Dillema, mijn dochter is vanaf dinsdag ziek, vandaag heeft ze voor het eerst weer wat gegeten en niet overgegeven (tot nu toe). Ik wil haar eigenlijk morgen gewoon thuis houden, het is maar een halve dag. Maar morgen houd de juf haar verjaardag en mogen ze verkleed naar school en doen ze spelletjes etc. zelf wil ze graag naar school. Het vorige schooljaar heeft ze ook de verjaardag van de juffen gemist doordat ze ziek was. Wat zouden jullie doen?? Ik zit er aan te denken om de juf te bellen en vragen of ze dan wat later naar school mag en dat ik haar eerder ophaal zodat ze toch wat mee maakt.
Ik zou afwachten hoe vannacht gaat en hoe ze morgen vroeg is. Want zo'n verjaardag is natuurlijk wel erg jammer om te missen en als het weer gaat zou ik haar wel laten gaan. En de juf laten bellen als het niet gaat.
hier op school adviseren ze (en ik ben het daarmee eens) minimal 48 uur vrij van spugen enz...anders steek je iedereen aan.
Ik zou haar ook naar school laten gaan. Wel even aangeven aan de juf dat als het niet gaat ze je opbellen. Kinderen knappen vaak snel op.
Nee ik zou haar nog een dag thuishouden, even goed aansterken. Als ze pas sinds gisterochtend weer wat binnenhoudt (sinds dinsdag) vind ik haar vandaag naar school laten gaan toch wat snel. Heb toevallig eerder deze week eenzelfde dilemma gehad met mijn zoontje. Sinds zondagavond ziek, spugen etc. Woensdag ochtend kon hij weer wat binnenhouden.. heb hem donderdag alsnog thuis gehouden om aan te sterken.
Bij een normale schooldag zou ik ook thuis houden, zeker als het ook nog een lange dag is. Maar een korte feestelijke dag zou ik een uitzondering voor maken, als het gaat dan natuurlijk. Wat heb je besloten, ts?
Ik zou haar gewoon even laten gaan als ze graag wilt en niet meer spuugt. Die besmetting heeft inmiddels toch al lang plaatsgevonden. Geef gewoon aan de juf aan dat als het niet gaat ze je even op belt en je je dochter komt halen.
Ze is naar school gegaan. Gisterenavond had ze wat van de warme maaltijd gegeten vannacht ook weer goed geslapen en lekker gedoucht. Na het ontbijt gevraagd hoe ze zich voelde en afgesproken met haar en met de juf dat als ze zich moe voelt ze opgehaald wordt. Even gevraagd of ze ook een protocol hebben wat betreft ziekte maar dat hebben ze niet, als ouders weet je hoe of wat er voor je kind het beste is. Vanmiddag weer rustig thuis.
Ze heeft een leuke ochtend gehad! Vanmiddag lekker op de bank gelegen want ze was wel moe en had iets te veel gegeten zei ze. Vanavond weer op tijd naar bed.