vriendin keuze gemaakt afbreken zwangerschap

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door koter, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Hallo allemaal,

Mijn beste vriendin heeft met haar vriend besloten om de zwangerschap na 22 weken af te breken, syndroom van down, en ernstige hartafwijking..
    Ik huil met hun mee, probeer hun te steunen waar ik kan door er voor ze te zijn ... Maar ze zal wsch volgende week moeten bevallen...

Woorden schieten tekort....
    Ik zit te denken of ik verder dan mijn steun iets voor ze kan doen...
    Heb al gevraagd wat fotoreportage kost van earlybirds, om ze dit aan te bieden (als ze dit willen), en zag ook gehaakt vogeltje voor het kindje...
    Maar die kun je op hun website niet kopen.
    Toch vond ik dat gehaakte vogeltje een heel mooi cadeau voor hun vlinderkindje...

Wat vinden jullie?
    Hebben jullie nog tips...adviezen??? Iemand die weet waar je zo'n gehaakt vogeltje kan kopen?

2. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Jeetje wat vreselijk, wat een hartverscheurende keuze :(
    Earlybirds doen zo'n reportage gratis.
    Ik vind het zelf ook lastig om cadeautjes te kopen voor mn doodgeboren nichtje, ik koop regelmatig kaarten en schrijf er een mooie tekst in, of als ik n bordje tegenkom met een krachtige spreuk neem ik die voor ze mee. Heb ze ook al veel vlinders gegeven die hangen overal in huis.
    Misschien kun je een zilveren armbandje geven met de naam van het kindje erin gegraveerd (twee stuks, eentje voor bij de baby de ander blijft achter bij papa en mama)
    Een setje waarmee ze gipsafdrukjes kunnen maken van handje en voetjes.
    Een lief zacht knuffeldiertje (misschien in tweevoud evenals het armbandje) die met kindje meegaat op reis...

Heel veel sterkte voor je vriendin en ook voor jou. Vreselijk...

3. Daisyyy

Daisyyy Lid

10 okt 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ben jij een lieve vriendin!
    Ik zit nu middenin de situatie net alsje vriendin. Maar wat zou ik blij zijn met een vriendin die zoveel moeite doet!! Wauw!
    Ik zou zo'n vogeltje of ander knuffeltje fijn vinden! Heb verdergeen ideeen omdat ik er zelf zo middenin zit en geen idee heb hoe of wat. Sterkte!!

4. AT2014

AT2014 Lid

18 mrt 2014
    21
    0
    1
    Beste Koter,

Lief dat je hier vraagt wat je voor je vriendin kan doen.
    Wij hebben helaas 3x een kindje verloren tijdens de zwangerschap en mijn ervaring is dat het niet uit maakt wat je haar geeft. Het belangrijkste is om interesse te tonen en haar de ruimte te geven voor haar verdriet. Ik vond het erg prettig als vrienden onze kindjes wilde zien, maar het meest waardevol wat je haar kan geven ligt in de toekomst. Vergeet haar kindje niet, blijf de naam noemen. Dit laat zien dat je haar kind erkent en het niet vergeet. Laat weten dat je aan haar denkt als er een paar weken voorbij zijn en de omgeving weer verder gaat. Steun haar ook op de uitgerekende datum en volgend jaar op de geboortedag. Laat weten dat je aan hun kindje denkt, dat is het meest waardevolle cadeau dat je kan geven.

Liefs

5. loes1990

loes1990 Fanatiek lid

8 mrt 2012
    1.835
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve koter, ik ben niet de allerbeste haakster maar als het niet lukt via earlybirds wil ik je graag helpen met het maken van twee vlindertjes.. Stuur je mij een pb als ik je kan helpen? En een super compliment voor jou.. Niemand kan het verdriet van je vriendin wegnemen en dat moet ook niet.. Door er voor haar te zijn en te blijven doe je alles wat je kan en ze nodig heeft!

6. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Hey allemaal
    Bedankt voor jullie reacties!
    En daisyyy heel veel sterkte gewenst,
    Alles is van de week echt in een stroom versnelling gekomen.. Gisteren is mijn vriendin bevallen.. Heb nog wel gauw twee dezelfde knuffeltjes gekocht om een daarvan met hun kindje mee te laten gaan op reis..
    Het is allemaal zo verdrietig! Heb van de week er echt van wakker gelegen , veel gehuild etc. Zeker
    Omdat ik zelf moeder ben voel ik gewoon hoeveel
    Pijn dit kan doen.. Hoop hetzelf nooit mee te maken want het verscheurt je gewoon.
    Bedankt voor al jullie tips, heb er veel aan gehad !
    Ga zowieso nog iets moois halen voor hun zelf , moet nog even over nadenken wat, maar dat komt goed dankzij jullie adviezen!

7. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    En bedankt Loes voor het aanbieden , echt superlief!

8. Daisyyy

Daisyyy Lid

10 okt 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte koter. Wat een verdrietig nieuws voor jou en je vriendin!! Fijn dat je er zo voor haar bent!

Deel Deze Pagina