Ff checken hoor, want ik ben echt flabbergasted! En mijn man vind geen stijl dat ze niet gewoon ons hebben aangesproken. Krijgen net een briefje van de buren door de bus of we onze werkzaamheden zoals boren en timmeren in het weekend pas na 1 uur smiddags willen starten... Sowieso kan ik mij al niet goed voorstellen wat ze gehoord zouden kunnen hebben afgelopen tijd; we hebben wat meubels uit en in elkaar gehaald en aan de muur van de andere buren een maand terug het een en ander opnieuw moeten boren om buizen vast te zetten nadat we de muur opnieuw hadden laten stucen. Wellicht als ze in de verte een boormachine gehoord hebben, is dat verf mengen geweest. Maar verder hebben we dus echt niets gedaan.. En nog naast dat feit; 1 uur smiddags vind ik echt een onrealistische tijd! Hadden ze nou 10 uur gezegd, prima joh. Dan heb je tenminste nog ff als er wat gebeuren moet. Sowieso omdat onze dochter smiddags slaapt nog. Maar 1 uur??? Ben ik nou zo gek? Of is dit gewoon een hele rare vraag? Overigens gaan we morgenmiddag nog wel ff langs de buurtjes, vragen waarom ze niet gewoon naar ons toe zijn gekomen ipv savonds laat een briefje door de deur en ook waarom in hemelsnaam 1 uur smiddags pas.
Ik ben het volledig met je eens. 1 uur smiddags is belachelijk om op te geven als tijd. En vind het persoonlijk altijd triest dat mensen wel een briefje durfen te geven maar persoonlijk op iemand afstappen durven ze niet. Hebben wij ooit gehad met de buurman. Ik was de kozijnen aan het schuren en ik geef toe dit maakte veel herrie. Ging de buurman kloppen op de muur en als ik ergens een hekel aan heb is het dat. Dus ik ging naar hem toe en belde aan deed hij gewoon niet open. Vond ik echt heel laf. Aan de andere kant hebben wij ook buren en die hebben weleens veel vrienden over de vloer wat opzich geen probleem is. Maar 1 keer liep het zo de spuigaten uit dat ik gewoon heb aangebeld of het iets zachter kon. Sindsdien ook nooit meer last gehad.
Is een rare vraag van je buren. 10 uur 's morgens zou ik redelijk vinden maar kom op zeg, wachten tot na 13 uur. Dan is je dag bijna voorbij. Wij hebben ook zulke buren. Zelf produceren ze waanzinnig veel lawaai (vooral 's avonds na 21.00 uur) maar zodra ze OVERDAG iets horen sturen ze direct een appje. Beetje omgekeerde wereld bij hen.
Proest echt niet dat ik pas om 1 uur zou beginnen. 9 uur is een prima tijd Wie denken ze dat ze zijn?
Ik zou eerst evennavragen waarom ze 13.00 uur aangeven. Zou het kunnen dat 1 van de buren nachtdiensten draait deze week? Want dan zou ik het op zich geen gekke vraag vinden. Maar doe dat dan persoonlijk en niet via een briefje. Beetje onzinnig. Vragen staat vrij, rekening houden met de buren is in mijn ogen normaal. Maar niet op deze manier.
Laf zeg via een briefje in plaats van even face to face. Vind 1 uur echt een absurde tijd, dan zit er bij de meeste mensen al een dagtaak op.
Haha, nee hoor jij bent niet gek! Wat een belachelijk iets, ben benieuwd wat voor reden ze hiervoor hebben.
Briefje terug in de bus doen en vragen waarom pas vanaf 13 uur. En of ze dat weer schriftelijk willen beantwoorden, want dat is zo sociaal en efficiënt Gekke mensen...
De manier waarop ze het vragen is heel gek maar misschien hebben ze een hele goede reden voor dat tijdstip (nachtdienst ofzo). Ik zou even in gesprek gaan, en dan bepalen of jullie daar rekening mee willen en kunnen houden. het is altijd fijn op goede voet met je buren te zijn namelijk.
1 uur. Tuurlijk.. want dan heb je nog lekker veel tijd... dafuq? Hier een keer ook een briefje in de bus.. of ik mijn honden niet op het grasveldje achter de tuin wil en laten plassen en schijten want daar spelen kinderen en dat ik dan zelf in de deuropening van de tuin zou ga staan.. Nou als er iets is wat ik niet doe ik het mijn honden op een speelveldje laten pissen en schijten en al helemaal niet zelf in de tuin gaan staan .. Ik loop elke dag kilometers door het bos heen met mijn honden en heb ze werkelijk waar nog NOOIT hier laten plassen en schijten. Dus OF het was een gevalletje verkeerde brievenbus of ze zijn blind. Had er zo de ple****s in omdat ik nog steeds niet weet wie het is geweest.
Ik zou 13.00 een rot tijd vinden, slapen mn kindjes net ! Wij hebben er dan al een halve actieve dag opzitten, ik vind het echt een belachelijke tijd!
De beste en eerste stap is de eer aan jezelf houden en morgen, zoals je al zegt, aan de deur gaan voor de reden van 1 uur en de uitleg over het briefje en niet persoonlijk. En even geen grote geluiden maken morgenvroeg. Maar wat ik het liefste zou willen doen is om 9 uur de boor aan de muurkant van hun huis erin rammen en even lekker laten draaien zonder enige reden maar dat is de niet zo'n lieve buufkant van mij
In goed overleg kan veel maar op deze manier zeer weinig. Lekker om half 10 ofzo beginnen dat vind ik een schappelijke tijd in het weekend.
Bizar, ook om het feit dat ze een briefje schrijven en het niet persoonlijk komen vragen. Misschien hebben ze wel een goede reden, weten wij veel.. al denk ik gewoon dat ze tor 1uur in bed liggen hahaha
Ik zou denk ik ook vragen waarom het niet face to face gevraagd kan worden en waarom pas na 1 uur. En stel dat ze het vragen omdat er een nachtdienst gedraaid is dan hadden ze dat er ook prima bij kunnen zetten. Als het om een bs reden is zou ik er absoluut geen rekening mee houden, mijn man zou dan zo flauw zijn om extra vroeg herrie te gaan maken. Vind briefjes gewoon flauw.