zelfde letters als ouders

Discussie in 'Babynamen' gestart door BabeBabe, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Wij hete Jo... en Jo....

Nou hebben wij voor onze jongen en meidennaam ook beide voor een naam beginnend met Jo gekozen :)

Vinden wijzelf echt hartstikke leuk.... en het zijn ook leuke normale nederlandse namen, maar ben bang dat mensen er straks om gaan lachen of het stom van ons vinden...

Kijk dat het met post later vervelend gaat worden dat vind ik best mee vallen ( heb zelfde voorletter als mijn moeder) dus dat is bij ons absoluut geen bezwaar, plus het feit dat zolang ze bij ons in wonen er ook geen geheimen zouden moeten zijn!?

hmmm, of misschien toch voor beide een 2e naam erbij zodat ze 2 voorletters hebben? (wij hebben beide maar 1) dat is misschien toch ook wel weer handig... bedenk ik me even a la minute!! haha,

nou dames, laat de meningen maar rollen :p

2. misa

misa Niet meer actief

Ik kan me indenken dat je het leuk vind om de namen met Jo te beginnen! Ben wel benieuwd naar de naen, wil je ze delen met ons?

Ik zou wel gaan voor een tweede naam: voor het gemak, voor de leuk (twee namen). Moet je wel twee tweede namen verzinnen die beiden met een andere letter beginnen!
    Succes!

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Zou idd wel een 2e voornaam erbij nemen.

4. Muis511

Muis511 Niet meer actief

Haha, hier 3 x M en dat vinden wij gaaf :D Wel heeft mijn man een voorletter, ik twee en de kleine drie. Geen rarae of negatieve ervaringen mee, hoor.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou er zelf niet voor kiezen,maar dat is omdat ik ook dezelfde beginletter als mijn moeder heb en wij dus wel regelmatig elkaars post open maakten. Ook bij een tweede naam is dit probleem niet verholpen omdat veel instanties gewoon met 1 letter aanschrijven.

Maar als jullie het leuk vinden is het toch goed

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Als jullie dat leuk vinden, moet je het zeker doen! Denk dat ik er niet voor zou kiezen.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou er niet voor kiezen denk ik... enerzijds leuk.. anderzijds -wat mensen kunnen gaan verzinnen- de Jojo's... daar zou ik door gaan twijfelen.
    De voorletters... tja, uit praktisch oogpunt zou ik toch kiezen voor een 2e naam, maar alleen als je dan een naam hebt waar je je echt goed bij voelt...

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ik denk inderdaad nog even op zoek te moeten gaan naar 2e namen :)

Wil ze hier niet neerzetten ivm eventuele mensen die meelezen en mij kennen hihi, beetje schizo misschien, maar wil echt heel graag de namen goed geheim houden!

Ik had dus ook zelfde voorletter als mijn moeder, maar bij haar stond altijd haar 2 achternamen erbij, zo hielden wij het uit elkaar :)

9. misa

misa Niet meer actief

Helemaal niet gek, logisch juist! ;)
    Succes met namen bedenken!
    (ik ken trouwens een gezin met alle 5 beginnend met een J, hihi!)

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind het zelf niet zo leuk en zou er niet voor kiezen. Maar het is ook wel een verschil of jullie Johan,Johanna en Johanne heten of Joost, Jolijn en de kleine Joachim. In het laatste geval klinkt het wel oke en zijn het 3 hele verschillende namen die toevallig alledrie met Jo beginnen.

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    haha, ja, zijn wel echt alledrie verschillenda namen, zijn geen johan en johanna en dan johannes ofzo hahaha,

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dan klinkt het al een veel leuker! Ben wel benieuwd naar de namen nu :p

13. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Gewoon doen..... Zou inderdaad wel een tweede naam geven, om zo verwarring met de post en dergelijke te voorkomen.

Deel Deze Pagina