AAARGH meiden ik irriteer me kapot!!! :x Mijn huis lijkt meer op een postkantoor. Ik krijg al een behoorlijke tijd pakjes voor de buren omdat ze niet thuis zijn. Soms heb ik wel 4 pakketten liggen. Zo'n 3 tot 4 keer per week. (soms ben ik verbaasd hoeveel mijn buren online bestellen ) Toen ik nog geen kind had en niet zwanger was vond ik het niet zo erg. Maar toen ik zwanger was en ff wou liggen af en toe en in slaap viel, werd ik regelmatig wakker door die pakjesbezorgers. Goed maar nu word mijn dochter er steeds wakker door. :x Ze lag al een half uurtje heeerlijk te slapen net.. Toen die @!#$ bel weer ging. Ik keek uit m'n raam en zag iemand van de wehkamp weglopen toen ik na 2 keer aanbellen niet open deed. (ook al zoiets.. Als je niet thuis bent... je kunt het ook 's avonds laten bezorgen hoor!!!) Nou in totaal vandaag is er zo'n 5 keer aangebelt door pakjesbezorgers. Ik doe gewoon niet meer open en mijn man gaat vanmiddag als hij thuis is een briefje met plastic er omheen bij de brievenbus opplakken dat we geen pakketjes willen die niet voor ons bestemt zijn. Hopelijk is het dan eindelijk afgelopen.. Als ze daar ook niet nog eens sch**t aan hebben. Sorry hoor, wou ik ff kwijt. Vind het gewoon zooo irritant.. Zeker omdat we elke keer aan de bezorger vertellen dat we ze niet aannemen en of ze de pakjes niet meer bij ons willen bezorgen. Gaat gewoon het ene oor in, andere uit...
Ik krijg ook best vaak pakjes. Ik hoop dat mijn buurvrouw het gewoon tegen me zegt, als ze te vaak bij haar belanden. Hoe kun je ze 's avonds laten bezorgen dan? Dat lijkt me een uitkomst! Net als aangeven dat ze het meteen op het postkantoor mogen houden en een afhaalkaartje in de bus mogen doen. Vind ik veel fijner dan dat ik nu zo vaak bij de buurvrouw moet aanbellen en haar lastig vallen voor mijn pakjes. Ik weet dat het kan, maar de bedrijven waar ik bestel bieden die optie niet en ik werk nou eenmaal vaak overdag.
heb de bel hier standaard uit..... (voor de kindjes) al was tnt hiet laats keihard op de deur aan t bonzen.... vind het niet erg om een keer wat aan te nemen.... maarja de bezorger weet dat ik zowat constant thuis ben..... en dus makkelijk voor zowat heel de straat.... en niet naaste buren
hier zo af en toe eens een pakketje voor de buren (beide kanten) vind ik geen probleem maar idd zovaak het bij jullie gebeurd is wel erg vaak. Je bent idd geen postkantor. Hoop dat het briefje werkt. Anders de volgende keer tegen de postbode zeggen (hier zijn het vaak dezelfde) of naar je buren. Zeggen dat je het geen probleem vind af en toe wat aan te nnemen voor ze maar dat het nu wel erg vaak gebeurd. Denk dat dat ook wel werkt. Kunnen ze aangeven dat het niet meer bij de buren afgeleverd mag worden
bij ons is het ook regelmatig. Ik heb de bel eruit en briefje op de deur svp kloppen. Eerst had ik de bel erin en svp kloppen en belde ze nog....zucht. dus zodoende hebben we bel eruit ze komen altijd als de kids slapen.
maar vroeger gaven ze dat ook helemaal niet zo snel af na 2x bij je thuis bezorgen brachten ze het naar het postkantoor. Ik vind het ook super vervelend als mijn pakketjes naar de buren gebracht worden. Maar je hoeft het niet aan te nemen he je kan ook zeggen dat je dat niet doet.Ik snap het wel het is erg vervelend
ik zou ook de bel uitzetten als je kindjes op bed liggen en verder klagen bij de bezorgdienst van wie ze onderdeel zijn op het moment dat je aangeeft géén pakketjes meer aan wil nemen en ze tóch nog telkens bij je deur komen. Ik neem ook een paar keer per week pakjes aan uit de buurt - ik ben de enige die hele dag thuis is zo ongeveer. Ik heb er geen last van, maar me wel gelijk voorgenomen op het moment dat mensen het niet op komen halen- ik voor dát huis de pakketjes niet meer aanneem. Maar voorlopig gaat het nog goed. Ook zéér attent: Toen ik bevallen was kreeg ik van de dames van de pakketdienst een kledingsetje kado voor onze dochter - als bedankje ook gelijk voor het telkens aannemen voor de pakketjes voor de buurt en zéker de eerste 2 maanden hebben ze op het raam geklopt i.p.v aangebeld - of wacht, de 1e 2 a 3 weken zijn ze niet aan de deur geweest.
