Reis thailand

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door shoshana, 12 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shoshana

shoshana Niet meer actief

We gaan op reis naar Thailand in oktober. Met we bedoel ik mijn vriend en ons zoontje van dan 11 maanden. Het is voor mij de derde keer dat ik naar thailand ga maar voor het eerst met een baby :D. Mijn grootste vraag WAT MOET IK ALLEMAAL MEE?? Of beter wat juist niet. Zijn er mensen die ervaring hebben met een verre reis maken met jonge kinderen?

2. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja hier ervaring in de tropen.
    Ik zou naar Thailand zeker m'n deryantent meenemen!

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik vind het zelf fijn om nu met kind een soort ehbo doosje mee te hebben met ors, zetpillen, aspiven, neusspray etc. En je zou wat potjes olvarit oid mee kunnen nemen in de koffer.

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    We zijn 2 keer in Thailand geweest met een baby van 10/11 maanden.
    Superleuk dat jullie ook gaan!

Deryantentje hadden we mee, maar niet gebruikt.
    Overal waren bedjes. We hadden wel zelf hoeslakentjes en een slaapzakje mee, want je krijgt veelal dekbedjes.

Melkpoeder hadden we zelf mee.
    Luiers zijn voldoende verkrijgbaar. Potjes niet echt (alleen bij de grote supermarkten) dus daar hadden we zelf ook van mee.

(Geschikte) kinderstoelen hebben ze ook niet overal. Dan is een buggy of sack n seat heel handig.

Verder wat standaard dingen, zonnebrand, muggenspul, draagzak, zwemluiers etc.

Kleren zou ik niet teveel meenemen. Vaak hadden ze alleen een rompertje met evt een broekje aan, en daar kun je het makkelijk laten wassen.

Mocht je nog meer willen weten, hoor ik het wel!
    Veel plezier alvast!

5. shoshana

Ja potjes geef ik nooit eigenlijk weet niet of hij dat lust. En die potjes moeten ook warm gemaakt worden neem ik aan? Ehbo set is wel handig neem ik ook voor mijzelf mee. Maar is een buggy handig of juist niet? Wil niet drie weken met is sjouwen wat we maar twee keer gebruiken.

6. shoshana

Ja zo een deryan tent wel naar gekeken.
    @ miss m: hebben jullie de buggy veel gebruikt en welk merk hadden jullie mee? En mee eten met de pot daar is dat niet te doen? Ik geef bv, scheelt poedermelk meenemen. Hoe was het in vliegtuig?

7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Buggy wel regelmatig gebruikt. Het loopt niet altijd lekker, dus op sommige plaatsen wat minder dan op andere. Maar ik vond het ook vrij warm om continue te dragen, dan was de afwisseling wel fijn.
    Maar je zou ook goed zonder kunnen.
    Wij hadden een maclaren mee, maar je zou ook een goedkope van marktplaats kunnen halen en evt daar laten als het niet bevalt :)

Met de pot meeeten kan prima! Ze hebben genoeg groenten, nasi, bananenpannekoeken en evt spaghetti.
    Wat we ook wel eens deden was gewoon witte rijst bestellen, met een half potje erdoorheen om het iets smeuiger te maken. (Hoef je dan niet op te warmen)

Bv, is helemaal handig!

Vliegtuig ging prima! Probeer een wiegje te reserveren. Ook al mogen ze daar niet meer in, je hebt dan wat meer ruimte om te spelen.
    Draagzak/doek, wat speeltjes, boekje en genoeg eten was voldoende!

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Waar in Thailand zitten jullie en in wat voor accomodatie?

9. shoshana

We hebben tot nu toe alleen nog maar een ticket. We weten wel al welk hotel we willen bij aankomst. In bangkok eerst een paar dagen, even tot rust komen van de reis. Kijken hoe mijn zoontje op de reis en warmte reageert. En vanaf daar willen we richting krabi reizen.

Plek reserveren met een wieg is een goed idee. We gaan met KLM. Ik wilde zoiezo nog even bellen met de maatschappij. Bedankt voor de tips

10. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Wij zijn twee keer in Thailand geweest met ons zoontje. Eerste keer was hij 3,5 maand oud en tweede keer werd hij in Thailand 1 jaar oud.

Is echt een prima land om met jonge kinderen te bezoeken, mensen zijn allemaal zo vriendelijk en vinden baby's maar wat leuk :).

