Ons oog is gevallen op Sicilië voor de zomervakantie. Ik heb al een mooie accommodatie gezien maar sta zeker open voor nog meer tips. Zeker ook wel steden wel/geen aanrader zijn. Ben ook wel benieuwd hoe warm het in zo eind juli/begin augustus. Natuurlijk om internet een gemiddelde te vinden maar altijd fijn om van iemand te horen die er ook echt geweest is. Is het eerder 30 of ook echt 40 graden. Ik hoor graag alle ervaringen
Ik weet weinig van omgeving maar wel temperatuur in het Zuiden ( mijn familie komt van zuid Sardinie). In de zomer is het echt heel erg warm. 38+ graden meestal wel tussen de 42 en 45. In de avond ongeveer 30 graden. Met airco is het te doen maar ideaal vind ik het nooit. Zelfs het strand is dan gewoon pas na 4 uur leuk. Niet Sicilie maar echt wel te vergelijken.
Ja, het is er warm..voor mij is het al weer lang geleden maar dat het 40 graden was, dat weet ik nog wel. Even google: Catania Weather july 2023 (of 2022 etc) en dan krijg je zo een overzicht van wat de temperatuur is geweest, per dag dus geen gemiddelde Wii verbleven in Taormina, leuk stadje met mooi amfitheater Niet te missen : Siracusa Agrigento (valle die tempi) De Etna op Villa Romana del Casale (echt heel bijzonder) Tour Eolische eilanden
Bedankt voor jullie reacties! Meer reacties zijn altijd welkom want we twijfelen nog wel… lastig hoor!
Ik weet nog dat ik 2 jaar geleden een krantenartikel las dat mensen tot 15:00 uur oid in hun appartement zaten vanwege de hitte. Toen had ik besloten daar een keer in het voor- of najaar naartoe te gaan. Vakantiepret op Sicilië valt tegen: ‘Ik had een halve zonnesteek en moest ‘s middags overgeven’ https://www.ad.nl/reizen/vakantiepret-op-sicilie-valt-tegen-ik-had-een-halve-zonnesteek-en-moest-s-middags-overgeven~a53ea429/ Dit jaar hadden de kippen het ook warm Op Sicilië vallen de kippen dood neer van de hitte: ‘Per dag raak ik er acht tot tien kwijt’ https://www.ad.nl/buitenland/op-sicilie-vallen-de-kippen-dood-neer-van-de-hitte-per-dag-raak-ik-er-acht-tot-tien-kwijt~ad18b29d/
Ja mm dit is dan wel wat tegenhoudt. Want 35 graden vinden we helemaal prima maar alles boven de 40 is wel een beetje té warm voor ons. En dan wordt ik ook een beetje paniekerig voor bosbranden. Dank voor het delen!
En daarbij is het echt een auto vakantie als in van hotel naar hotel rijden. Als je veel van het eiland wil zien, de afstanden lijken klein maar doordat er veel bergen zijn is het qua tijd vaak lang rijden.
Wij zijn ooit in Sicilie in de buurt van Taormina geweest, voordat we kinderen hadden. Uitstapjes naar de vulkaan en de eolische eilanden waren heel cool. Maar wat iemand hierboven ook al schreef het is echt lang rijden allemaal, er zijn niet zoveel mooie snelwegen alle kanten op. Het verkeer is in steden ook echt chaotisch, het ergste verkeer wat ik in Italie gezien heb was in Catania waar een 3-baansweg als 5 baans werd gebruikt waar dan nog toeterende scooters tussendoor gingen En ik vond de stranden die ik gezien heb ook niet echt heel mooi, misschien hadden we net pech, maar ik herinner me veel afval en lelijkheid. Zuid Spanje bijvoorbeeld vond ik dan veel schoner en mooier. Ik vond het zeker een coole vakantie , met name de wandelingen op de Etna en de Eolische eilanden, maar niet echt heel kindvriendelijk, als dat is wat je zoekt.
Qua verkeer zo ontzettend met je eens, echt je moet zelf ook als een idioot rijden en je overal voor gooien kleven etc wil je er levend vanaf komen. Echt op heel Sicilië vond ik het bijna doodeng. En ik ben echt totaal niet bang met autorijden, ik rij in elk land stad etc zonder problemen maar Sicilië was een beleving. En idd mijn herinnering van de stranden is idd vies en over parasollen naast elkaar en hutje mutje.
Ik denk terug aan mijn vakantie daar, en denk dat ik niet zo snel zou kiezen voor deze plek als ik nog kleine kinderen zou hebben. Ik denk dat het echt zonde is om hier alleen naar toe te gaan voor strand en eten (hoe lekker ook), ik ben helemaal van de archeologie en oudheid, niet echt iets waar je met kleintjes uitgebreid mee bezig bent. Terwijl je op Sicilië echt los kan op de musea, opgravingen etc.