ja heel irritant en wat ik nog erger vind heb ooit een pakketje besteld hadden ze bij buren afgegeven en bij mij niks gemeld dus wist geneens dat het daar lag nou heb ik super buren maar moet je zo mot hebben dan heb je pech denk ik . maar ik blijf altijd thuis als ik weet dat er een pakketje komt
toevallig ook 2 pakjes op de kast staan voor de buren. hier is het ook wekelijks eigenlijk wel en soms ook meerdere keren. als ik thuis ben neem ik het aan, wel met de tntmedewerkers afgesproken dat ze bij de buren een briefje in de bus doen dat ze het zelf even bij ons moeten komen halen, anders blijven we lopen aangezien ze niet vaak thuis zijn. op deze manier vind ik het prima, maar onze jongens worden niet wakker van de bel,dat scheelt natuurlijk. wij hebben een paar maanden geleden zelfs een bos bloemen van de buren gekregen als dankjewel!! vond ik echt heel leuk en attent. groet joyce
Ja maar tegenwoordig weet je ook nooit precies wanneer je pakketje komt. vroeger wel maar deze week al 2x iets besteld wat niet op de geleverde dag geleverd is. Je kan moeilijk heel de week thuis blijven natuurlijk
Als je echt niet meer de pakjes wilt aannemen, dan kun je ze gewoon weigeren. Dan leren de bezorgers het snel genoeg af. Ik zou willen dat we er voor konden kiezen wanneer een pakketje bezorgd wordt, maar zowel Bol als Amazon bieden zover ik weet die optie niet. Waar kan ik dat dan aangeven? Ik snap helemaal dat je er niet 's avonds op zit te wachten om postbode voor je buren te spelen, maar helaas hebben wij het al meerdere malen meegemaakt dat we geen briefje in de bus kregen als ons pakketje bij de buren lag. Als je dan gaat bellen waar je pakketje blijft, zijn diezelfde bezorgers die te beroerd waren om een briefje achter te laten niet te beroerd om te liegen dat ze wel een briefje achter gelaten hebben.
Hier ook pakjes voor de buren, die bestellen volgens mij ALLES wat ze kopen via internet :x Nu staat er - as we speak - ook alweer een doos op ze te wachten. Ik vind het niet héél erg, maar ook wel een beetje irritant nu in mijn verlof met mijn opruimwoede telkens die rommel van de buren in mijn gang.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik mijn bel uit moet schakelen. Ik woon in een flat met 2 etages, ik woon op de eerste. Aankloppen gaat dus niet.... Nou we hadden het aan de bezorger zelf verteld, of hij alsjeblieft geen pakketjes meer wou leveren bij ons die niet voor ons bedoeld zijn. Nou nogmaals; het ene oor in en de andere er weer uit. Na een maand deed hij het weer en nu nog steeds. Als je een bestelling plaatst bij de wehkamp, kun je aangeven wanneer je wilt dat het bezorgd word, overdag of 's avonds. Ik begrijp niet waarom ze dat dus niet doet, ze is overdag nooit thuis. Maargoed nogmaals, hopen dat het briefje werkt... Ik vind het ook zo raar dat een bezorger 2, soms zelfs 3 keer aanbelt. Alsof ik na 3 keer bellen opeens wel thuis ben.
Zolang de pakjes niet te groot en te zwaar zijn neem ik ze aan. Ik heb weleens 2 dagen lang een loei zware grasmaaier(bleek later) van de achterburen als blokkade in de gang gehad. Zelf kies ik bij sommige winkels voor de optie niet bij de buren afgeven.
Tja, het is hier ook soms net het postkantoor. Wij werken allebei veel vanuit huis, dus hier is bijna altijd iemand aanwezig. De TNT-pakketbezorger weet dit inmiddels ook, en hij weet ook dat wij het prima vinden om pakketjes voor anderen aan te nemen. We hebben hier soms van wel 4 verschillende adressen pakjes staan. Andersom bestellen wij zelf ook veel online. En als we dan een keer niet thuis zijn, vind ik het maar wat handig als de spullen dan bij de buren staan en niet op een postkantoor. Maar goed; als jij het wel vervelend vindt, denk ik dat je het aan de bezorger kunt zeggen dat je geen pakjes wilt aannemen, en dat briefje naast de bel lijkt me heel handig, dat ze niet moeten aanbellen omdat je géén pakjes die niet voor jou wilt aannemen. Dat bellen de hele tijd, terwijl je misschien net wilt rusten is natuurlijk niet zo fijn, dat snap ik ook wel.
Ik laat mijn pakjes altijd op een Kiala punt of DHL punt leveren. Dat is hier een benzinepomp. En benzinepompen hebben hele ruime openingstijden. Ik krijg een sms'je of een email als het pakket geleverd is, en dan heb ik geloof ik 7 dagen de tijd om het op te halen. Echt ideaal dus! En als het pakket weer terug gestuurd moet worden, geef ik ik het ook weer af op zo'n punt, en dan is het in orde. Dan hoef ik nergens voor thuis te blijven, en zo hoeven ook mijn buren maar minaal pakjes aan te nemen. (sommige leveranciers werken niet met Kiala/DHL punten, dus dan laat ik het wel thuis aankomen. Maar dit is zo weinig dat mijn buren daar geen last van hebben)
mijn postbode vraagt altijd of hij hier een pakje neer mag zetten, als ik nee zeg dan is dat ook gelijk goed maar dat heb ik nog nooit gedaan, in jouw geval zou ik de postbode of bezorger vragen of hij het weer wil meenemen.
Vraag aan die mensen of ze het op hun werk willen laten bezorgen en vertel ze dat je geen pakjes meer voor aanneemt, als het je stoort. Praktisch elke webwinkel biedt de optie om een ander bezorgadres op te geven. Voor zover ik weet, bezorgt TNT niet 's avonds. De Wehkamp maakt gebruik van een andere bezorgdienst die wel 's avonds bezorgt. Ik neem aan dat die buren van je te gierig zijn om een euro extra neer te leggen voor 's avonds bezorgen.