Zomertijd of wintertijd

Discussie in 'De lounge' gestart door popje, 12 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Winter/zomertijd

1. Wintertijd

81 stem(men)
    67,5%
  2. Zomertijd

39 stem(men)
    32,5%
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    hoorde net dat er een einde aan komt van de 2x per jaar het verzetten van de klok.

Ook al hebben wij geen invloed erop wat het zou gaan worden maar wat hebben jullie het liefste?
    Winterijd of zomertijd...

Als de Eu stemt dst het zomertijd gaat worden dan zal de klok 1 maart 2019 voor het laatst verzet worden.
    Willen de meederheid van de eu wintertijd dan wordt de klok 27 oktober 2019 voor het laatst verzet

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wintertijd is de normale tijd en dat heeft mijn voorkeur. Als de zomertijd aangehouden zou worden is het in de winter pas tegen 10 uur licht, lijkt me erg onveilig.

MaMa, 2littlemonkeys, Louise11110 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee wat makkelijker is :roflmao:. Ik hou me daar niet mee bezig, ik pas me uiteindelijk toch aan aan de tijd.

4. Simba1992

Simba1992 Fanatiek lid

8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik stem op wintertijd omdat het anders op de donkere dagen pas om 10 uur ‘s ochtends licht is. Dat trek ik niet hoor :p

5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

het maakt mij echt niets uit welke tijd het word, ben wel blij dat we dan van het klok verzetten af zijn want ben altijd een week uit mijn ritme daarvan.

Jackie87, Vitamientjuh, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    De originele tijd is de wintertijd. Zoals de natuur het bedoeld heeft.
    Daar stem ik dus voor :thumup:

MaMa, Kerstster, Manolito en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Exact dit!

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    wintertijd.
    Anders kom ik helemaal mijn bed niet meer uit 's ochtends.

Stampertje1 vindt dit leuk.
  9. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik dacht ze alleen gingen stemmen óf we zomertijd afschaffen en niet welke van de twee het wordt. Juist om de reden die hier genoemd wordt, de wintertijd is de originele tijd. Maar wellicht heb ik het verkeerd begrepen.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wintertijd :)

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik ga dan ook voor wintertijd. Zoals eerder gezegd, dat is de originele tijd en zo lang nog donker smorgens lijkt me ook niet wenselijk.

12. Diro

Diro Niet meer actief

Dit dacht ik ook inderdaad.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Flamingooo vindt dit leuk.
  14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Absoluut zomertijd! Ik vind het zo vreselijk dat je in de winter in het donker weggaat en in het donker weer thuis komt ... Dan 's ochtends maar wat langer donker, hebben we aan het eind van de middag een uurtje langer licht :)
    En ik zou anders de lekker lange zomeravonden ook missen, daarbij is het in de zomer nu al ontzettend vroeg licht, bij blijvende wintertijd komt daar nog een uur bij :confused:

DastyQueen, cowgirl80, Aries en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Wintertijd :)

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dit dus inderdaad. En ik ben altijd twee weken compleet van slag door de zomertijd. Dus als die word afgeschaft ben ik heel blij.

Syane vindt dit leuk.
  17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een hekel aan het verzetten van de klok. Maar als ik kijk naar wat de daglichtperiode zou zijn bij het afschaffen van de zomertijd, word ik daar ook niet vrolijk van. Voorheen riep ik altijd dat ze het van mij mogen afschaffen. Maar nu ik me er beter in heb verdiept, kom ik daar wel op terug. Liever een paar dagen last van het verzetten (en dan nog alleen maar in het voorjaar) dan 's zomers idioot vroeg licht en weer donker of 's winters idioot laat pas licht.
    Maar goed, als het dan toch moet; dan handhaaf ik liever ze 'zomertijd'. Al denk ik dat als ze dat invoeren, ze dat na een paar jaar toch weer gaan aanpassen. Er wordt nu wel geklaagd over een toename van het aantal hartaanvallen en beroertes in het voorjaar. Maar zodra er in het najaar massaal schoolgaande kindertjes worden doorgereden, zullen veel mensen toch weer terugverlangen naar het verzetten van de klok...

Ik moest trouwens wel lachen om de reacties dat wintertijd is 'zoals de natuur het bedoeld heeft'. De klok is niet door moedertje natuur uitgevonden hè? Dat is een vinding van de mens. Het is dus ook de mens die ooit 'de originele tijd' verzonnen heeft.

fafa, cowgirl80, Liefje91 en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik het eens ben met Felice.

Hoewel ik er verder nooit last van heb, dus het verzetten van de tijd vind ik ook prima.

Felice vindt dit leuk.
  19. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb het ook niet over een klok of over de tijd die wij bedacht hebben.
    Maar dat wij gaan beslissen dat we koeien een uur later gaan melken, de hond een uur later gaa uitlaten, enz. Omdat wij ebben bedacht dat het makkelijker is voor ons ivm electriciteits verbruik.
    Tuurlijk kan je bovenstaande voorbeelden een uur eerder doen of steeds een kwartiertje opschuive oid.
    Maar ik ben voor he afschaffen van zomer/wintertijd. En als ik moet kiezen welke tijd we gaan aanhouden, kies ik wintertijd aangezien de aarde al miljoenen jaren draait op (de door ons bedachte term) wintertijd.

20. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Precies dit.
    Vind die zomertijd eigenlijk echt zo een onzin. :)

Deel Deze Pagina