
    0
    0
    moeder
    pfff de tandarts....

Ben ook al bijna 2 jaar niet geweest, en weet dat ik een aantal gaatjes heb.
    Ook is er een stukje van m'n verstandskies afgebroken.
    Dat ding moet eruit, want heb er soms wel eens last van (voornamelijk m'n tandvlees, omdat er een scherp stukje aanzit).........maar ik durf niet.
    En mijn tandarts is echt een aardige vrouw, maar het lukt me gwn niet om die telefoon te pakken voor een afspraak.
    Ben als de doods dat ik daar flauwval :(

Respect voor jou Minyaweth!

Share This Page