Wij hadden wel een buggy mee, een Koelstra omdat die een vrij grote kap heeft en helemaal plat kan wat vooral de eerste keer handig was aangezien hij toen nog niet kon zitten. Een draagzak kan natuurlijk ook, net wat je prettig vindt maar ik vond het daar veel te warm voor en ook wel zwaar met 11/12 maanden oud.

Verder hadden wij bij ons een deryan tentje (uiteindelijk wel maar 2x hoeven gebruiken, de rest hadden we gewoon baby bedjes) en gewoon wat kleertjes, grote hydrofiel (ook om bedje beetje mee te bedekken mochten ze net in een airco stroom liggen), muziekje voor het slapen gaan, slaapzakje etc. Niet teveel kleertjes meenemen hoor, wij hadden ook vooral een rompertje aan ivm de hitte. Een zonnehoedje/bril is misschien nog een idee ivm het felle licht.

Eten ging bij ons ook prima, je kunt altijd wel wat bestellen wat ze lusten zoals rijs/groenten, spaghetti etc. Als ontbijt/lunch is er gewoon brood met jam bijvoorbeeld en boter hebben ze ook gewoon. Qua drinken deden wij gewoon water in z'n fles en kochten soms een pakje appelsap bij 7-eleven waar we het water een beetje mee aanmengde. Dat vond hij lekker en is belangrijk dat ze goed drinken natuurlijk.

In het vliegtuig inderdaad een bassinet reserveren! Ons zoontje heeft er met zijn elf maanden toch nog wat in kunnen slapen. Was een beetje proppen maar kon wel lekker languit en even slapen:D.

Veel plezier alvast!

11. shoshana

Goeie tips vooral eigen lakentjes meenemen. Daar had ik nog niet aangedacht. We zijn niet gewend om op elke slaapplek airco te hebben. Hadden jullie dan voornamelijk hotels?, of ook wel meer backpackers hutjes?

En dan nog een vraag over de inenting. Hier op het consultatiebureau zeiden ze dat hij dan de bmr prik moet. Maar als we dat met 11 maanden doen, moet hij hem alsnog als hij een jaar geweest is. Dus twee keer de bmr. Dat heb ik liever niet.

12. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Wij hadden voornamelijk hotels ja maar hebben wel gekeken naar een beetje kleinschalige accommodaties. Maar vind het wel fijn om met een kleine kindje tenminste Elektra en bijvoorbeeld een waterkoker en goed licht op m'n kamer te hebben. Iets meer luxe dan voorheen toen we nog met z'n tween waren hebben wij wel voor gekozen.

Over de BMR, wij hebben die wel al laten zetten met 11 maanden en het klopt inderdaad dat je hem dan na het eerste jaar moet herhalen. Het is natuurlijk je eigen keuze of je die al wil vervroegen, maar ik het vond het een fijner idee dat hij hier al wel tegen gevaccineerd was voordat we naar Azie gingen.

13. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Wat ik nog vergat, airco op de kamer zou ik wel echt aanraden hoor! Wij hadden de temp alsnog op bijvoorbeeld 25 graden gezet zodat het niet een al te groot verschil was als we weer naar buiten gingen, maar zonder airco wordt het wel snel echt onzettend warm/benauwd op je kamer. Daarbij slaapt je kindje nog meerdere keren per dag denk ik dus is belangrijk dat ze lekker kunnen slapen.

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik zou zeker een deryan of nomad tentje meenemen. Een ergonomische draagzak (evt ademend mrt mesh, zoals de Ergobaby Ventus) vind ik ook een must op reis.

De bmr vervroegen vind ik ook een heel goede tip, hebben wij ook gedaan voor de 1e verre vakantie. En inderdaad met 13 mnd herhaald.

Op kidstravelservice.nl staan veel tips over vliegen met een baby en ergonomische draagzakken voor vakanties, en op gezinopreis.nl staan heel veel tips over Thailand met kleine kinderen (echt een aanrader!). Het forum van verrereizenmetkinderen.nl staat ook veel ervaring van andere ouders en tips over accommodaties.

15. shoshana

Bedankt voor de tips allemaal. En ik had op internet al proberen te zoeken naar een forum over verre reizen met kinderen. Kon niet het goede vinden, dank je voor de info :). Over de BMR ga ik dan nog even over nadenken.

16. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik neem overigens ook altijd m'n eigen naalden mee als we buiten Europa reizen, ook kindernaaldjes voor als we onverhoopt ergens in een ziekenhuis terecht komen. Weet ik zeker dat die in ieder geval schoon zijn.

Deel Deze Pagina